Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

4um5b65d

A 45-öt is tudnád még jobban csökkenteni.
Az anyát fel kell vinni a gép tetejére, ott sok a hely. Megcsapágyazod és azt forgatod. Az álló orsó meg csak alul van rögzítve . Csak a lefelé menő orsó átmérőnek kell helyet hagynod. Kisebb erőkar = stabilabb gép.

43pbwjg8s

De bonyolítanád!
Enek a méretnek a csökkentése volt a legkevesebb. Ez nem probléma.  
Lentebb írtam: A váz részei kivételével minden készen van. Ezek köré akarok most építkezni.
Nem egy tökéletes gépről van szó, csupán egy első "komolyabb" viszonylagosan pontosabb prószálkozásról.

4um5b65d


Farkas Ádám

De tényleg a Marómotor befogó ne lógjon a Z szerkezet alá...

Farkas Ádám

És nem tudom milyen vastag a golyós anya,,,De: Faragd le, és sűlyeszd bele az anyagba.

besirkyjh

Jó reggelt mindenkinek  
 
Jol értettem hogy ezek a mechanikai cuccok már levannak gyártva ? Akkor ez ilyen marad .
 
Csak ugy provizor számolgattam egy kicsit , és most látok még egy problémát ( amit irsz Te is )
 
Az "Y" csapágyad és a morszár központja most kb :150-170mm re van egymástol .A géped nagyságához ez nincs arányban ,ahoz hogy munka közben ne csavarja el az "Y" hidadt a maromotor meg kellene növelned az "Y" sinek központját ami itt nem is olyan egyszerü .Csa egy gondolat , meglehet probálni  elhagyni azt a 62mm-es darabot és a sinhez ( egy talp-al ) rögziteni a maromotort , viszont igy csak az "Y" hid mögött tudod a orsot a hellyére tenni , az meg bonyolitja a dolgot .
 
Szerintem hagyd igy az egészet .
Ilyen távolságnál nagyon sokat számit már a maromotor sujja is . Ha a rajzod méret arányos akkor a két "Y" sin központja Kb 70-80 mm most , félö hogy ekkora maroszár kinyullásnál ez rezonálni fog Neked föleg ha lefelé dolgozik a marod .Hiába csinálsz neki egy massziv "Y" hidat ez a probléma akkor is meg marad .Gravirozáshoz , relief készitéshez , kisseb könnyen megmunkálhato anyogokhoz jo lessz. Probáld meg csökkenteni a motor sujját .
 
Üdv
 
 
 
Üdv
 

43pbwjg8s

Ez van Laslie! :)
Azért köszönöm. A Te elgondolásod nekem is nagyon tetszetős egyébként, igy szeretném majd megoldani a következő gépet, de most sajnos megvannak a korlátok.
Ez megint csak egy "tanuló" gép lesz.
Jobb mintha én hegesztgetnék össze vissza és felxelnék. Sajnos eszköz híjján az a gép amit én saját magam csinálok e mellett (bárhogy is megy már az elkészített része) nem lesz az igazi. Eszközeim és a tapasztalatom a gyakorlatias dolgokban sajnos minimális.
 
Így gyártatok, de a meglévő dolgok köré.
Ha ez valamelyest működni fog, akkor már lesz egy eszközöm, hogy jobbat készítsek vele. nem leszek annyira másra utalva és végre itt is elmerülhetek a gyakorlati részben.

43pbwjg8s

Ezt már tegnap este meg is tettem. :)
Egyre vékonyabb a szerkezet. :)

43pbwjg8s

"...De tényleg a Marómotor befogó ne lógjon a Z szerkezet alá... "
Ezt így nem teljesen értem.  
Kérlek egy picit magyarázd meg!
Én a marómotort az eredeti 4 csavarral fogom oda a felfekvő felülethez.
Alul nem tennék a hengeres nyaknál megfogást, hogy kicsit se zárjam el a levegő útját.
 
Így a motor felfogó csavarok és az alsó Z csapágy pontosan egy szintben vannak. Pontosan:
A felfogó csavarok vízszintes szimmetria síkja és az alsó Z csapágy vízszintes szimmetria síkja egymáson fekszik. Ha így nézem a felfogás nem lóg túl lefelé.
 
Nem erre gondoltál?

43pbwjg8s

Igen. A másik dolog amin már egy ideje töprengek éppen a lehetséges rezonancia probléma.
A marómotor adott, és épp dolgokhoz nem vagyok hajlandó nyúlni. Az ilyesmiket nem bántom. tehát itt felejthető a súlycsökkentés.
 
Egyébként amit mondasz (mármint a súlycsökkentés) az ami a lehető legerősebb hatással dolgozik a szerkezet saját frekvenciájának romlása felé.
 
A léptecsek 1.7 Nm-esek.
Nem túl erős, de a másik fém mechanikán tesztelve elég rendesen bírják a gyűrődést.
 
Azt hiszem éppenhogy ki fogom hagyni a Z felfogó lap könnyítését ahhoz, hogy a súlyt növelve javítsak a rezonancia frekvencián (még igy számolás és tesz nélkül is). Ugyanezt teszem az Y hátlappal is (bár ott ugye eleve szükséges levenni a könnytést, hogy a TR anyát fel tudjam fogni.
 
Egyébként ha érdekel a motor tengely és az Y csapágy síkja között jelenleg 124mm van.
Ha érdekel szívesen adok adatokat.
 
Itt van néhány ujabb kép. Bár itt nem nagyon látszik hogy mi változott.
 
http://kepfeltoltes.hu/091028/3296231994_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>
http://kepfeltoltes.hu/091028/4733598325_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>

43pbwjg8s

javítanék:
"...Így a motor felfogó csavarok és az alsó Z csapágy pontosan egy szintben vannak. ..."
 
Alaphelyzetben. De ugye nem a csapágy mozog hanem a sín a Z vel együtt!

43pbwjg8s

Zoli!
 
Egy kicsit légy kérlek szabatosabb! Igy nem biztos hogy tudom milyen irányokról beszélsz! :
".... meg kellene növelned az "Y" sinek központját ami itt nem is olyan egyszerü ...."
 
Tudom Te érted mit mondasz, de én csak tippelek a lehetséges min, 2 irány között. Tessék pontosank lenni!
Tudod... Mi itt benn megszoktuk hogy szabatosan, mások számára is átláthatóan fogalmazunk. Ezért is van hogy sokszor kisregénynek tűnik az amit írok, de próbálom leírni mindazt az infót ami a megértéshez kellhet. Még igy is igyekszem hogy ne legyen tényleg regény.
 
Kérlek fejtsd ki inkább!

43pbwjg8s

A lapok, és keretek nincsenek.
Éppen ezeket kell köré terveznem a meglévő elemek köré.
Megvan a marómotor, a sínek, a lineáris csapágyak, a csapágyházba való golyós és axiális csapágy, a kupplung, és a léptecs.
 
A többit prószálom éppen kitalálni.

besirkyjh

Ok Ok  
 
Hagyd el a könnyitést , valoszinü az is számit .
 
A mototr sujjára gondotam , ami ha ménél könnyebb annálkisseb a tehetetlen ségi rezonanciája ( egy sujjosabb motor ha berezonál nehezebben hadja abba a rezgést mint egy könnyebb motor , persze vázra épitve , nem kézben ).
Nem igazán van több ötletem .
 
Követtem a Laslie-t " áldásom rá!".
 
Üdv

43pbwjg8s

Értelek. A motor maga a gerjesztő elem. Teljesen igazad van.
 
Ha valami alakul és változtatok (azért igenis koncentrálok arra amit lentebb írtatok és tanácsoltatok, még ha nem is úgy néz ki itt írva :) ),
jelentkezni fogok.
 
A megmunkálóval éppen most egyeztetek a lehetőségekről.