Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Marómotor és szerszámok

Indította gaben, 2024 április 09, 15:57

Előző téma - Következő téma

000000000

ugy látom mégiscsak elö kell kaparnom a fizika könyveimet
de szerintem ez nem olyan bonyolult, a frekvencia növeléstöl megnöl a tekercsek impedanciája , emiatt lecsökken az áramfelvétel és igy a teljesitmény is
ha ujratekercseltetem  ugy hogy több áramot tudjon felvenni  helyreáll az eredeti állapot  csak magas fordulaton

000000000


000000000

nagyon szeretsz a gyári megoldásokra hivatkozni, van gyári maromotorom  150ezerér, és egy kalap rossz szo szerint

000000000

A motorokat tisztelni kell, és ezek gyártását
érdemes olyan cégekre bízni, akik 25- vagy 100
éve ezt csinálják. A felhsználónak csak az a
dolga, hogy a feladatához a megadott gyári
adatokra építve egy megfelelő elektronikával
működtesse azt. Valóban nem vagyok híve
a motorok megbarkácsolásának. A gyári
motorodat meg próbáld meg többfajta hajtással
működtetni, és ha mindegyikkel rossz, akkor
mondj csak ilyen kategórikus itéletet. Ugyanis
könnyen lehet, hogy a hajtásod a sz...

000000000

nem értem milyen hajtásra gondolsz,  
egyszerüen az a baj hogy alul van méretezve
gondolom direkt,
persze lehet kapni jo motort csillagászati összegekért , ha csak egy kellene a millios motort is megvenném ha lenne értelme,
de nincs, egy az hogy nem egy motor kell   a másik meg az hogy autot csinálnak ennyi pénzért nem egy 10 kilos fémet kapok
 
amugy ilyen alapon cnc-t se kéne házilag barkácsolni, vegyünk a gyárbol :D

000000000

A motort gondolom egy frekiváltóval (hajtással)
használtad, ebből meg sok fajta van.  
Az aszinkron motortól nagy csodát ne várj, bár
ha kiegészíted érzékelővel, vagy a motorvezérlő
komolyabb áram érzékelős, akkor egész jó fordulatszám
stabilitást lehet elérni. A saját ötletű CNC
gépépítésnek pedig nagy híve vagyok, úgyhogy
rosszul gondolod. De ott is az a véleményem,
hogy csapágyat, golyósorsót, ...., nem érdemes
Neked legyártani, azt meg kell venni gyárilag.
Egyébként meg már többször mondtam, nem
érdekel, ki mit csinál...

000000000

nem nyomaték problémáim vannak , hanem a csapágy a gyenge láncszem , 6-os maroval marok  
de a 3d-t nem birja , a gyári motort meg csak nem buherálom má meg
nem szokásom amugy épitgetni, mert általában olcsobb ha boltban ujat veszek , de a cnc világban kicsit elvannak szállva az árak  
pl van 100 ezres makita 2kw-os szénkefés marom is , de még csak fel sem merült hogy rárakjam a cnc-re mert  1 hétig birná a szénkefe  
ugy döntöttem ennyi kockázat belefér ha összejön   képes leszek olcson cca 50 ezer forintbol marot csinálni ha nem még mindig lehet belöle fortuna

000000000

Ok., sok sikert kívánok Neked a saját
gyártású marófejhez.

svejk

Helló Vers!
A #616-ban megírtam a saját tapasztalatom.
Én 200Hz-nél (12000 1/perc)nem mertem feljebb menni, pedig az egy kis motor.
Úgy hogy azért óvatosan a frekivel!!
Itt már hosszabb idő után a cspágyak is kezdenek melegedni (3 mezei csapágy egy agyban)
Egyébként első megközelítésben a menetszám a frekivel fordítottan arányos,és a huzalkeresztmetszet a helytől függően növelendő.
A fázistekercsek 230 V-ra legyenek méretezve.
Akivel én tekercseltettem annak sem volt igazán gyakorlata ez ügyben, de végül is működik.

000000000

mért nem mertél feljebb menni?
végülis maga a forgorész vas, csak lemezelt , az aluminum kalitka nem fog átszivárogni rajta :)
ha nincs kiegyensulyozva a tengely  akkor problémás szal az egyensulyozás a minimum
a csapágynak meg birnia kell
a melegedéstöl én is félek , ezért akarok  hütést rá, valszeg olajjal
jövö héten  meglesz a  ház , ha minden jol megy  teszek majd fel képet

svejk

Alapvetően a hangja miatt, illetve a műanyag hűtőventillátor már kezdett beleérni a burkolatba.
Valamint nem kaptam sehonnan megerősítést hogy mennyit bírhat az alumínium a forgórészben.

000000000

mértem sima 50hz-es motor  tekercseit 40-50 ohm körül vannak, 300 hz-en meg 6
szal egyértelmüen látszik hogy az ellenállást kell csökkenteni amit a  huzal keresztmetszettel oldanak meg, gondolom a menetszám igy kevesebb lesz de a minél több a jobb
bár van még valamo slip is ami fingom nincs micsoda  de majd kiokositom magam a könyvekböl :)

000000000

hütöventillátort vedd le a francba :), és tegyél rá külön hütömotort
nem lehet ventillátorozni 15 ezerrel  

svejk

Ezt az ohmos ellenállást felejtsd el, ez csak a szükséges rossz.(illetve azért jó is mert segít az indulási áramot kordában tartani)
Az impedancia számít igazából.
A 40 ohmos motortekercs biztos nem 500w-osé volt!

svejk

Azt hiszem itt is igaz a képlet mint a trafóknál  
N= U/4.44 * B * A *f