Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

43pbwjg8s

Igazad van
Tanuló gépről beszélünk és elkezdődik az, hogy egyre mélyebben futna az emnber a dologba.
Azt hiszemez a szint még nem vészes és mégis fontos. Ha belefér (mert ahogy látod ehhez is van csapágy itthon) akkor mindenképpen érdemes megfogadni a tanácsokat.
De ha em lenne és nem is tudnám megvenni, akkor is érdemes végigbeszélni, ha már megtisztelnek azzal, hogy ennyi jó tanácsot adnak.
 
Az hogy mi is lesz ténylegesen? Ahogy mondtam ez még belefér, és nem bonyolít túl semmit. Azért a két mélyhornyúnál komoyabban gondolom a dolgot. Még ha csak gyakorló is ez a tervezés és a gép.
 
Ezt a másik tengely kérdést nem egészen értem? Ne hargudj!
Mihez képest más?
 
Az biztos, hogy nem vagyok nagyon elhalmozva 13-as trapézmenetes orsóval, (egyébként sínnel sem) így ha nem kell akkor nem pazarolnám a hosszt.

Szalai György

Na én megkérdeztem 30mm-as tengelyre. 140eFt+Fa!

besirkyjh

A csapágyházban lévöre , a menetes orso és a kuplung között . Nem értem hogy miért van több darabbol . Gondoltam a csapágyak mérete miatt , csak akkor elfogadhato , egyébként nincs értelme .
 
Persze persze 2 mélyhornyu . Nézd meg hogy a gyártok mit ajánlanak a szerelésre .Ezt is .
 

Bicska

Egyébként én azt nem értem, hogy most pontosabban miről folyik az eszmecsere, a utóbbi pár hónapban legalább 2 kép+leírás volt orsó ocsó csapágyazásához. Az egyiket Laslie alkotta, ha jól emléxem?!..[#whatever][#whatever][#whatever]

Motoros

Nemrégiben cseréltem fúrógépben csapágyat. Nem kínai gagyi hanem magyar (Hiteka) kb 30..40 éve gyártott, valószinű ilyet mindenki látott mert sok készült belőle.Amikor még nem volt marógépem akkor ennek a fúrónak az asztalára szerelt szánszerkezettel műszeripari marásokat is végeztem sárgarézbe műanyagba.
Na szóval ennek a gépnek a tokmány felöli csapágy 2 drb mélyhornyú és a szíjtárcsa felől még egy szintén mélyhornyú.

besirkyjh

Jol irod .
Ha rendesen van szerelve .
Azért ide biztosan lessz komolyabb megoldás . Csak nem kell tul misztifikálni .

43pbwjg8s

Igen!
Pontosan!
Az orsó TR13.
Ehhez kell igazodnom, és bizonyos csapágytípusokből ennél nagyobb a még megvásárolható árú példány.
Ezért a "szűkítő" darab.

43pbwjg8s

Akor ehhez képest az eredeti axiális még egy iránban eősebb kellene legyen.

43pbwjg8s

Beszélgetünk.
Csináltam valamit a meglvő cccok alapján és elmondják miért érdemes másképpen csinálni.
Ez mindig hasznosabb mint lemásolni valamit. :)
Persze nem biztos hogy célravezetőbb.

4um5b65d

Jelentem, én csak golyósorsó csapágyazásról tettem be képet, főorsóról nem. De mélységesen egyetértek Motoros #6063 írásával. Ugyanezen sorokat már magam is megfogalmaztam 1-2 hónapja. Nem kellene senkinek sem azt hinni, hogy a mezei radiális csapágyak papírból vannak. Amit régebben is kifejtettem, sokan túl nagy hangsúlyt fektetnek a főorsó csapágyazására, miközben a másik kezükkel meg alumíniumból készítik a gépet. Egyszerűen nincs arányban a két dolog.

besirkyjh


Motoros

Még annyit ehhez a csapágy témához hogy a Gravotréd által forgalmazott IS sorozatú ipari gravírgépek főorsójában 2 drab mélyhornyú csapágy van, egyik a patronnál másik a szíjtárcsánál. A csapágyfeszítést egy rugó biztosítja.
 Orosz műszeripari kis marógépben (az a 300 kg-os kategória) az x,y tengelynél szintén két kihézagolt mélyhornyú csapágy, az orsók 25x5 mm -esek tehát azért ez nem egy hobbi kategória, a gép is sorozatban gyártott. Ezt csak azért mondom mert ez egy megtervezett és bevált megoldás. A hobbi gépek csapágyterhelése hol van ezekhez.

43pbwjg8s

Döntés született.
2 db 500Ft os axiális csapágy szemben és egy 460 Ft os radiális.
Ennyi.
Az ár beszél most. De ennek kényelmesen el kell bírnia.

Révész Richárd

Nekem az X tengely így van csapágyazva de felesleges volt.Elég lett volna két mélyhornyú előfeszítve.

s7manbs8

Milyen csapágy kellene ? Lehet van pár darabom ilyen olyan.