Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Marómotor és szerszámok

Indította gaben, 2024 április 09, 15:57

Előző téma - Következő téma

Motoros

A tényekkel nem érdemes vitatkozni. A motor 12V-on 25A-t vesz fel, hogy mennyi hasznosúl azt nem tudom. Nézz körül e témában a neten.  
Lada akksi nem kell a repcsibe csak egy aszem Li-ion akksi ami 15-20 percig bírja, aztán vagy leesik vagy leszáll.
Sört nem fogyasztok mert refluxom van,-- csak a szatmári szilva, mert az szétcsapja a savamat[#pias]

2nbj3n5m

Patron lelőhely a fortunához. www.hod93.hu
Jankó

Motoros

Marómotor ügyben elmesélném az esetemet:
Valamikor 1970 tájékán szükségem lett volna egy nyákfúróra, ezért összeütöttem gyorsan egyet házilag. Vettem a körúti ezermester boltban (akkor még megvolt) egy szénkefés DC modellmotort, ami 4-6-8 Voltos kivitelben volt kapható. A tengelyére aplikáltam egy Versatil ceruzából kiszerelt grafitszorító patront, ebbe jött az 1mm-es fúró, és aggy neki a 6V-os motornak úgy kb12V-ot-- pörgött is rendesen sőt még a nyákot is kifúrta. Örömömben az ötletet bekűldtem az Ezermester újságba, ahonnan nemsoká jött is 100 Ft ötletdíj és a köv. számban leközőlték a zseniális találmányom  
"mini mikro fúrógépecske" címen.
Később viszont a használat során kiderűlt hogy a kétszeres feszkót a motor nem bírja, a kommutátor beégett, a műanyag megolvadt.
A száz forintot visszakűldtem e vagy nem, arra már nem emlékszem.
---Csak nehogy így járjak megint a brushless motorral[#nemtudom]

Motoros

Szia Árpi!
Azt hiszem ezt én nem győzném szussszal, nem én fújom a passzátszelet![#nevetes2]

000000000

Szia Motoros!
 
Én óvatos lennék a helyedben ezzel a motorral.
Félő, hogy csak aksiról tudod normálisan
működtetni, de ahogyan Imi is írta, biztos van
egy Lada aksid.:) A nagyon kis tekercsellenálás
(16.5mOhm) miatt pedig igen rövid vezetékkel
lehet a motorhoz a vezérlőjét csatlakoztatni,
azaz könnyen lehet, hogy a vezérlő is a gépeden
lesz majd. Szerintem anélkül ne vedd meg, hogy
a boltban ki ne próbáld személyesen!
A motor leégni a tekercsellenállása miatt nem
fog valószínűleg, a vezérlője, és a tápod
idővel inkább elszállhat ekkora tranziensek
miatt.  
Aztán persze a kefenélköliség nagy előny,
csak ezért magas árat kell fizetni, és
egy komolyabb ilyen motor a korrekt háromfázisú
vektor vezérlővel minimum pár százezertől indul.
Néhány link, ahol vannak a már említett motorok is, és kefenélküliek is.
http://www.engelmotor.com/
http://www.elra.at
 
Üdv.: Tibor

000000000

Helló!
Mi repülő modellezők már évek óta használjuk a 3fázisú kefenélküli motorokat.
A 70 A-es szabályozó kb. 20.000.-Ft.
A Jetti tipusú szabályozókat keressétek ezek árfekvése a legjobb.
Motorok között van 8 mm-es tengely átmérőjű is.
Ajánlom az Origó modell boltot a Budafoki uton.

Motoros

Szia Tibor!
Én is úgy gondolom hogy akksiról fog menni, az akksi meg valami csepptöltőre lesz téve. A vezérlőt meg --mivel amúgy is nagyon pici-- oda kell tenni valahova a motor mellé.
Még nem vettem meg, de már kipróbáltam, nagyon csendesen szépen fut.
Ha bejön megspóroltam pár százezret ha nem ....

Motoros

Hali rc
A 30A-es csak 7000 ft és ez elég is.
A 8 mm tengelyű mennyit tud forogni? Mert a 4 mm-es csak 10 000-íg jó, a boltos azt mondta hogy a nagy tömegük miatt ezek nem gyorsak, pedig ezek már komoly darabok, több volna a bizalmam hozzájuk mint a kis pilicka 200W-osokhoz.

dg8n4i8x

Szia Motoros és többiek!
 
Egy próbát megér de tényleg légy körültekintő! Sanos a modell piacra is beszivárogtak az olcsó kínai cuccok! Sajnos a minőségük az árukkal van arányban, ezt biztos meg tudják a modellezőtársak erősíteni. Van komplett repcsi 20e-ért távirányítóval mindennel amikor egy normális távirányítót nem kapsz 30e alatt... Szóval tényleg meg kell nézni! Azért jó lenne ha sikerülne egy olcsó megoldást találni!
 
Üdv!
Balu

bmejdz9nu

A legszebb egy 43mm-es külső átmérőjű motor lenne még a befogáson sem kellene gondolkodni. (és még hűtené is a befogó...
De szerintem a műanyag repülők sem olvadnak..
A tengely pedig 1/8"-os.  
(1/8-as segédhüvely is kell)
aztán szinte direkt rá a szerszámot...
Van ilyen 1/8-as szárral is a neten dögivel...
Ezeknek a motoroknak a hatásfoka igen magas...
Én is modelleztem 3 évíg... persze akkor még nem volt ilyen.
 
Csak ez a hüle vezérlés. Ha tényleg kell... vezérlő akkor ugyebár a vevőegységről változó impulzus kitöltött jelet kap... kell akkor egy szervo teszter áramkör NE555-el...
 
Áram kell dögivel mert kicsi telj. is elég volna csak ilyet nem nagyon gyártanak ... nem repíti a repülőt...
Ezeket a motorokat használják imperrel (jól írtam) modellekhez is. Ez olyan vadászgép szerű modell, hogy belül van a törzsben a motor a csavarral.
Gondolom szédületes fordulaton kell járatni a kis légcsavarhoz...

000000000

Sziasztok!
 
Balu: Ma már a kínai cuccokra se igaz az ami régen (persze van pár kivétel pl. tornacipő :)), nézd meg, hogy a számítógép alkatrészeid nagyrészét hol gyártották :))
 
Egy ismerősom kint dolgozott egy ideig és azt mondta, hogy úgy fejlődnek, hogy hónapok alatt Budapest nagyságú városokat építenek a semmiből :)) De azért oda kell figyelni, hogy mit vesz az ember, mert mindig vannak Mekk-Elek gyártók.
 
A modell-repülő motorok nem túl gyorsak erre a célra, én úgy tudom, hogy ezek több 10000 RPM-el mennek, viszont a nyomaték erősen tart a 0-hoz. És állítólag hamar tönkremennek, legalábbis a kefés az irdatlan sebesség miatt. Ha nem így van cáfoljatok....

dg8n4i8x

Azt nem mondanám, hogy nincs nyomaték! Azért egy 20cm-es és 10-15cm emelkedésű légcsavar meghajtásához elég komoly kakaó kell! Ja és persze az a légcsavar csinál kissebb fajta orkánt, tehát nem igen van lehetősége túlmelegedni. Vedd alapul, hogy egy dremel 130W-os egy ilyen motor meg úgy 200W-tól indul, ráadásul egy kefe nélküli motor hatásfoka nagyságrendekkel jobb mint kefés társaié! A minőség meg elég relatív dolog szerintem. Pl. egy Audiban (A4) háromévesen ablaktörlő mechanikát kell cserélni mert totál elkopott a csigaáttétel... És még a szervízben csodálkoztak is, hogy ilyen sokáig bírta... Már mindent nagyon meg kell nézni sajnos...
 
Üdv!
Balu

Motoros

Szia Péter
Az 1/8 toldó jó ötlet-kösz megnézem.  
A vezérlőhöz ugyan kell a nágyszög szabályozó, de nem kell bajlódni az 555-össel mert 2000 pénzért kapható a modellboltban egy direkt ide való generátor ami azért van hogy a földön teszteljék a gépeket.Ennyit megér, csak öt v kell neki.
Valóba ezeket a motorokat sugárhajtóműként is használják, ez egy csőbe van szerelve.
 

Motoros

Szia Tyutyi
Mi az hogy túl gyors? talán inkább lassú a maga 50000-s fordulatával. Pl az 1 mm-es maróra az ajánlott ford: 80 000. És kefe sincs, pont ez a legjobb benne. Tartós üzemre is jó a drágább fajta,persze az ipari felhasználás azért más. -Úgyhogy cáfollak[#ejnye1]

Motoros

Úgyhogy motor ügyben kezd összeállni a kép, köszönöm a hozzászólásokat.
Végül is meggyőztetek: egy próbát megér bár van kétségem:
1.: Amit Tibor 45 mondott: vékony a tengely,és hosszú (levágom??) ad e oldalirányban elég támasztást, nem e fogy kóvályogni a maró?? Nem e kell vmi pót támasz--az meg már gond ezen a forduélaton.
2. A hűtés- melegedés hogyan alakúl--mert a repcsi azért megy 200-al a motort a menetszél hűti, a motoron ezért vannak átmenőleg furatok, talán valami + hűtés kell neki mert itt a ventillátor nem kavar.
3.: A hozzávezetéshez elég vastag 2 szál drót kell- bár ez legyen a legkevesebb