Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

000000000

Köszönöm Sasi!
Azt hiszem, ki is alakult bennem az X főtartók kivitelezésének menete:
A 3 méteres előfeszített beton I gerendákat hűtés mellett, "ütés" nélkül fúrom. Megpróbálom minél pontosabban, de ráhagyással nagyobb lyukat fúrok, mint a csavarjaim.
Ezek után a betont(!) marom valahogyan síkba, és közvetlenül erre szerelem az MLF2 (alulról rögzítendő lineáris vezetéket.
A síkba maráshoz valami hasonló módszert alkalmaznék, mint amit már korábban leírtam. Bemásolom ide:
"Mivel nekem ekkor még lesz egy egyben lévő 3 méteres MLF4-es önhordó sínem - amiből később szétvágva majd az Y(!) tengelyt készítem -, ezzel marom síkba az X alátámasztásokat, a következő képen:  
Az MLF4-es sínt ideiglenesen fölé szerelem - vagy 20 cm-vel fölé(!) - a betonos X szelvényeimnek, úgy, hogy nem csak a két végén (bár ekkor kell gondosan beállítani a helyét), hanem közte is kap "alátámasztást" valahogy úgy, mint a modern függővasutaknál, azaz fölülről(!) (ezeknél a kis kókány "bitóknál" nem kell már állítgatni - ennyire van az a sín önhordó - csak rögzíteni. Na ekkor szerelem föl a kocsit, szintén, mint a függővasutat, amire fölkerül egy jókora flex, harang alakú koronggal.  
előtolásnak pedig (szintén ideiglenesen) használhatom a meglévő X-es orsómat kézi hajtással, aztán: uccu neki! Végig tolom"
 
Persze víz hűtés mellett, és talán maróval.
 
 
De milyen késsel is kellene ezt csinálnom?
Marás előtt nem kellene esetleg valami homogénebb összetételű aljzatkiegyenlítőt használnom? Esetleg valami nyomás álló műgyantát?
Előre is köszönöm:
Áron
[#wave]

000000000

vizszintes es ezert meglehetosen egyenes sikot lehet onteni mugyantabol ha a felulet folul van...

000000000

A betongerenda helyett egesz biztosan jobbmegoldas a jo magas gerincu acel I gerenda.
 
Nem is kell tomornek lennie!
 
Lehet un. racsos tarto szerkezetu...azaz
alul-folul egy lemezcsik vagy zartszelveny, koztuk csobol/zartszelvenybol ferde rudazat mint a hidaknal,csarnokoknal, toronydaru vazaknal lathato...
 
Ennek a racsos tartonak kicsi az ONSULYA es a ezert a LEHAJLASA is a TERHELHETOSEGEHEZ kepest.
A gerincere pedig konnyu a sineket jol  beallitahatoan felszerelni.
 
Modszer:
a gerendaval parhuzamosan de attol es eygmastol elszigetelve!!! 2 vekony acel huzal (citerahur, gitarhur) kifeszit, olyan tavolsagra mint amilyen atmeroju koszorult rud darab keznel van eppen.  
 
Aztan az MLF sin naygjabol felszerel, a kocsira a koszorult rud darb keresztben felfog, ugyhogy  
a huzalok koze essen.  
A sinre es az elszigetelt huzalokra zseblampa elem+izzo rakot....aztan a kocsit vegig tolva a szintezo csavarzattal az MLF sin beallit ugy, hogy az izzo mindehol eppen elaludjon...azaz a 2 huzal es koszorult rud kozott eppen megszunjon a kontakt mindket oldalon !
 
Beallitas utan a talp alatti reseket mugyantaval kionteni ...rezgesek ellen)
 
Igy parmeteren nehany szazadon belul egyenes lesz az MLF sin mindenfele vaz sikba munkalas nelkul is.
 
20 meteres langvago vazaknal is partized mm -en belul van igy beallitva a palya barhol ...
 
A vashoz egyebkent is konnyebb barmit hozzaerositeni mint a betonhoz  es a hotagulas miatti meretvaltozasok is kissebbek...
 
+ barmilyen beton szerkezet CSAK osszenyomasra terhelheto jol, huzasra/hajlitasra szinte azonnal torik !  
 
Szoval nagy es eros gerenda= racsos tarto !
Bellitashoz egyenes= erosen feszitett huzalpar.
Beallitashoz "muszer"= kontaktus

000000000

Szia Proximus!
Nem fölül van, de az öntéshez elfordíthatom.
Mi a neve, és hol szerezhetném be?

000000000

Köszönöm Proximus!
Ez remekül hangzik! De nem fog rezonálni?

000000000

Szóval a műnyantának mi a neve és hol szerezhető be?

000000000

Ha a vaz sajat rezgesi frekvenciaja nem esik
egybe a szerszam rezgesekevel akkor nem.
 
Ekkora szerkezetnek marpedig eleg alacsony lesz a sajat rezgesi frekvenciaja, szerintem.
 
Ha megis ...akkor meg mindig kimerevitheto/kiontheto utolag itt-ott es maris szetlehet hangolni a rendszert a nyugalom iranyaba.  
 
+ ekkora vazaknal fontos a kocsi megvezetes nagy
L/d viszonya, azaz a megvzetes hossza sokszorosa legyen a megvezetes atmerojenek.
Ekkor nem fog ugralva haladni kis sebessegnel sem a kocsi...
En ekkor gepnel az MLF-re nem egy hanem ket kocsit raknek egymastol legalabb felmeterre
a latszolagos L/d arany javitas okan.
 
De, ugy erzem a szerszam frekvencia es a vaz frekvencis nagyon messze lesz egymastol eleve is....

000000000

epoxy alapu gyantak jok
 
kicsiben festekbolt, uverapid, eporapid, ablonczy

000000000

...ha elforditod akkor az nem lesz jo!
 
Mivel ugye a masik iranyba hajlott elotte ...
amikor kiegyenlitetted az ontessel.
 
Mivel nem vegtelen a merevsege, igy forditas utan mar ujra gorbe lesz az iment ontott sik.

000000000

KÖSZÖNÖM SZÉPEN!
Szóval a betont eleve elvetnéd? Nem kell a súly a rezonancia minimalizálásáhaz? Elég a merevítés és kész?[#nevetes1]

000000000

A (be)rezges frekvenciaja alapvetoen ket parametertol fugg  merevseg es tomeg...
 
Mivel itt a merettartas miatt a merevseg helybol nagy kell legyen igy a tomeg kevesbe aggaszt, de termeszetesen jot tesz a minel nagyobb tomegu es a minel jobb csillapito hatasu anyag hasznalata is a vazban....
Csak szerintem vassal banni konnyebb es modositani is konnyebb barmit ha vasbol van

f6kuxbs9f

Sziasztok!
 
Műgyanta forrás:
 
NOVIA 1149.Bp.Nagy Lajos kiraly.108
 
P + M Kft. 1238 Helsinki út 114  
 
Üdv

000000000

Sziasztok.
Valaki tudna belinkelni egy fortuárol képet mert sajna nemtalálom a forumon a régi képet.
Vagy esetleg egy linke kellene ahol megtalálom.

sasi

Szia tramp!
Az egyik képen a fortuna hajtás nélül, a másikon a meghajtó motorral. A képek valahonnan a net-rő származnak.
http://www.sasovits.hu/cnc/motor/fortuna1.jpg" border=0> http://www.sasovits.hu/cnc/motor/fortuna2.jpg" border=0>

000000000