Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Marómotor és szerszámok

Indította gaben, 2024 április 09, 15:57

Előző téma - Következő téma

svejk

"egy bizonyos "úriember" gyalázza a Fórumot"
Valamiről lemaradtam? Ki az a galád?
Ha gondolod küldd magánban a választ!

bmejdz9nu

Végre itt vagy Svejk! Pedíg te aztán otthon vagy pl. frekiváltó témában! Segíts!
Ma látod (ha vissza olvasod) felfedezésre került a delta kapcsolás számomra! :) :) :)
Magam sem értem... magamat... de ez van...
A frekiváltók leírása nem is említí a delta kapcsolást (legalábis az enyémek :) Pedíg utólag logikus már... de még messze nem tiszta a kép... és akkor hol van még a csapágyazás problémái...
 
PS: miért nem a hunbay ftp-t használod? Egyszerűbbnek tünik... mármint nekem... :)

000000000

No akkor picit csináljuink rendet:
- Vannak asszinkron motorok, amivel Ti most itt
próbálkoztok. Ezekneknél még annál is, amit eleve erre frekiváltós üzemmódra terveznek
kb. 100-200 Hz a határ.
- Vannak viszont 3 fázisú indukciós motorok, vagy BLDC motorok. Na ilyet kell szerezni
vagy venni aki komolyan akar nagyobb
telejesítményt és fordulatot is produkálni.
Az érdekes az, hogy ha jól emlékszem RC Neked
is van egy ilyen modell motorod már, azt miért
nem tuningolod fel? (papíron az is több 100 W-
os, ki kell belőle szedni....)
 
Szerintem egyébként 4-8 ezer fordulatig egy komolyabb minőségű kefés motor is kiváló,
csak itt egyesek teljesen alaptalanul félnek
a keféktől. Pl. egy kefés soros univerzális motor
1-1.5 kW körül nyomaték kompenzációs
érzékelővel a legegyszerűbb, legolcsóbb
megoldás még annak ellenére is, hogy ez a
nem híres az M-n jelleggörbéjéről. Egy jobb
kefetartó rendszer pedig túlél 2-3 csapágyat is, tehát hiába nincs kefe a gépedben, csapágy
oldalról korlátozva vagy.

msas

Péter!
Nem azt mondtam hogy nem létezik akár 1000Hz-es frekin működő motor, van de azt más technológiával, más anyagokból (lemezelés) és más árkategóriában gyárják!
A "mezei" 3~ motorra pedig nagyjából az áll amit az előzőekben, leírtam és mág véletlenül sem akartam tudóskodni. Üdv Sanyi

bmejdz9nu

Sanyi dehogy... ne, hogy félre értsd... teljesen egyetértek veled...
Az a motorokban a HighTech... ezek meg az 50Hz-es mezei nyúszik... tudja itt mindenki... :)
De a kettő között is van élet! (50Hz- 1Khz) Ezt akarjuk megoldani... ha lehet... :)

000000000

Már nagyon unom a fülvédőt a kefés maró miatt.
Aztán én a szomszédokra is gondolok.
A modelles fortunám azért igazából a felső fordulat tartományban az igazi (28000 ford-nál). Ott ahol a kefés marómotor csak, lehet vele nyitott műhelyajtó mellett is dolgozni.
Alacsony fordulaton nincs elég nyomatékom vele.
Fémre meg nekem nem kell 15000 feletti fordulat.

bmejdz9nu

Közbe járatom a "100Hz-es" motort...
55 fokon 1 órát ment 100Hz-en most 150 Hz-en is tartja ezt... "erősen visszavágott lapátokkal"... "további frekvencia emelés várható"
Most DELTÁBAN!
 
A Fordulat/nyomaték mérésre Balu-val (SkyPe-n) kitaláltunk egy "pecás - orsós" módszert az 5. emeletről... csak  nem tudom miért hallgat... [#nyes] Pedíg attól garantáltan a "falnak" mennétek a röhögéstől!

000000000

És miért nem próbálsz ki egy kisebb kv-jű
modellmotort? Ha jó a vezérlőd, és van elég
izmos tápod, akkor minden problémád megoldódik
egy másik BL modellmotorral. Vagy ezt a
verziót kipróbáltad már, és nem voltál vele
megelégedve?

bmejdz9nu

Igen RC. Ez a cél! Nekem is...
Szerettem a Kress marót... mert univerzális volt... de szörnyű volt a hangja... ennyit a kefékről... (meg ütött is... de az csak... a második...)
Most meg itt megy mellettem "tesztbe" a motor... és nem is zavar...
"Ki akar egy hangos autót" ... vagy egy "zörgő robogót"... amikor van megoldás... amit a profik is használnak...
Nekünk csak kicsiben kellene utánozni... másolni... "lehobbizni" ... :)

dg8n4i8x

Svejk!
Csak annyit tennék hozzá a fortunához, hogy a szimering lehet a gyenge pont a felsőnek is kell kenést kapnia mert egyébként nagyon gyorsan elkopik. A másik, hogy nem tudom milyen fordulatszámban gondolkodsz, bírni fogja-e a szimering. De mivel olajos hőelvezetésben gondolkodsz, gondolom nem lesz alacsony a fordulat. Itt egy tábla amit találtam a szimeringekről:
 http://www.szimering.hu/images/szimkepek/fordulat.jpg" border=0>
Ha megcsinálod várjuk a tapasztalatokat!

000000000

Nekem a repcsikhez 25000 ford feletti BL-ek vannak. És hát a teljesítményük a nagy fordulatnál jön ki.
Nem kísérleteztem kicsi kv-jű motorral mert nekem nincs.

bmejdz9nu

Tibi ez nem a BL. topik... segíts nekük 3 fázisban... :)
Én nem vagyok a BL. motor ellen (mert az is lesz) csak az teljesen más "tészta"... az csak szinte akkor kell ha "fordulat mindenek felett!" az erő meg másodlagos... :) pl.Gravír vagy kis maró-fúró... pl. nyákgravír...

ra8nsmk6w

Megnéztem  a fortuna rajzát, én túl távolinak látom a két csapágyat. Mivel nincs hömérséklet kompenzálás ez igy megszorulhat.Talán 2-3 hónapja elég jól kitárgyaltuk, keresd Tajeno hozzászólásait és rajzait.

dg8n4i8x

Átgondoltam ennek a leírását... [#buck]
Szóval azon tanakodtunk, hogy jó lenne mérni a tesztelt motor nyomatékát, de valami hobbi módszerrel... És arra jutottunk, hogy adott átmérőjű tárcsával kéne súlyt felhúzni az ötödikre az ablakban... Csak a baj, hogy egy másodpercen belül felérne... Jókat röhögtünk közben...

bmejdz9nu

Mióta a "100Hz-es" motorból kivettem a szimmeringet (mert volt a kimenetén)... a tengelycsonk melegedés megszünt!!! (SKF csapágykönyv is ezt írja...)
De nem is kell! Belül zártak (életre zsírozottak, porvédettek) az SKF EXPLORER (43e rpm) csapágyak... Nem szabad szimeringet használni nagy fordulatra... a könyv szerint sem...
(van több megoldás is erre...)
 
Szerzek ebből az SKF könyvből egy kupacot - mindenkinek... csak nem tudom, hogy csináljam... :)