Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Marómotor és szerszámok

Indította gaben, 2024 április 09, 15:57

Előző téma - Következő téma

svejk

Tényleg egy csapágy belső, vagy külső gyűrüje melegszik jobban?
Elvileg a külső nem?

bmejdz9nu

Olajban futtatni nagyon spécin lehetne... de a keringetés... az nagy gond... szerintem...
meg a fordulatszám is alacsonyabb a szimmeringek miatt... Persze a kérdés az, hogy mi a cél?
A HF motorban is olaj lehet?... mert indításnál (műszakkezdésnél) az írják a leírásában fél fordulaton (30ezer) 10 percet kell pörgetni... aztán full 60.000...
Meg azt is írja a leírása... ha fektetve volt raktározva akkor 10 perc 15.000rpm.... 15 perc 30.000 rpm...  ez mit jelenthet?

000000000

Labirint tomitesnel a centrifugalis ero a falakra csapja az olajat, nem folyik ki a tengely es a tomites kozott (mivel ugye nem erintkeznek). Innentol kezdve meg a keringetest megoldani nem nagy kunszt.

000000000

Helló msas!
Van egy 500W-os 24 hornyú 1 fázisú motorom.(tekecse szakadt)
Meg lehet tekercselni 3 fázisúra?

bmejdz9nu

Keresgettem a neten motor "tuning" dolgokat... de semmi...

bmejdz9nu

Ma lent voltam a motorgyárban "egyeztetésen"... :)
Őrültek neki, hogy "felfedeztem" a delta kapcsolást a hétvégén... volt móka és kacagás... :)
A kérdés az volt, hogy 230/400-ra tekerjék e vagy "csak" 230-ra csillaghoz.
 
A válasz az volt, hogy a frekiváltóra csillagban kötöm (230V - változatban a motor) vagy deltába (400V - változatban a motor) az tök mindegy... így maradtam a 230/400 "szabványos tekercseltetésnél"...
A 200Hz-ből nem engedtem... mert ez "kis" motor és ott azaz nagyobb fordulaton "szertném" a max. nyomatékot... azaz 200Hz= kb. 12.000 rpm... aztán hajtjuk "felfele" amíg lehet... :)

msas

RC-nek a 1356-ra
Üdv!
bocs csak most kerültem gép közelbe, Tehát a kérdéses motort ebből a pár adatból úgy néz ki, hogy 3~-ra át lehet tekerni, nagy valószínüséggel csak 2880-as fordulatra, mivel inkább 1440-re sőt csak a 36 hornyú a jó.
tehát a válasz: IGEN.
Ha véletlenül szétszeded meghatározó még a vastest(alemezelt állórész) hossza és az állórész átmérője. Ezek ismeretében már konkrétabb választ lehet adni.
Sajnos az a problémám, hogy már 15 éve nem foglalkozom a témával, így konkrét adatokkal nem tudok segíteni, de ha kell jó tekercselő az ismeretségi körömben van ilyen és össze tudlak hozni benneteket. Fejér megye, Baracska, Pusztaszabolcs, Velence, ha ez nincs távol.
Engem a munkám 99%- ban budapestre köt, tehát ott is tudunk találkozni, ha kell segítség.
Üdv Sanyi

msas

1440-re inkább (sőt csak) a 36 hornyu jó.

bmejdz9nu

Csapágy. Hát az SKF boltbn elmagyarázták, hogy ezeket a főkatalógusokat nekik "belső" használatra adják... pár db-ot...
Azért olyan érthető mert a boltosoknak szól... ők pedíg nem minden esetben csapágy szakos mérnökök... szóval mindenki szerezzen ahol tud! Én nem tudok többet... :)
 
A két fordulatszám azért van a katalógusban mert egyik különös hűtés nélkül (azaz zsírban) a másik hűtéssel van megadva... ez utobbit akkor sem lehet átlépni ha "szárazjeges" a rendszer... (ezt az NSK katalógus így adja meg - ott zsír/olaj de ez nem ponosan így van csak elnevezés... ez csak angolom van...)
Tehát a zsírban túl lehet lépni az alsó fordulatot csak el kell vezetni a hőt... ez ha fém tengelyeken van:) már szinte megoldott...
Kb. 80 fok a határ... normál zsírral... de van még millió trükk a hűtés kialakítására... a könyvben...
2000Ft egy SKF (Explorer szériás!) 20mm-es mélyhornyú csapágy ... min 18.000 max. 34.000 rpm... sok kN...

000000000

Helló msas!
A motor adata:
Vastest hossza: 60 mm
Belső átmérő: 40 mm
Külső átmérő: 90 mm
Nekem pont a 2880-ra tekercselés lenne a jó.
3f/3f frekiváltóm van 750W-os.
Ehhez kellene megtekerni.
Ha Péter esetleg Te is megtudod csináltatni az is jó.
Postán eltudom küldeni aki megcsináltatja.

000000000

Fontos! Nekem elég 100 Hz-re tekercslni!

bmejdz9nu

Hát ezek itt úgy tele vannak itt (melóval is), meg ha jól olvasom szakértelmet is kíván a dolog... mert változás lesz benne... de várjál szerintem a hétvégéig... egyszerre tesztelem a 100Hz-re és a 200Hz-re átteketet... lehet, hogy jobb döntést tudsz hozni...
Semmi infót nem találtam a neten a motortúlhajtással (freki) és feltekercseléssel kapcsolatban... te se? vagy valaki?
Ebben a témában minden infó aranyat ér!
 
Nagyon szépek ezek az "osztrák" motorok...
Nézd meg a honlapjukat addíg:  
http://www.rabits.hu/" TARGET=_fnew>www.rabits.hu
 
PS: a motor "alapanyag" nem a legmeghatározóbb anyagilag... szerintem...
 
www.cegregiszter.hirsztar.com/images/keretes/r/Rabits_2006.jpg

bmejdz9nu

Miért vagy olyan biztos a 100Hz-ben?
Persze gondolom a nyomaték max-ot 5500 körül akarod?

000000000

Mert gyors fortunám van (BL).
Fémhez kellene (főleg vashoz).

bmejdz9nu

Érthető... és jól gondolod...