Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Marómotor és szerszámok

Indította gaben, 2024 április 09, 15:57

Előző téma - Következő téma

keri

Külső forgórészes, szerintem ki lehet szedni, de ha nem akkor vagy marad a tengelybe fúrás, vagy lesz belőle önindító motor az MZ-be :)

svejk

A következő mérési eredmények egy kissé csapágyas, kiegyensúlyozatlan 400W-os 165V-os 300Hz-es Perske motoré.
 
A frekiváltó egy 750W-os Omron 3G3JV.
 
A hálózat és a frekiváltó közt egy LIDL-s fogyasztásmérő, a többi áramerősséget a kezem ügyében levő 3 db latfogóval mértem egymás után.
 
Üresjáratban 330Hz-en a fogyasztásmérő szerint:
- Hálózati feszültség: 232V
- felvett áram: 0,65A
- hasznos teljesítmény: 86W
 
A frekiváltó kijelzője szerint a motor fázisáram 1,1A.
 
A következőkben a lakatfogóval mért áramok.
 
Maxwell MC-25 003-vel mért értékek
- bemenő áram: 0,5A
- motoráram: 1A
 
UNI-T UT203-mal mért értékek
- bemenő áram: 0,76A
- motoráram: 5,2A !!
 
266 Clamp Meter-rel mért értékek
- bemenő áram: 0,3A
- motoráram: 1,3A
 
Remélem kielégíti a mérés Janyjozsef fórumtársunkat.

svejk

Természetesen nem 330 hanem 300Hz-en forgott a motor.


br88fua

Svek! Köszönöm szépen! Pontosan erre voltam kíváncsi. A 2. mérési eredményhez hasonló alakult ki nálam is. A ferkiváltó progiját is én írtam így bárhova bele tudok nyúlni. Van egy paraméterező is hozzá. Az okok pedig: CAN vezérlés, és fordulatszám jeladó kellett. Valamint igen olcsó (anyagár 15e igaz a kísérletezés és robbanások miatt kb 30e-ben van) Időközben még annyit csináltam, hogy a jeladó egy PID-en keresztül rászabályoz a motorra, ha szükséges. Amúgy képes vagyok 3000-es fordulatig azonnal megállítani (menetfúráshoz). Valamint 0-tól max-ig úgy tűnik most már állandó a nyomatékom kb 0.38Nm.

2vkx6unz

Nekem is egy 8-as tengelyű BL mióotorra készül egy adapter és abban van a szintén 8-as szárú ER11 befogó.
Azért meg kell jegyezni, hogy üresjáratban is elég rendes áramfelvétel van, igaz a motor nem különösebben melegszik. Sajons még nem érkezett meg az "okos" vezérlőm amiben több dolgot lehet programozni így nem tudom mire lesz még képes.
Az mindenképpen vicces, hogy bekapcsolás után egy darabig csak zenél a motor :)

2vkx6unz

Egyébként így nézett ki félkész állapotban:
http://cnctar.hobbycnc.hu/skatona/BL%20motor/motor_intro.jpg" border=0>
 

svejk

Ergo rossz a lakatfogód, mint ahogy nekem is a világmárka UNI-T :((

svejk

Fékáramkör is van benne?

keri

Igen, a zene az nekem is tetszik.
Nem tudom mi számít okosnak, mert nekem ez az első, de szinte minden motorvezérlési paraméter programozható. Ez 1,5A-ert vesz fel elvileg üresjáratban, próbára még nem volt lehetőségem mert az RC távirányítóba 12db ceruza ellem kellene és mivel nem használom nem akarok ennyit venni. A Mach3 PWM-RC szervó konverterem pedig még nincs kész.
 
El akarom kerülni a külön fortunás bonyolítást.
Tudom hogy a saját csapágyai nem a leg tartósabbak és precízebbek, de lehet kapni hozzá kerámia csapágyat megfizethető áron, vagy normál csapágyat fillérekért, szóval elsőre mindenképen direktben szeretném meghajtani.
 
Nincsenek szigorú megmunkálási követelményeim. Leginkább nyák gravírozó tűt akarok használni, ott meg se erő, se mikronos futás pontossági igény nincs.

keri

Enyémben van. Rendes mikroprocis vezérlés, így szoftveresen állítható is hogy milyen gyorsan fékezze le a motort.

Szalai György

Egy milliméteres tengelyütést 3000n/min fordulaton nem akarsz mérni!
Alacsony fordulaton és kicsi ütésnél meg nagyon pici lesz a jeled, erősen brummos és más szennyel terhelt.
Egy kis zajú előerősítő kéne, közvetlenül a magnófej mellé szerelve, nagyon rövid pórázon és az egész alaposan árnyékolva, egy 9V elemről járatva. Annak a kimenetén már lehet jól értékelhető jel, de nem ez a tuti megoldás szerintem.
 
A tuti az a mérőtrafó volna.
Kicsi U alakú ferritmag szárain két tekercs. Az egyik 10kHz körüli szabályozható árammal gerjesztve, a másikról meg leveszed a mérőjelet.
A radiálisan ütő tengely, változó mágneses csatolást létesít az U vas két szára között, ami a mérőjelen hagyja a lenyomatát.
Akár kézzel forgatva is működik, megkereshető a max. és min. pont.
 
Persze, ha egy radiális LVDT-t tudnál tervezni, amiben maga a hibás tengely a főszereplő, az még jobb lehetne. De milyen elrendezés kell ahhoz, hogy könnyen kezelhető is legyen?
http://www.macrosensors.com/images/tutorial_page_images/images/fig2.jpg" TARGET=_fnew>http://www.macrosensors.com/images/tutorial_page_images/images/fig2.jpg

2vkx6unz

Az enyémben csak néhány paramétert (4) lehet programozni. Akkutípus, gázreakció, gázkar végállások, fék.
A jobbakon lehet a grejesztés pozícióját is tologatni illetve nem csak 12V-ról mennek hanem akár 30V-ról is.  
A vezérléshez és/vagy programozáshoz nem kell a távitányító elég egy szervo teszter, amit akár otthon is össze tudsz dobni egy 555-ből, de veheszt is, 3< USD szállítással együtt :)  
Én az eredeti csapágyát kivettem a motorból (kellett a hely az illesztőcsapnak). Szóval a motor forgórész felőli végén és a patronbefogó nyakánál van csak csapágy.

Miki2

Írd már ide a motor típusát légyszives.
Mostmár engem is kezd izgatni.
Köszönöm

000000000

Nekem 4mm tengelyű BLDC motor forgatja az ER11-et.
A motorban nincs csapágy, csak az ER11 csapágyházában.
 
A kilógó tengelyvég van leszedve olyanra, hogy átmenjen a motoron és fel lehessen rá tenni a külső forgót.
A motor állórésze meg hozzáillesztve a csapágyházhoz és ennyi.
 
1/8-os szerszámokhoz bőven sok.
Kapott egy 20A-es vezérlőt (az volt elérhető) meg egy 5A 14V-os tápot.
Gyönyörűen megy kb25ezres fordulattal max.