Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Marómotor és szerszámok

Indította gaben, 2024 április 09, 15:57

Előző téma - Következő téma

D.Laci

Nekem perpilanat van pár db BMW benzin szívatyúm, mind önmagánát szívja a naftát.
Elméletben akár igaza is lehet Tibornak, de a gyakorlat...
Én inkább kiprobálnám hogy lehet vagy nem.Mit veszithet az ember?.

000000000

automotorokban, 8 ezret pörög és olaj alatt van a fötengely, az se piskota formáju

000000000

Hát ezt a benzinhűtésű kommutátort azért erős kétkedéssel fogadom. Kutya kötelessége az első tankolás után felrobbanni, amikor még együtt van a benzin/benzingőz a levegő és a kefeszikrázás. Nyolcadikban úgy tanultam, hogy ezek kellenek az égéshez. De ha ezt még sikerülne is megúszni balhé nélkül, a tank első kiürülésekor ugyanez lesz a helyzet.

D.Laci

Elmélet, gyakorlat pró-kontra.
Még nem halotam rola hogy emiat felrobant volna egy kocsiis. Ha annyira veszélyes lene nem gyártanák.
Nem olyan "erős" a szikra hogy berobanjon.

svejk

Én sem akartam elhinni, de hidd el így van!

svejk

inkább a benzin-levegőarány "nem jó"

000000000

na utánajártam  olajfeltöltös spindle nem nagyon van, viszont spirálpálya van a házon amiben olaj van
végülis nekem ez is jo, a lényeg a viz kerülése attol félek :D
ugyhogy marad a zsiros csapágy
 

svejk

Tizen valahány éve volt is ebből botrány ,hogy a rossz minőségű benzin "megette" a kommutátort

000000000

Valóban volt ilyen (én akkor azt hittem, hogy az újságíró volt "szakember" azért ír ilyen hülyeségeket)! Savas volt a benzin biztos[#circling]!
Egy szikrázó szénkefén, hogyan lehet átengedni benzint?! RB-s a motor????

D.Laci


Kristály Árpád

Hallihó!
Én szedtem szét egy pár typ-us mind szénkefés!!!
Jó kis motor van benne, álladó mágnes és terheletlenül pörög mit á...., csak nem tudom,hogyha nem kap naftát, szárazom meddig bírja....
 
Például a legutólsó egy szuzukiból, kis átmérője van kb.: 50-milliméter és nagyon érdekes lapátja van, elég jó nyomást produkál.
Hallihó!

000000000

Hát csak ámulok és bámulok! köszi!
Én ilyet nem mernék csinálni! A kefeszikrázás nem robbatja fel ha véletlenül levegő buborékok is kerülnének a rendszerbe?[#wow1]

ra8nsmk6w

Az motoros ac még akarattal sem lehet felrobbantani, már többen kisérleteztek vele.Teljesen zárt.Elég ha a bányászlámpára gondoltok(a régi karbidlámpára)ott egy sürrű fémháló választja el az égést a veszélyes légtértöl.
Az SKF LGLT-2 tip litium szappan 20dkg 7000 ft
1kg 23 ezer -50-110 fokig nagyon magas fordulatszám.Magyar pdf az SKF honlapján.Függ tengelyhez is ezt ajánlják.

000000000

Laci! Vers-nek egy kalickás motorja van, aminek
a forgórészén valószínűleg még légterelő
ventillátor kiképzések is vannak. Ez így
olajban valószínűleg egy turmixgép lesz.
Az elmélet és gyakorlat nagyon is egységes,
kipróbálni olyat érdemes, ahol ezek nem
ütköznek. Ha egy motor forgórészt levegőközegre
terveztek, ettől eltérni durva dolog lenne.
Ezeket a benzines pumpákat meg erre tervezték,
szárazon valószínűleg 1 óra alatt kipurcannának.
 
Vers! A torpedó pedig egyszer használatos,
áramvonalas, nagyrészt laminális áramvonalakra
tervezett test. Ezt nem lehet összehasonlítani
egy turbulenciát szinte mindenhol kiváltó
forgórésszel. És az eredeti célhoz különben is
elég lenne egy jó csapágy, ez ilyen egyszerű
szerintem.

D.Laci

"Vers-nek egy kalickás motorja van, aminek  
a forgórészén valószínűleg még légterelő  
ventillátor kiképzések is vannak"
Ebben igazad van! De ha olajvan bene minek a ventillátor kiképzés? Szerintem egy eszterga megoldja a problémát. (Gordiuszi csomó)