Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Marómotor és szerszámok

Indította gaben, 2024 április 09, 15:57

Előző téma - Következő téma

sasi

A csapágyakat zsírral, vagy olajjal lehet kenni, olajjal 25-30%-al magasabb fordulatot tudnak. Egy villanymotornál utólag az olajkenés nehezen megoldható (de nem lehetetlen), viszont fortunánál csak két szimering beépítésével megoldható a dolog, melyet egyébként is be kell tervezni, mert a védőlemezes és a tömítéses csapágyak határfordulatszáma alacsonyabb.

000000000

ezt értem, de ugye alul felül van csapágy a motoron, és fullig kell tölteni hogy mindegyik olajban fusson, igy a forgorész , tekercs is olaj alá kerül, ez nem probléma, és nem lassit ?

ra8nsmk6w

Egy két érvet azért mondanék a jó minöségű csapágy alkalmazása mellett, nem kötelező érvénnyel.Csendesebb üzem, kevésbé melegszik,az élettartam több mint 3X.Nem volt még szó a megnövelt hézagú csapágyakról a tipus utáni c betü a hozzá tartozó számmal.Ezek a csapágyak kifejezetten a nagy fordulat és a vele járó hőfejlödés elviselésére lettek kifejlesztve.Különös ismertetője, hogy hidegen lóg mint a kabátgomb és üzemmeleg állapotban optimális.Tudomásom szerint c csapágyat csak neves cégek gyártanak.A gyakori csere az időkiesésen túl egy nem egyszerű szerelési munka is.Véleményem szerint a 6000 n/min az a fordulat aminél megfontolandó a minőség.A személyenkénti érdekek, a végzett munka, és a rákölthető anyagiak figyelembe vételével

000000000

A helyedben nem kockáztatnám meg n+1 ok miatt,
hogy egy gyárilag légtérre tervezett motor
forgórészt olajba tegyek.:))

000000000

maráshoz c3-as csapágy kell, különben terhelésnél rikogat, föleg ha nagy a fordulat

ra8nsmk6w

Az imént tapintatból nem irtam( az olcsó csapágyra való tekintettel),hogy a nem c csapágy használata magas fordulaton túlmelegedést, "rikogatást" jó kifejezés)) ez abból adódik, hogy a golyó már nem tud a szükülö térben forogni és megcsuszik. Sajnos ezek az egymást erősitő folyamatok okozzák az idő előtti elhasználodást

000000000

Motort olajjal kiönteni?! Huuuh! és a kommutátor (vagy az nincs bennük)?

000000000

miért nem? milyen problémák léphetnek fel?
ac motorrol van szo egyébként

000000000

Szaladjál a víz alatt, és a szárazföldön.
Csak ennyi lenne a különbség, és a motornál is
a probléma. Gondolod, hogy a motorod olajban is
pörögne 20.000-el, és mégis mekkora
teljesítményt venne fel ilyenkor szerinted
üresjáratban is? Ráadásul a kavitáció
elég gyorsan kikezdené a felületeket.
Szóval ahogyan Te szoktál fogalmazni, ez gyorsan felejthető, rossz ötlet volt szerintem.
 

000000000

Az AC motor önmagában nem definiál fajtát. Milyent akartok kiönteni (kalickást, vagy kommutátorost)? A kalickás nem pörög 20E-ret, a kommutátoros meg tönkremegy! Esetleg ezt a modelmotor stílusút (BL)?

000000000

" Egy bizonyos sebesség fölött (150 km/óra) a torpedó körül egyetlen hatalmas buborék képzõdik - létrejön a szuperkavitáció jelensége, amely már nem ártalmas, sõt ... szupersebesség elérését teszi lehetõvé az áramlási-ellenállás megszûnése miatt"
 

000000000

kalickás motor lesz, a forgo meg állo rész adott a többi ujra esztergált, frekiváltoval  

000000000

ha jol számolom 10 ezres fordulat fölött átlépek szuperkavitácioba :)

000000000

Ha a bevezetett villamos teljesítmény nagyobbik részét hővé akarod alakítani, akkor jó az ötlet. Bár erre viszont szerintem a fritőz praktikusabb.

svejk

Sziasztok!
Azért elgondolgodtató....
A régebbi injektoros benzines autók "ac pumpája"
egy kommutátoros dc motor, teljes egészében átmegy rajta a benzin (még a kommutátoron is)
Az egyben hűti. Bár nem megy tizezres fordulattal.
A trafóolaj sűrűsége nem sokkal rosszabb a gázolajénál, ha a rövidrezárt forgórészt "símára" esztergáljátok lehet hogy működik nagyobb fordulaton.
3000 fordulaton tudok gyári szivattyút ami trafóolajat keringet és az egész motor az olajban van.