Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

43pbwjg8s

Igy van.
Az egy hézagolható csapágyház. A lehető legkisebb még ehető árban kahtaó radiális és axiális csapágy keverékkel.
Próbálnám olyanra tervezni a dolgokat, hogy a féleség minél kisebblegyen, vagyis amit csak lehet, univerzálisan minden tengelyen használható legyen. Ilyenek lesznek pl az Y síntartók is. Egy alkatrész amit megforídítva fel lehet tenni alulra és felülre is.
 
A Z plattform magassága jelenleg 40mm.
Talán többnek tűnhet. A szélessége pedig 110mm.
 
A végállásérzékelők a plattformba és a hátlapba, majd a további tengelyeknél a véglapokba lesznek integrálva.
Helyet hagytam neki, de még nem döntöttem el a pontos típust, ezért nem tettem fel rá.
 
A főmotorral kapcsolatban még megköszönném, ha olyanok akik már tettek fel ilyen motort mutatnának példát. Nagy segítség lenne.

besirkyjh

Némi !?
 
Na erröl van szo kezétcsokolom .
Ezt igy már szeretni fogod .Az "Y" hidat ugye még felrögzited egy szélesebb profilra ?Elég gyengécskének látszik az a két kb 30-as profil .
Ha a csapágy( "Z" ) nincs utba használd .
A föorso ? megfontolando csak ne zárd el teljesen a levegöt hogy tényleg tudjon hüteni .
Ha nem teszel valami levegö terelöt alá akkor teljesen televeri a mühellyedet porral vagy hütö folyadékkal akkor meg miért ne fognád a nyakát a motornak .Csak egy ötlet .
 
Üdv
 

43pbwjg8s

Hát ez mg (attól függetlenül ahogy most kinéz) az utólsó pillanatig képlékeny dolog.
 
Az Y gyakorlatilag még sehogy sem áll. Ez csak egy kiinduló pont.
 
A főorsóval kapcsolatban mindenképpen kellene egy jól működő, kiprószált megoldást látnom valahonnan.
A levegő terelésére gondoltam már, éppenhogy hűtési szempontból nézve a dolgot, bár egyáltalán nem tudom mennyire lenne hatékony, és bizony igazad van abban, hogy "nagy port kavarhat", de most szó szerint. :)
Mindenképpen olyanok jelentkezését várnám, akik használnak teknomotort, mert semmiképpen nem szeretném ha károsodna egy hibás kialakítás miatt.

43pbwjg8s

Az Y hídnál még azon is gondolkodok, hogy hogyan tegyem állíthatóvá az Y körüli elfordítását az egész hídnak. Itt szeretném ugyanis megoldani azt, hogy a maró homlokfelülete és a megmunkálási sík pontosan párhuzamos legyen.
Ötlet van, de majd ugyis meg fogom mutatni és kérlek rá benneteket, hogy véleményezzétek!
 
A végálláskapcsolókkal még bajban vagyok, ugyanis nem választottam még típust.
Vannak ipari végálláskapcsolóim is, nagyobb méretűek, de......
Ez még ki fog alakulni.
Esteleg valami kisebb, masszív, pontos típust ajánlana valaki?

43pbwjg8s

Gyuri!
Mire gondolsz hogy rossz helyen van a csapágyház? Ezt mond el légyszíves!

000000000

hall sensor?Kékesdi István!:)))

43pbwjg8s

Danibá!
Készítenél néhány képet a Te megoldásodról?
Előre is köszönöm!
 
Természetesen bárki mástól is szívesen fogadok ilyesmit.

000000000

cimbora!méret arányos ez a vázlat?a "Z kuplung egy mtz-é?

Szalai György

Reggeli kávé közben, még egy félgondolat jutott a féleszembe.
Nem szeretem a forgácsoló szakmát.
Hogy is szerethetném, mikor soha sem tanultam, soha sem gyakoroltam.
Amit összeolvastam róla, (mint sok kis puzzle darab) itt van valahol a fejemben, de nagyon nem akar összeállni az egész kép.
Ott tartok vele, hogy ha pontosan meg akarok munkálni valamit, akkor fel kell fognom a gépasztalra a félterméket. És azután? Megmunkálni? Nem.
Órázgatni, pofozgatni gumikalapáccsal, megint órázgatni… így tovább, míg nem keresek egy rövid kötelet, meg egy mestergerendát.
Ez helyett kéne a Z platformon, a spindle mellett, egy kis szabad hely. Rá egy elfordítható óraállvány, és kész.
Ha egyszer pontosan felmérném a megmunkáló szerszám és az óra közöti pozíció különbséget, akkor mindig gyorsan felvehetném a munkadarab lokációját, és ez alapján pontosíthatnám a megmunkálást. Aztán csak félre hajtanám az órát egy védett helyre, hogy ne legyen útban.
Minden esetre nem fogom szűkre méretezni a Z platformot.
Mert láttam reggel, Te szépen leszedtél róla minden feleslegesnek tűnő sarkot.

Szalai György

http://cnctar.hobbycnc.hu/Szalai_Gyorgy/MECH21.jpg" TARGET=_fnew>Ez a része nem tetszik.
Biztos profi ez a csapágyház, (érdekelne közelebbről, meg az ára is) de szerintem ettől nem tudod vékonyabbra venni a Z platformot.
Ha feljebb tudnád emelni a csapágyházat, tengelyestől, motorostól, akkor nem kéne felső helyzetben bekerülnie a platform alá. Vékonyíthatnál, amíg az anya vastagsága engedi.
De nem biztos, hogy jól látom.
Ha így a lehető legvékonyabb, akkor pont jó.

besirkyjh

Üdv  
 
Azt hogy mennyi hely van az orso anya dönti el
valoszinü nem nagyobb a csapágy ház mint az orso
anya átméröje .
 
Nádházi bácsi az az Mtz-nek nézett valami amit én E2N tengelykapcsolohoz hasomlitottam az a csapágy ház és nem a kuplung , a kuplung fölötte van .
 
Nem hiszem hogy a mérö orának külön hellyet kellene biztositani hiszen többet fogja anélkül használni a gépet akkor meg minek a felesleges suj és a nagyobb méret .Álltalában a maromotorhoz rögzitem a mérö orát . Az Övé meg szögletes is ráadásul .

43pbwjg8s

Bátyó!!
Az egy csapágyház!!
Hanyadik emberke vagy aki elnézi?
Egyébként ha nem gondolnék arra, hogy ne kelljen agyonforgácsolni (bár önteni lehetne!!!) akkor jócskán tudnék faragni belóle.

43pbwjg8s

Amit leírsz egy másik vezérlő szoftverben meg van oldva. Scan, majd ahhoz illesztve a megmunkálás.

000000000

okoska,lehet ennek is nézni meg annak is!:)))a csapágyházba van ék pálya is????:)))[#vigyor2][#vigyor4]

43pbwjg8s

HA menézed már nem kerül alá a legfelső helyzetben mert a Z plattform (ez jó szó és ha nembaj innentől használom) nem megy fel odaáig. A nálunk megszokott min 2mm hézag meg van hagyva a felső végállás felett még hézagnak.
Igy ha ugynézed gyakorlatilag a csapágyház belelóg a Z plattformba felülnézetből.