Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Marómotor és szerszámok

Indította gaben, 2024 április 09, 15:57

Előző téma - Következő téma

bmejdz9nu

Balu.
Sajnis elfelejettem le írni:  
persze hogy a köldökzsínor el van dobva...
Csak a fej rész leoperálva...
tengyely + 2 csapágy + befogató...
 
Na és látom a fotódat... ismerem... egy csapágy a nyakban... a másik a motorban?...
A toldó ennél jobb...szerintem... mert két csapágy...

bmejdz9nu

Motoros.
A feszültségtől hogyan változik a fordualszám?
mert ezt értem a legkevésbé...
Ha van valami észrevétel írjad... most, hogy már én is rendeltem ilyen motort.. minden  érdekel...
Majd rendezünk - ha sokan csinaltak már ilyet - fordulatszám versenyt...
 
... Persze ablakok szigorúan becsukva, védő bőrkabát, erős szemüveg... kezünkbe a lézeres mérő...
 
...Ja 24V felett alkalmazd a szárazjeges hűtést...

Motoros

Asziszem az egyszerű toldó felejthető. a tengely és a marók között van öt század különbség. A furat sem tökéletesen passzos,ez a maró valamivel többet visz, 3.175 ös dörzsár esetleg, vagy kéne valami patronos megoldás.
Az a modellboltos toldó az miféle?

Motoros

Nálam a feszültség nő és a fordulatszámom csökken.

bmejdz9nu

Ha patron pl. Proxxon (ez márka lenni a legjobb minőség) akkor ennek ütési hibája viszonylag magas lesz ... talán... sznobizzunk... majd 100e rpm felett...
1/8"-os dörzsárt szerezni... szinte lehetetlen...  
 
Esetleg a mószárból csinálni valamilyen fúró-maró dolgot... mert ez pont akkora...

bmejdz9nu

Ki kellene dobnom ezt a billenyüzetet - állandóan téveszt... Már vagy ot éves - megszoktam... de dobom...
Tehát a carbide marószárból csinálni fúró-marót akkor pont akkora lesz mint ő maga.
... na ezt jól megmondtam...

Motoros

Mégis csak találtam valamit a fiókban. Egy 6/3.175 átalakító rugózós edzett gyári.
Ez már jó, ez már szalad. A forgács és a furat már ezzel a motorral készűlt. Az előtérben a homályban az elvetélt toldó.http://www.freeweb.hu/mcejence/belinkelve/brustold2.jpg" border=0>

Motoros

Mostmár legalább senki nem mondhatja hogy egy rohadt lyukat nem tudok kifúrni.

bmejdz9nu

Hűha. Nincs lehetetlen... nálad.
Még egy kicsit hosszúnak tünik a szerkezet.
Nem üt, ha ekkora?
 
Fordulatot tudsz mérni, hogy áll a max. érték és mekkora fesz és áramnál? Melegedés?

bmejdz9nu

Ha szükséged lenne... van egy 168W-os Peltier cooling modulom... ha melegszik...

Motoros

Nem üt, de biztos hogy jobb ha rövid a fúró.
Viszont melegszik rendesen, már 3 A-nél is, úgy látszik csodák nincsenek. Valószinű hűteni kell
Más: Félő hogy ha a motorba bekerűl véletlenűl valami vasreszelék akkor annak annyi. Le kell valami szövetszerűvel zárni a furatokat. A talin jó lenne.

Motoros

ha már lenne valami működőképes változat. Az üzemszerű használattól ez még messze van

000000000

Sziasztok!
A magam részéről a következőkben összegezném
a véleményemet ezekről extra nagy fordulatú
kefenélküli model motorokról:
- A modelekben csak pár percig működnek
folyamatosan ezek a motorok, ezért vannak az
elképesztő méret és teljesítmény ellentétek,
ráadásul a nyitott burkolatukon erős
légáramlást kívánnak erre az időtartamra is.
- A nagy Kv és kicsi motor tápfesz miatt nagyon
kedvezőtlen a nyomatékállandójuk (20-50A kell a
névlegeshez). Ez azt is jelenti, hogy nincs a
rendszerben sem akku tápoldalról, sem
disszipációs oldalról többlet lehetőség
túlterhelések esetén.
- Csak ezzel magyarázható a motortengely kicsi
mérete, azaz a maximális nyomatékuk csak a
névleges nyomatékukkal azonos, semmilyen
tartalék többlet nincs.
- Egy igazi ipari motornál 5 -10, szervóknál
20-50-szeres pillanatnyi túlterhelhetőségre
méreteznek mindent. Ezért nem véletlen, hogy
egy 1 kW-os motor tengely minimum  14-18 mm
átmérőjű.
- A kefenélküli motorok ma a legkorszerűbb
hajtástechnikát képviselik, előnyeik
kétségtelenek, azonban működtetésükhöz
nagyon komoly, bonyolult, és drága  (min.
félmilliós) elektronikák kellenek a korrekt
forgó vektormező lekezelésére már pár 100W-nál
is. Kizárt dolognak tartom, hogy 5 -15 ezer Ft-
ért ezek a model motor vezérlők ideális
jelalakkal működtessék a mocikat.
 
Összefoglalva: Arra, amire megtervezték nagyon
jók (igaz 10-szer annyi áron még model
motorként is a keféssel szemben), és ha
valaki másra használja, talán minden más
szempontot is érdemes végig gondolni.

9v9rb6gau

Szervusztok!
Péter!
A BL vezérlőn ez a 210000-es fordulatszám azt jelenti, hogy ha tudsz olyan KV-jű és max feszültségű BL motort szerezni, ami a vezérlő még megengedett feszültségén tud 210000-rel forogni, akkor a vezérlőn nem fog múlni, hogy meg is tudd azt valóban forgatni. Magyarán, a 2 pólusú motor 210000-es fordulatszámához tartozó frekvenciával a vezérlő képes a névleges 25A-t a motor számára lekommutálni.
Esetedben:
A vezérlő 4 db Lipo cellát tud fogadni, ami fullra töltve 4*4,2=16,8V. Kb 4*3=12V-nál a vezérlő lekapcsol, mivel a Lipo cella mélykisütése (2,7V/cella) az akku azonnali halálát okozza!!! A BEC állítja elő a pl.16,8V-ból rádióvevő és a szervók részére a stabil 5V-ot, ez max 2A lehet.  
A motorod külső forgóserleges kivitelű és 3-4 cella Lipo-val hajtható meg, max fordulatszáma:16,8*3200=53760RPM.
 
Motoros!
Csodálkozom, hogy a vezérlőd az 1,2V többszöröseinél hajlandó csak elindulni. Itt valami beállítási/paraméterezési hiba lesz szerintem, mert a Ni cella feszültsége sem pontosan a névleges 1,2V, a lítium-polimereké pedig teljesen más!
 
Mindenkinek, aki ilyen motort-vezérlőt akar használni, a figyelmébe ajánlom a
http://forum.rcmodell.hu/
lista "Vezérlés, elektronika" szekció "szabályzók" részét.
 
Üdv!
gépész
 

bmejdz9nu

Az élettertam meg az öt perc reülési idő...
1. Lehet, hogy extra hűtés kell neki...
2. Olyan roszz csapágy csak nincs ami nem bírná... vagy nem lehetne cserélni...
Erő és nyomaték:
Nézzétek meg ezt a videót és ha valaki ezt egy  Proxxon-nal is megcsinálje akkor ok:
http://www.zenn.hu/modelsport/shop/video/katana-ep.wmv" TARGET=_fnew>modell repülő teszt ilyen megoldású motorral ...