Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Marómotor és szerszámok

Indította gaben, 2024 április 09, 15:57

Előző téma - Következő téma

279nwbpsa

Nézd a dolog jó oldalát!Sok kicsi fogással dolgoztál,volt lehetőséged a méretet gyakrabban ellenőrizni... :)

svejk

A terv még az, hogy a képen látható alkatrészeket összehúzatva befogom forgatóba és mostani paláston 10-es maróval 2,5 mm mélyen (25mm2 keresztmetszet) kétbekezdésű csigavonalban kimarom a víznek a csatornát, majd rájön a 2,5 mm vastag köpenycső.
A lényeg, hogy a pajzsok is hűtve lesznek a csapágymelegedés miatt.
Ha az acél nem lesz elég jó hővezető, akkor így jártam, de már tudni fogom a technológiát ha készítem aluból. :)

svejk

A sok mérésnek az lett az eredménye, hogy az egyik pajzs precízen kerek 1 mm-el nagyobb lett. :))
De javítva...
 
No ezért aztán még a csomagodat sem bontottam ki, de na aggódj Török Tamás szervojai már 1 éve így állnak bontatlanul. :)

svejk

Basszus, az állórész meg kimaradt! :)
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Svejk/Perske%20ut%f3%e9lete%20001.jpg" border=0>

8rruwvg0k

Így nehezebb lesz megint összetörni. :)

279nwbpsa

Nem hiszem,hogy nagy galiba lenne a hűtésével.
A kínainál talán a pajzs nincs is hűtve(?),aztán mégis sokan használják gond nélkül.
 
Akkor Török Tamás cucca még előrébb való az enyémnél...nem is lenne ez még baj,csak tudd valahogyan rehabilitálni azt a vezérlőt...
Másként ablakon kidobott pénz... :(

jani300

 Szia ! Nekem is van egy hasonlóan megnyomorított ac szervóm . Azt kérdezném hogy az eredeti alu ház helyett az acél nem okoz gondot mágneses szempontból ? ( kivételesen nem én voltam a tettes )

sanyi84

Ez frankó lett, le a kalappal.

vjanos

Én pedig azt kérdezném, hogy milyen csapágyak vannak a perskében?
Az ok, hogy valami mélyhornyú, de pl C3, vagy speckóbb?
 
Az eredeti motorod nem zsírzógombos volt?

svejk

Nem okoz. Az már régen rossz, ha a házon keresztül záródnak az erővonalak.

svejk

Azt sajnos 77 öregasszony sem tudja már megmondani.
Én kb. 2-3 éve találkoztam egy valószínűleg gyárival, de a csapágyboltosok azt mondták ilyen csapágy nincs is... mármint az utójeleit tekintve. Ellentmondásos volt az egész csapágy.
 
Az biztos hogy eredetileg bakelitkosaras, valószínű kis hőtágulású típus lehetett. Anno írtam is itt róla, de magam sem találtam meg itt ebben a káoszban, pedig jó lenne visszaolvasni milyen összeesküvés elméletet dolgoztam ki.
 
A régi fajtákon valóban volt zsírzógomb elől-hátul, ezen már nem volt.
(Egyébként az enyém Walter néven futott, de egy kaptafára készültek ezek, többféle teljesítménnyel.  
Már olyanok is jártak nálam a melyikeknek összecserélték a forgórészeit, más teljesítményű ét. A horonyszámok is változnak.
Az enyémet, amit széttörtem, azért vettem meg, mert a kép alapján újszerűnek nézett ki, és bíztam benne hogy megtudom milyen csapágy való bele.
Persze a végén nem is azt kaptam ami képen volt, ráadásul a jó szándékú eladó, (nem fórumtárs) kicserélte a csapágyakat, mert hangos volt. Tett bele 2RS-eseket.
A frekiváltó fel sem bírta pörgetni....:((

vjanos

Akkor úgy kérdezem, hogy ha csapágyat kéne bele tenned, milyent választanál? :)
 
Volt már nekem is egy pár, meg van is a sufniban, de a belsejében még nem jártam...

svejk

A múltkor 5000-ért vettem bele FAG C jelzésűeket.
(a C nem keverendő a C2, C3 hézaggal) Ez a C állítólag újfajta, hegesztett kosarú zajszegény sorozatot jelöl.

svejk

Nagyon drágát ne tegyél bele, inkább cseréld sűrübben.  
A lényeg hogy időben ki legyen cserélve, mert az első hajlamos kiverni az első pajzsot.
A hátsónál meg figyelni a kompenzáló lemezre, és hogy ne szoruljon a csapágy a lenmez el tudja végezni a dolgát.

Béni

Manapság milyen durva segédeszközöket gyártanak ...
 
http://www.hoechsmann-maschinen.com/GM/stehle_dsf_z2-02.jpg" border=0>