Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

keri

Autó féltengelyről a gumi harmonika?

keri

mi lenne ha simán rátöltenéd egy tölcséren keresztül, majd le vákuumoznád, és újra nyomás alá helyeznéd...ugyan az mintha ráborítanád, csak nem kell semmit mozgatni közben.
Az üvegszálas cuccokat is úgy csinálják hogy előbb bekenik, beleteszik egy zacskóba és le vákuumozzák és a vákuum kiszorítja a levegőt a rostok közül.

keri

O gyűrű nagyobb nyomást bír, a szimmeringet ki is hagyhatod ebből a konstrukcióból. 2 O gyűrű és tökéletes....ha esetleg a külsőre egy fék karmantyút teszel akkor 30bar-t is lazán bírni fog...de itt csak 1-et kell.

keri

Kúpgörgős, ferde hatásvonalú, normál mély hornyú csapágyakat szoktak használni a hobbigépészek ilyen célra. Van 12mm-es mert én is ilyet használok ferde hatásvonalúból.
Többi csapágyból is van ilyen belső átmérő és még csak nem is ritka dolog.

keri

Nekem még 600mm-ert mondtatok....igaz hogy 700mm az orsóm és nem raktam rá...de kellene.

keri

Na már értem miért kell bonyolítani, de te rohadtúl túlbonyolítod. A németek okosan csinálják és neked is ilyet kellene.
3db DC motorral és olcsó műanyag reduktorral mozgatott mechanika amin mechanikus ütközők határolják a mozgást.
Egyik pohár beleborít a másikba, vákuumozás után, kevergetés, majd a második pohár beleborít a tölcsérbe.
 
LEGOból 14perc alatt összedobnék egy ilyen szerkezetet ha éppen erre lenne szükségem.

000000000

Előződre válaszolva, a tölcsérbe beleöntöm, és utána vákum - nem jó. Tapasztalat.
A mostanira válaszolva:
Ennél egyszerűbbet nem tudok elképzelni, amit most használok.  
Én sem akarom túlbonyolítani, de a németek videóján látottakat erős túlzásnak tartom az én felhasználási körülményeimhez.  
A másik érv a DC motorizálás ellen, hogy nekem az egész műveletre a lezárástól a kamra nyitásáig kb. 45 sec áll rendelkezésre, nem hiszem hogy ebbe beleférne a motorizálás, és még ezen kívül 3 csappal is bűvészkedi kell. Persze ha a gyanta nem lenne ilyen rövid fazékidejű, talán megérné beruházni ( itt nem az anyagiakra, hanem az időre gondolok).
De nekemm sajnos nincs tapasztalatom a motorépítés terén (sem).

000000000

Ezúton is köszönöm mindenkinek a segítségét, a leírtakból kb 3 irányban tudok most gondolkodni, ez nagy segítség volt Részetekről.
Kicsit hagyom a dolgot ülepedni magamban, és ezen fórum keretein belül beszámolok majd a fejleményekről.
 
Mégegyszer köszi minenkinek.

000000000

Mint ezen az oldalon szinte minden, ez is egy CNC gépről szól. Az első gép építéséből okulva beruháztam profi alátámasztott tengelyekre (30mm), porvédős lineáris csapágyakra, de a mostani kis gép golyósorsóit szeretném felhasználni. Ezekben egyetlen sima mélyhornyú golyóscsapágy van, aminek tapasztalható holtjátéka van, kis furatmarásoknál szembetűnően sarkos lesz a kör.
 
Szóval a hosszabbik tengely nettó 600mm, gondolom a legkritikusabb eset, amikor az anya a  csapágy tövében van, akkor 550mm szabadon lóg. Tehát meg lesz támasztva.
 
A csapágy fajtáját azonban nem tudom eldönteni. DLaci 3201 épít be, Vbody X elrendezésben kúpgörrgőseket, Richi talpcsapágyat ajánl, szóval van dilemma.  
 
A talpcsapágynál gondolom eszméletlenül pontosan egysíkúnak kell lennie a két felfekvő felületnek. Az egyik a csapágyház belső fele, a másik pedig egy esztergált csavaros gyűrű lenne, lehetetlen összehozni ezt ilyen pontosan Laslie mester?

4um5b65d

BB, valami ilyesmire gondoltam.
A tengelycsonkot a szaggatott vonalig eltávolítani, majd a zárófedélen keletkezett lyukat "befoltozni" vagy ami egyszerűbb egy új fedelet csinálni. Mivel a gömb részben elég nagy a lyuk, ezért a persellyel kell csökkenteni a tengely méretéig, de sokkal-sokkal jobb megoldás lenne ha egy új gömb lenne készítve rézből amiben már a megbeszélt 12,1-es furat van. Az O gyűrű beszúrás alját semmiképp nem szabad ívesre készíteni. A tengelyt pedig nagyon ajánlott egy keménykrómozott pneumatika vagy hidraulika tengelyből(krómszár) csinálni, ez nem teszi tönkre az O gyűrűt és sokkal könnyebben siklik.  
 
http://kepfeltoltes.org/kepekn/ae35cd5d54e6f038796d1f7a454576b24c594ee756876723.jpg" border=0>

4um5b65d

Ja, és még valami, lealább 3/4 collos belső-belső menetes golyóscsapban gondolkodj.

4um5b65d

Azt nem én mondtam az tuti. 600 mm kilógás 16-os orsónál az egyenlő a "halállal" ha megforgatod 1000-el.

4um5b65d

Nem -7 ,8 -ról volt szó, vagy az 0,7...0,8 akar lenni. Gondolhattam volna. -8 már behorpasztja a földgolyót is. :)

4um5b65d

Ezek a csapágy problémák állandóan előjönnek. Amilyen terhelhetőségű gépek itt az oldalon készülnek annak a golyósorsóihoz olyan tökéletesen megfelelnek a mélyhornyú csapágyak , hogy sokszor nem is értem mi a fenének agyaltok ezen annyit. Mélyhornyúak működnek egy rakás oszlopos fúrógépben ahol is nagyságrendekkel keményebb axiális terhelésnek teszik ki és még így is igen hosszú élettartammal büszkélkedhetnek a Magyar MGM csapágyak. Minek ide ferde hatásvonalú, nem értem. Én biztosan radiálist teszek majd bele, rá sem nézek a másikra.

000000000

Jó a mélyhornyú csapágy, csak kettőt tegyél bele előfeszítve, úgy, ahogy a Kicsinél csináltam.Nincs kotyogás előfeszítve.