Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Marómotor és szerszámok

Indította gaben, 2024 április 09, 15:57

Előző téma - Következő téma

besirkyjh

Szia  
 
Ezeket a problémákat hogy sikerült megoldanod ?
Ebay? vagy saját erö ?

rbbhbyvfs

Nem én oldottam meg, csak fizettem a javítást, egyébként 4681-től olvashatsz róla...

rbbhbyvfs

Örülök, legalább ez rendben van.

000000000

 
Jártam így hogy a patronbefogó menetét lesorjáztam és 0.5mm ütés helyett lett belőle 0.02mm
 

besirkyjh

Szia  
 
Gondoltam hogy nem adtad ki igy a kezedböl !
Pont ez lenne a lényege hogy az ilyen nagyobb értékü dolgokat ha itthonrol veszi meg az ember akkor nincs kockázata mert eleve nem kap hibásat ( természetesen vannak kivételek de az "orvosolhato" ) .Nagyon sokszor még akkor is megéri ha a felár kicsit több az átlagosnál .
Szerintem egyre többször fogunk hibás termékekkel találkozni mert hogy a kinai mit is csinál a visszaküldött termékekkel .Meg javitja ? Ugyan már .Csomag és mehet a következöhöz aki majd megoldja és fizeti a javitást .
Sajnos ez van :((
 

000000000

Sziasztok!
Érdekelne a véleményetek a Walter Perske motorokról, mondjuk a 0,4-0,6kW-os változatokról. Ha jól tudom ezek eredetileg faipari marómotorok, de alkalmasak lehetnek minimálisan alumínium megmunkálásra? Gondolok itt pl a csapágyazására, teljesítményére. A megmunkálásnál pl max 6-10mm átmérőjű marószárra és 0,5-1mm-es fogásmélységre gondolok.
Köszönöm!

Szalai György

Ebben a teljesítmény tartományban is létezik szimpla meg dupla csapágyazású.
Szerintem nem jó választás, de kényszerből talán használható, míg szét nem verődik az első csapágyháza.
Itt közöl a gyártó teljesítmény adatokat a frekvencia és fordulatszám függvényében.
http://www.perske.de/produkte/produktuebersicht/hochtourige-bearbeitungsmotoren.html" TARGET=_fnew>http://www.perske.de/produkte/produktuebersicht/hochtourige-bearbeitungsmotoren.html
Érdemes lehet odafigyelni rá, hogy az alacsony fordulatszám tartományokban a motor teljesítménye jelentősen csökken.
( Az a motor, ami 50Hz frekvencián 3000n/min fordulat mellett képes leadni a 600W teljesítményt, az 400Hz 24000n/min-nél már 3kW teljesítményű és a súlya 8,5kg.)
 
Erre a feladatra szerintem alacsonyabb fordulatszámú és nagyobb nyomatékú, tehát több póluspárú motor volna a jó választás. Lehetne könnyebb is, meg jobb hatásfokú, és leadhatná a névleges nyomatékát a teljes fordulatszám tartományban.
Fröccsöntött alumínium helyett jó féle acélból esztergált első csapágyházzal és benne dupla csapágyazással.
Ennek egy állandó mágneses forgórészű 750W-os AC szervo motor felelne meg a hozzá való meghajtó elektronikával és egy rá illesztett, külön csapágyazott szerszámbefogó tengellyel.
Ahogy én gondolom.

000000000

Nagyon köszönöm! Így már érthető. :)

ksjus5vax

Sziasztok.  
Szakértő urak egy kicsi segítség kellene. Van egy Protec ES3542B-24/1.110TMP főorsó. Valakinek nincs meg a robbantott rajza vagy valaki szedett már szét csapágycsere céljából ilyent? Vettem hozzá kerámia csapágyakat bele is lett rakva de valami nem ok. Netten nem találok rajzott a gyártó nem válaszol az e-mailre. Nagyon megköszönném ha segítene valaki.

svejk

Csak van szakszerviz, ahol ismerik ezeknek a lelki világukat.
Kérdezd meg a Klavio kft-t, ők kikhez küldik az ügyfeleket csapágyazási problémákkal!
 
 

ksjus5vax

Megtörtént már ők se tudtak okosabbat mondani nekik is nyögvenyelősen válaszoltak a Protec nél.

svejk

Épp most este fogtam hozzá egy PROTEC ES4653B szétszedéséhez, mert a szakszerviz visszaadta a tulajnak, hogy nem bírják szétszedni, mert a körmöskulcsaik, nem bírják a kiképzést.
 
Persze a 3 mm-es furatokat jól szétcseszték, azzal kellett kezdeni, hogy felfúrtam 3,5 mm-re.
 
Esztergáltam hozzá célszerszámokat, különösebb erőlködés nélkül a hátsó részt szét tudtam szedni. Minimális menetrögzítőt is használtak a gyárban, de nem kellett melegíteni.
(holnap folytatom)
 
Egyébként már most látszik hogy a csapágyazás precíz, de a forgórészen itt is voltak kezdődő rozsdafoltok.
 

svejk

Egyébként ha szétszedted és kicserélted már a csapágyakat, akkor már minek a robbantott rajz???
 
Remélem mindent alaposan feljegyeztél/lefényképeztél és közzéteszed, úgy ahogy én fogom tenni. :)

svejk

No, az elejébe már jobban bele kellett kapaszkodni, szétszedés után látható volt, hogy ide több ragasztót használtak, illetve ugye a menetek is nagyobbak.
(a szétszerelés esztergapadon történt, a körmös kulcsokat meg kellett támasztani szegnyereggel)
 
Mint látható a képen az első belső csapágy már megmozdult a tengelyen, szép hangja lehetett.
Bízzunk benne, hogy a csapágycsere még időben el lesz végezve.
 
Körvonalakban:
Elől "O" elrendezésben párosított hybrid (kerámia golyós)csapágyak, köztük 5mm-es távtartók.
(GMT VEX25/NS/S*  7CE1  DDL)
Hátul szintén "O" elrendezésben úszócsapágyazás acélcsapágyakkal.
(GMT VEX17/S*  7CE1  DDL)
 
A hátsó csapágyház gyárilag egy nagyméretű Seeger-gyűrű és 8db M5-ös BKNy hernyócsavarral van egytengelyűre állítva az elsővel és be van ragasztva. (ezt a részt a csapágycserénél nem is kell megbontani)
 
A csapágy belső gyűrűket összeszorító menet hátul M17x1 balos, elől M25x1,5 jobbos (ua. mint az ER25 patron menete), mindkét végén kontraanyával ellátva.
Az első csapágyház szintén balos menetű.(ez szorítja össze a külső gyűrűket)
 
A csapágycserék után semmit nem kell állítani, minden csavart meg kell húzni, a precíziós párosított csapágyak így maguktól beállnak.
 
Érdekes még a csapágyak porvédelme.
Elől a hybrideknek vannak valamilyen űrtechnikás műanyagból porvédői.
Ettől függetlenül elöl ki van alakítva egy hagyományos egylépcsős labirint tömítés, illetve elől és hátul két-két súrlódó tömítés tölti be az abszolute porvédelmet.
A súrlódó tömítés gyakorlatilag két "dugattyúgyűrű". Először azt hittem valamilyen műanyag, de fogja a mágnes és megkarcolva az oldalát fémszínű.
A motor csak pár hónapot ment, de érdekes, hogy a gyűrűkön és a házon egyáltalán semmi kopásnyom nem látható, 10x-es nagyítóval nézve látszanak az esztergálás nyomai.
Lehet hogy nem is a sok futástól, hanem esetleges ütközésektől kell csapágyakat cserélni???
 
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Svejk/Protec%20001.jpg" border=0>
 

svejk

 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Svejk/Protec/" TARGET=_fnew>itt található még pár közeli kép a cuccról.