Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Marómotor és szerszámok

Indította gaben, 2024 április 09, 15:57

Előző téma - Következő téma

bmejdz9nu

"Mosógép" 45C bimetall (egy kis gomba kapcsoló az egész) és 230V-os ventilátor (ez is van olcsón 80x80-ast vettem nem rég)... minek a kábelezés? Vagy? (#1277...)

000000000

labirint tömítés
Tájékozódtam, két ferdehatásvonalú golyósnál párba válogatott szükséges magas fordulatszámra. Inkább nyaknál ferde golyós, felül meg hengergörgős. Előfeszítés, hőkompenzáció megoldva. Csak ne rajzold le, úgy sem értik...

000000000

Na ez az első modat szorúlna egy kis magyarázatra![#duma]

000000000

Hőfokszabályzott ventillátoros hűtést 12V-ra én is találtam ki:
http://www.hobbycnc.hu/hofok.htm" TARGET=_fnew>PC hőfokvédelme menü
Fokozat mentes és remekül megy...

bmejdz9nu

Csak akkor kell a ferdehatásvonalú csapágyaknak párban lennie, ha sorolva vannak vagy pl. 3 vagy több van egy tengelyen... mert ilyenkor totálisan azonosnak kell lenniük (um kat.)... A párba válogatott ferdecsapágyak ára 4-5x...
Szerintem 3 csapágyat (vagy többet) hobby szinten egyébként is nehéz lenne pontosan feltenni egy tengelyre úgy , hogy mindegyik megfelelően legyen...
A hengergörgős csapágyakat igen nagy terhelésre készítik: pl. vasuti kocsik... talán főorsóba nem kell...
 
 
A Svejk "olajforgatós" elképzelésének a rajzára kiváncsi lennék !!!  
Gondolkodtam és megoldhatónak látom...
 
Mert a szimering ugyan sok hőt termel és kophat... de az olaj mindendezt semlegesíthetné mert a hőt sokkal jobban el tudná vezetni és a szimering kenését is megoldhatja... csak megoldás kérdése...

bmejdz9nu

Üdv. Isván itt. az "elvetemültek" motor (fel)forgató társaságban!
 
Hogy ki-ki miért nem ír... talán nincs mit neki...talán nem akar égni...talán nem is érti... és ezt "mivel magyarázza" magának... szinte magánügy... néha én is "másra kenem" :) De én is kiváncsi lennék, ha már "szóba került"... :)
Pedíg itt a legjobb példája a "több szem többet lát" elvnek... vagy zseni...aki tud mindent avagy mindenhez ért... :) sajnos én nem vagyok ez... :)

dg8n4i8x

Svejk!
Sajnos a grafikon ekkora. :(
 
http://www.szimering.hu/" TARGET=_fnew>Innen van!

bmejdz9nu

Vannak itt még aztán "hegyekbe" megoldandó kérdések... (ha már megy a motor... :)
pl. hogyan csatlakozzon a motor a patronbefogóhoz:
 
- driekt hajtással:  
motortengely-befogatótengely kapcsolat - közé kellene kupplumg... de ekkora fordulatra? A léptető motor kupplungok alkalmazhatók? melyik? fémmembrános, rugós, műanyagbetétes, alu-bevágott...semmi gyári adat??? vagy más megoldás?
 
- szíjáttétel:  
milyen anyagú és formájú szíjjal? mekkora legyen az áttetel? esetleg változtatható (pl. 3-3 tárcsás kialakítás)? hol lehetnek a (felső)határok?
 
- Direkt:
Pl. az ISEL csinált ilyen motorokat... Magába a motortengelybe van a patronbefogó... Motortengelycsere? Motortengelyvég kialakítás? A tengelyvégre "ráhúzni" a ptronbefogót? Talán csak 1 csapágyas megoldás azaz a hátsó csapágy a motoré?

dg8n4i8x

Ugye úgy gondoltad, hogy nyaknál két szembefordított ferdehatásvonalú, vagy egy kétsoros ferde? A hengergörgős nincs oda az axiális terhelésért... Ha labirint tömítés akkor hogy marad bent az olaj?


dg8n4i8x

Ok, lehet terhelni axiálisan ebben igazad van, de ebben az esetben is elő kell veszítened a rendszert, hogy ne kotyogjon tengelyirányban, tehát a hőkompenzásióra szükség van továbbra is, vagy úszóra kell csinálni az egyik csapágyat, akkor meg jobb a ferde...
Ez a tengely függőben lesz, ha megáll akkor az olaj összegyűlik a tengely alsó végénél, ilyenkor viszont forgás nélkül hogyan vezeti vissza az olajat? Hiszen légrés van...  
Ezen az elven tudod megoldani:
http://www.confidenza.hu/NTNkatalogus/images/11_6_7_abra.gif" border=0>

dg8n4i8x

Ez viszont már nem egyszerű... Nyilván a felsőre gondoltam...

bmejdz9nu

A "csapágykönyv" szerint a legnagyobb baj akkor van meg ha a csapágyak előfeszítése megszűnik... mert akkor a futópályán a golyók megcsúsznak... és meg van a "tragédia"... berágodik... :) E miatt megy tönkre a csapágyak legtöbbje...
Szerintük (SKF) egy csapágy ha minden jól van örök... (de gondolom de ez csak nekik megy a laborba :)

bmejdz9nu

Na ezt hogyan szerelték rá a motorra?
Persze jól... de gondolom nem prögetik nagyon...
 
https://cnctar.hobbycnc.hu/VarsanyiPeter/CNC%20gepek%20fotok/33a2b830.jpg" border=0>

dg8n4i8x

Lehet, hogy esztergáltak egy B16-os kúpot a tengelyre, vagy menet