Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Marómotor és szerszámok

Indította gaben, 2024 április 09, 15:57

Előző téma - Következő téma

PSoft

 
Mint eddíg mindíg,...most is,a Tőled már megszokott alaposággal!
Hasznos leírás,képekkel illusztrálva.
Köszönjük!
[#eljen][#eljen][#worship]

Szalai György

„Lehet hogy nem is a sok futástól, hanem esetleges ütközésektől kell csapágyakat cserélni???”
A kiszerelt csapágyak futópályái és golyófelületei adnak erre választ.

svejk

A dolgom, csak a speciális szerszámok legyártása és a motor szétszedése volt.
Minden estre a kenésük csak az összeszereléskori egyszeri kenés, erre mondják, hogy élettartamra vannak kenve.
 
Zsírnak alig van nyoma, az is inkább csak az első, gyári zártaknál.
A hátsók nyitottak, felül ugyan le van zárva a külső szennyeződéstől, de mivel függőlegesen használják a motort a hátsó csapágyakból a kenőanyag úgyis lefolyna a forgórészhez.  
Így gondolom inkább nem vitték túlzásba.

svejk

Ja és itt vannak a szerszámok a szétszedéshez.
(a harmadik még nem fotogén)
 
Ezek a hatszögek voltak az első munkái a forgatómnak.
Istenem már vagy két éve hozzáfogtam, és már vagy fél éve hadra fogható, csak burkolat hiányzik.  
De majd egy másik 5 éves tervben. :)
 
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Svejk/Protec/Protec%20016.jpg" border=0>

svejk

Egy kedves fórumtársam felhívta a figyelmemet, hogy az ER25-ösnek nem lehet M25-ös a menete.
 
Valóban bizonyára ER20-as a befogó, csak nincs itt a patron és az anya és én csak az átm. 25 mm-re asszociáltam.
 
Köszönöm a helyreigazítást!

ksjus5vax

Nagyon szépen köszönőm. Az volt a bajom nem én szedtem szét így nem tudtam mi hogy is volt. Nem nevezem meg a céget ki építette a cnc t és ki szétszedte szét a békesség kedvért. Sevejk jövök egy sörrel neked vagy kettővel is. Majd én is le fotózom hogy sikerült. Remélem jó csapágyakat vettem hozzá rámenni rá ment a tengelyre.  
http://www.ebay.com/itm/221211584419?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649
 

ksjus5vax

Az útobira válaszolva igen az ütközéstől kell cserélni a tengely is görbe volt de vissza lett nyomva hogy ne üssön. Nyilván a forgatónál kaphatott nagy terhelést gondolom én. Pedig mi csak faipara használjuk.

svejk

A gugli szerint az ES3542-ben is párosított ferde csapágyak vannak, bár nálad szerepel egy B betű is. A linkeden mezei mélyhornyú kerámiacsapágy látható.
No de te tudod, nálad van szerkezet.
 
Látod, ezért kellett volna dokumentálni!
 
 
 

ksjus5vax

Hát igen kellet volna meg ha hozzá értő emberke szedte volna szét ahogy látom a csapágy közti kicsi táv gyűrűt máshova rakta az emberke. Holnap már én is okosabb leszek remélhetőleg hála a te fényképeid alapján. Már csak a csapágytól félek  hogy jó lett e rendelve.

svejk

Hány csapágy van elől és hány hátul?
 
A régi csapágyakat nem kaptad meg?

svejk


ksjus5vax

6005 méretből 2db a patron felől. 6002 es a ventilátor felől 1db. Több nincs benne megkaptam őket utólag.  

svejk

Érdekes...
Gondolom az kizárható, hogy nem a gyárilag beszerelt csapágyakat kaptad meg.
 
No mindegy, majd kideríted, a dolgokat, én nem ismerem a Te motorodat.

etc77f5nr

Üdv! Szereznék informálódni, hogy milyen marómotort válasszak, mivel a mostani megadta magát. Egy Asist névre hallgató OBI-s csiszoló volt, a kommutátor alatt egy szál elégett, pedig melegedni csak a csapágynál melegedett. http://p1.vatera.hu/photos/bd/5a/1586_1_big.jpg" TARGET=_fnew>Erről a gépről van szó. Fordulatszámnak 30000/p van írva, de szerintem (bár nem mértem) közel sincs ekkora fordulatszáma, és kb összesen 7 óra üzemidőt bírt, persze nem egyhuzamban. Olvasgatom ezt a topikot 2-3 órája az elejétől kezdve. A költségvetésem nem enged meg egy Teknomotort+frekiváltót és egy pl. egy KRESS 800-at sem a fogyasztásukról nem is beszélve. Kaptam "ajándékba" egy felsőmarót, aminek terheletlenül a fogyasztása 350W körül járt és iszonyat hangos volt a rögzítés nehézségéről nem is beszélve. Ekkora teljesítményre nincs szükségem. Amit nézegettem az https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/64295_630835633609955_1004121887_n.jpg" TARGET=_fnew>EZ a motor lenne. Olvasgatás közben (bár nem jutottam sokáig a topikban) nem találtam említést erről a motorról. Szeretném kérni azok véleményét akik ilyen motort használnak, hogy teljesítményben elegendőek-e keményfa relief maráshoz, esetleg kisebb alu munkákhoz, pl egy kisebb horony marása több lépésben kis előtolással 2mm-es maróval, vagy nyák "gravírozáshoz". Élettartama megfelelő-e és nem adja meg magát 10 munkaóra után, vagy folyamatos 2-3-4 órás relief marás után nem döglik-e be. Mennyire melegszik, szükséges e külön hűtés. Ha nem lenne megfelelő ez a választás akkor ár/teljesítmény arányban mit ajánlotok max 25e Ft-ig. Láttam használtan http://www.pothierenterprises.com/image/cache/data/construction_tools/metabo_ge700-800x800.jpg" TARGET=_fnew>metabo furatköszörűt 15e Ft-ért, de attól tartok, hogy a fogyasztása ennek sem 20W :(. Válaszokat előre is köszi.

w0hgtwf3w

Az általad linkelt 300W-s marómotor nekem bejött. Relief maráshoz 3 mm-es maróval nagyolás 30 fokos 0.2 tizedes gravírtűvel simítás.
Munka közben https://www.youtube.com/watch?v=OLCfVS-YIyc" TARGET=_fnew>itt