Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

besirkyjh

Tudjuk hogy keresed a lehetöségeket ( amugy nem válaszolnál ).
 
Még valami talán eddig ez a leg kivitelezhetöbb
és még jo is lehet .
 
Nézd meg hátha a motort feljebb tudod tenni a "Z" asztalán ( persze anélkül hogy változna a "Z" csapágyad hossza ) .Két dolgot is nyernél vele 1 : nehezebben rezonál a motorod  
     2 : mégis rövidülhet az "Y" magasságod
60-70mm már elég lehet .
 
Üdv
 
 

2vkx6unz

Tömegnövelés nem csökkenti a rezonanciát, önamgában nem nyeli el a rezgés energiáját. Viszkoelesztikus anyagot kell alkalmazni megfelelő kialakításban. 1,6 mm ilyen anyag csilapítása 2 míg az alunak 0.06 körül van.  
 
Küldtem képet arról amit többen javasoltunk.

43pbwjg8s

A fejembe látsz? :)
Vagy én a Tiédbe? :)
 
Alapból valamiért azt kötöttem ki magamnak, hogy a Z szerkezet alsó része a motor "tégla" alsó része alá ne menjen.
Pedig.. Miért ne mehetne még egy kicsit lejjebb.
Sajnos a legmélyebb marható hosszt ugyis a még probléma nélkül befogható maró fogja megadni.
 
Csak akkor lenne érdekes az első kikötésem, ha valami olyat akarnék marni amibe még belemeríthetem a motor hengeres részét is.
Persze ezt max akkor lehetne, ha az ember lemodellezi a gépnek ezen részét is a preprocesszorban és figyelembe vetetti a CAM szoftverrel a pályageneráláskor. Ekkor lehetne csak nyerni vele valamelyest.
 
De tudom, hogy ennek itt nincs értelme most.
 
Ugyhogy mehet feljebb a motor még. A Z úthossznak viszont ezért még nem kell rövidülnie. Van most benne jó pár tíz mm még anélkül, hogy ez problémát jelentene.

43pbwjg8s

Azért vitatkoznék a tömegváltoztatás rezonanciára hatásáról.
Több váltón kellett a japánokkal küzdenem mert utólag adták csak meg a váltó által alapból elérendő rezonanciafrekvenciát, és bizony nagyon sok kísérletezés eredményeként az jött ki, hogy ha egy gépszerkezet alapjában véve jól van megtervezve s valamiért a rezionanciafrekvenciát változtani kell annak a legjobb módja a tömeg, a falvastagság növelése.
 
Viszont az anyagok nagyon érdekesek amiket mondasz. Mindenképpen meg fogom nézni ahogy egy kicsit jobban ráérek.
 
Nagyon köszönöm!

43pbwjg8s

Egyébként a tömeg és falvastagság növelése (és most nagyon meg fogsz lepődni!) pl egy váltóház esetében emeli a rezonancia frekvenciát!!
 
Egyébként ezeknél a cuccoknál a viszonylag magas fordulatszám miatt a gerjesztő frekvencia szerintem (gondolom csak!!) magas.
A probléma inkább a szerszám hajlás miatt kialakuló "anyagba harapás" által előjövő remegés.
Persze itt csak gondolkodgatok és lehet teljesen hibásan. Sajnos semmi tapasztalatom a megmunkálásokkal kapcsolatban.

besirkyjh

Több szem többet lát .
 
Le egyszerüsitve a dolgot amennyivel feljebb tudod tenni a maromotort annyival rövidebb lehet az "Y" magassága és ez számit ( nehezebben és máshol rezonál , merevebb a vázad és nehezebben kerül át a maromotorrol a rezgés )
Ha a marásbol ered a rezgés legfeljebb kisseb fogásokkal mész ( nagy dolog , belefér nem ? )

43pbwjg8s

Persze! :)
Teljesen igazad van!
 
Csak szpuljatok nyugodtan tovább! Előre is köszönöm!

besirkyjh

Szapulni csak azt szokták ami hasznavehetetlen és semmire nem valo .Itt ilyenröl eggyáltalán nincs szo söt nagyon is jo az egész ( a részletek és a hogyan lehetne a maximumot kihozni ebböl az összeállitásbol) ez a kérdés nem az hogy jo-e vagy sem .
 
Üdv

43pbwjg8s

Legyen ahogy mondod! :)
 
Egyébként ahogy mndani szokták: mindenki jó valaminek. Mondjuk elrettentő példának.
:)

43pbwjg8s

Némi haladás:
http://cnctar.hobbycnc.hu/KisKZ/PROE_TERV/MECH_1.jpg" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/KisKZ/PROE_TERV/MECH_2.jpg" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/KisKZ/PROE_TERV/MECH_3.jpg" border=0>

000000000

 
Mááá, ne haragudj, nem olvasom vissza az egésszet, de ez a főorsó felfogatás több sebből vérzik. Nagyon, nem akarok belemenni, de ezek a motorok úgy vannak tervezve, hogy a nyaknál melegszik a csapágyak miatt a legjobban. A hűtésbe be van kalkulálva a nyaki megfogás hűtő hatása. A felfogatót hüti a levegő, és az anyag is elvezeti egy részét. A jó nyak megfogás még akár a ventilátor nélkülli üzemet is engedheti( csendes üzem). Másrészt, minnél közelebb lesz a felfogatás a szerszámhoz annál kevébé rezonál. Ha akarod fent is megfoghatod, az csak jó. A hátlapja is hozzá érhet a felfogó laphoz, különösen ha venti nélkül akarod használni. De, azt is figyelembe kell venni, hogy a lehető leghamarabb elérje az üzemi hőmérsékletet.  
A túl hűtéstől károsodik a csapágy. Stb.  
 
Bocs, a belekukorékolásért. Mivel te másképp látod.
Azért ajánlom átgondolásra. Én, már elég rég óta használok ilyet.

Szalai György

Kezd letisztulni.
Azt a bazi nagy Z kuplungot kéne még elfelejtened, vagy feljebb tenned, hogy csökkenhessen a Z platform X irányú vastagsága.
Pedig így is szép. De úgy meg laposabb lehetne.
A főmotor felfogatás tényleg nem biztos, hogy jó, ha még nincsen meg a motorod. Erre a módra nem mindegyik ad lehetőséget.

Szalai György

Látom már, az nem is kuplung, hanem csapágyház.
Rossz helyen van.

Szalai György

A végállás érzékelők helyét is kalkuláld be, mert még a végén nem lesz nekik, és majd csavarozgathatod őket kis béna lemezkékre.

43pbwjg8s

Dehogyis!
Csak szóljatok bele és mondjátok!
Ezért teszem ide.
Eddig azt hittem, hogy a nyaki megfogással túlzottan elfogom a levegő útját. Ezért válaszotottam egyelőre ezt a megoldást.
De ha Ti akik már alkalmaztatok ilyen motort et tanácsoljátok, mindenképpen megfogadom.