Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

000000000

ember,már szédűlök a tempotol!:)))nem semmi!:)))

s7manbs8

Tudom, nálad fellelhető még néhány köbméter dió tüzifa is. Jó neked.[#circling][#circling]

43pbwjg8s

Azt a gépet amiben az lesz azt majd ezzel csinálom. :)
Tudod garas nélkül, és ismerve magát az ember nem kockáztat.
Az életben nem lesz mégegyszer golyósorsóm, ha ezeket eltolom. Ugyhogy marad előbb a próba, de gondolva arra, hogy jó alap legyen a későbbiekre.

43pbwjg8s

Bámulatos, hogy csigahajtással és fogasléccel pontos tudsz maradni.
Azt hiszem Te fogsz mesélni nekem majd a tallkozón! Én ugyis egy félénk fajta vagyok. Meg se merek majd szólalni. :)

s7manbs8

Na várjunk, ennyi felbontás mellett, meg áttétel, hogy lehet ilyen gyors, csak nem betévedtem a málnásba ? Nálam 700mm/perc, az már száguld, mint a gyorsvonat, igaz nem maximum ez, amit a motorok tudnának, és az áttétel sem ugyanaz, de azért itt számolnom kell kicsit még, hogy megértsem.

besirkyjh

Itt van a honom alatt egy kis gép MDF 8 menetes szár ( 1.25mm) az tug 700mm munkába .
 
Ha számolsz 800step-el számolj , kijön az .

s7manbs8

 
 
  3000 fordulat/perc = 3000 * menetemelkedés /perc =  
 
 
nálad mennyi  a menetemelkedés ? meg az áttétel ?
 

s7manbs8

Tényleg nem lehetetlen, de most már nekem is mennem kell, majd legközelebb.

besirkyjh

Egy közel 3000mm-es gépnél nem nagyon volt más választásom mint a fogasléc vagy a fogazott szij , sem árban sem bizalomban nem verte a lécet ( szoszerint ) .CNC-vel csinálták ( de nem ez a lényeg )és 3000mm-en kissebb az eltérés 0.5mm-nél .
 
A donomit ( itt a forumon igy irta valaki ) magában egy igen kopás állo anyag ( ezt tudja mindenki ) de ha a trapéz orsot felpolirozod és utánna azzal vágod a menetet akkor garantált a siker ( de ez titok ) a polirozás a lényeg olyan mint a tükör akkor jo .

besirkyjh

Valahol már volt téma itt a forumon de nem igazán találom hogy hol .
 
Tehát : Épiteni fogok egy gépet ( CNC) föleg aluminium megmunkálására . A munka területe 320 X 200 x 150mm , léptetömotoros mikrostep vezérlés ( H2 ) .10 X 3-as vagy 12 X 3-as trapéz orso danamid esetleg bronz anyával. 1.2-1.5Nm bipoláris motorokkal valoszinü 1:3 áttétellel .Isel WS3 kocsikkal és a hozzávalo sinekkel .Föorsotmotort még nem tudom valoszinü DC motor amit szeretnék maximum 6000-es föorso fordulaton üzemeltetni és áttételezni , fontos hogy a föorso vége szabad legyen ( késöbb automata cserélös , ha van rá igényem ).Na eddig viszonylag egyszerü .
 
Kérdés : a vázat szeretném nagyon masszivra épiteni , két lehetöségem van .Az elsö zártszelvényböl heggesztéssel és csavarozással .
A második a betonbol valo kiöntés .
 
A gép nem nagy , alabol 500 X 500 X kb 500mm a váza .
 
Van-e valakinek tapasztalata ebben ( beton ) vagy valami okosság ehez ( miböl lehetne , csempe ragaszto , beton , vagy valami más agyag ami önthetö )? Milyen tecnologiával kell csinálni az öntést ? Vagy eleve sületlenség az egész ? de engen tényleg érdekelne és ha jo lessz viszem alegközelebbi találkozora is .
 
 
[#confused]

ukcge40u

Ha betonból csinálod, akkor izgi lesz elhozni a talira. Csak vasbeton jöhetne szóba, és elég vaskosra kell tervezni.
 
Szerintem vastagfalú zártszelvény,de még jobb a nyitott profil.
Ezügyben Szalai György írt a topikomba egy rövid szösszenetet, érdemes elolvasni, nagyon lényegretörő.
 
A beton inkább géptalapzatnak jó.
Nem beszélve arról, hogy egy év alatt szétráznád morzsákra a betonvázat.

3vv2btrhv

Trapista , öt keresd , neki volt komoly anyaga fent , képekkel receptel

3vv2btrhv

POLIMERBETON , igy keresd a googliban

besirkyjh

Ez az ezt a szétrázást akarnám elkerülni .
 
Végül is csak egy " L " alakot akarok önteni és arra rögziteni az " X és a Z " sineket .Ezt is meg kell mereviteni ( szintén betonbol ) hátul és nem akkor már massziv is .
 
Trapista , ok , kicsit közelebbi melyik topick?
 
Cipilje a rossebb a találkozora , nem gyalog megyek .

4um5b65d

Azért a betont ne írd le, mint gépépítő anyag, hisz ha jól megnézzük a hidat is vasbetonból csinálják és mégsem esik szét darabjaira. Azt pedig tudjuk, hogy egy hídon nem kevés vibráció jelenik meg használat közben. Láttam már olyan brutális profi CNC esztergát aminek a teljes alsó gépváza betonból volt. Ez akkor derült ki mikor a targonca nekikoccant és egy kicsi sarok rész kitört belőle.  
 
Én maximálisan támogatom a beton gépelemek gyártását. A saját (nagy tömegű) antitalálkozós gépemet is így tervezem. Egy két ötlet ami talán segíthet másoknak is a kivitelezésben. Hangsúlyozom ez teljesen saját ötlet alapján megy, így ha nem válik be ne tessék engem szidni, nem kötelező lekoppintani.
Szóval ahogy én gondoltam a dolgot. Először is a gép legalsó lapja egy 20mm vastag acéllemez. Ebbe a lemezbe készülnek el a későbbi géplábak állító csavarjainak menetei, de lehet bennük egy sima furat is majd felülről egy 20-as csavart átdugni és alulról egy anyát rátekerni. így az anyával lehet szintezni a gépet. Persze a csavar alsó végére egy önbeálló talpat kell készíteni. Aztán mehet felfelé az építkezés. A 20-as acéllemezre állítva ráhegesztek 120-150-es zártszelvényeket. Ha távol vannak egymástól a zárt szelvények akkor az ugyanolyan méretű összekötő/ merevítő zártszelvényeknek a csatlakozási helyét kivágom a függőleges zártszelvények oldalából. Ez azért jó mert a betonnal való kiöntéskor egy egységet képez majd a beton. Belülre én tennék még betonvasat is, pár szálat. Ami fontos a terveim szerint.... összehegesztés előtt minden zártszelvény minden oldalát átfúrom sok helyen, mondjuk egy 10,5 -ös fúróval. 10-es csavarokat átdugok a lyukon, majd belül egy olyan mondjuk 50mm hosszú anyát tekerek rá ami négyszög/hatszög profilból készül és az anya középső részén szélesen beszúrunk az anyagba amivel eltüntetjük középről a hatszög/négyszög csúcsokat. Erre azért van szükség, hogy a megkötött beton és a külső zártszelvény köpenyt egymáshoz tudjuk húzni. A beton a kötése közben valószínűleg zsugorodik valamelyes, így könnyen előfordulhatna, hogy a zártszelvény eltávolodik a beton tömbtől. Ha valaki nem tesz csavart az számolhat azzal, hogy a zártszelvény fala vibrálni fog, hiába van benne a beton. Innentől kezdve már lehet a gépnek megfelelően folytatni a váz mechanikát. Egy esztergánál a betonozott rész felnyúlhat egészen a főorsóig akár.....míg egy marógépnél a függőleges 150-es tartópillérek akár folytatódhanak egészen az Y hídig is akár. Maga az Y híd is lehet egy tömb az alapzattal. Ez így nagyon masszív konstrukciót alkot. Persze ezt csak én gondolom így. Aki nem hiszi járjon utána... :))