Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

bmejdz9nu

Kb. 40-70Kg a Z.. Az szinte semmi egy normális méretű szervómotornak... (Z sebesség sem szempont - nem nyákfuró :)
Hát igen, sok anyag kell bele...hogy merev legyen... mind minden erős gépnél...
Ezért is talán jobb átalakítani (persze a hossz irány növelésével) egy régi, kidobott gépet új vezetőkkel...
Azaz csak a gépvázat felhasználni...MEH telepi kilós áron :)
Ezért sem lesz megcsinálva...
Pedíg Sopronban csináltak egy ilyen elrendezésű gépet...  
Igen-igen jó lett csak sajnos a tulaj nem akarja közkincsé tenni a képeket... kár...

bmejdz9nu

https://cnctar.hobbycnc.hu/VarsanyiPeter/Pdf-ek/Gildemeister_marogepek/pm1de08_DMU5070.pdf" TARGET=_fnew>Ha jól tudom innét van az ötlet...6.oldal... Tehát nem egyedi az elrendezés :) DeckelMaho...

knifemaster

Ezek hány d-s gépek?
Mert itt még mindig "csak" tengely körüli elfordulást tud az asztal,igaz azt 2 tengelyen.
 
Hagyományos (egyetemes ?) marógépeknél találkoztam ilyen megoldással sokszor de ott nem a motornak kellett pozícióban tartani az asztalt.
 
Bár hozzáteszem,mezei lakatosként még hülyeséget is beszélhetek,de a tévedés jogát fenttartom.... :)

knifemaster

Az "ilyen megoldást" az asztal Z irányú mozgására értem.

bmejdz9nu

Az aszal mint 4.tengely foroghat... egyébként nem szükséges.
A Z a szokásos megoldás... látni a piros kocsikat a képen.

Szedlay Pál

Én is láttam működni egy DeckelMaho maró gépet ilyen elrendezésben, nem is érttem miért így csinálták meg. De ennek a cégnek vannak más elrendezésű gépei is.

bmejdz9nu

könnyű a munkadarabbal az élet :) Azaz könnyű hozzáférni...Mint hagyományos maróknál...

0gbwyh99

Üdv. tisztelt gépépitő mesterek!
Végre lett egy kis időm hogy lerajzóljam a szij áttétel 2 verzióját . Az eggyiken a motor az X-tengely eggyik végén van és egy hosszú szij megy át a másik végére .  
A második képen a motor középen van és két darab szij megy az X-tengely két végére . Mind két esetben felülről feszitő görgők vannak .
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Svertel/attetel1.jpg" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Svertel/attetel2.jpg" border=0>
 
Most is várnám az épitő kritikákat !
Jó éjt mindenkinek ! [#worship][#wave][#integet2]

4um5b65d

Én a második verzióra szavazok.
- Rövidebb szíjak - kisebb nyúlás.
- egyenletesebb motorcsapágy terhelődés
 
Amit viszont másképp csinálnék:
 
Nem befelé, hanem kifelé feszíteném a szíjakat, vagy ha már befelé feszítős akkor sokkal közelebb vinni valamelyik kerékhez.
De ha spórolni is szeretnél akkor egyáltalán nem raksz feszítőket, hanem a motort viszed feljebb lejjebb. Na persze egy kis oldalirányú elmozdulást is kell neki hagyni. Ami pénzt meg ezzel nyertél annak a felét átutalhatod nekem.
 
[#vigyor3]

svejk

Első ránézésre ugye a második..
Gondolom nem méretarányos a rajz..
De servonál a két rugalmas hosszú szíj  beállítási nehézséget okozhat, ott lehet az első jobb megoldás.

4um5b65d

Ezt kifejtenéd, ha megkérlek.  
Miért jobb az első megoldás szervo esetén.
Én azt látom az elsőnél, hogy a közvetlen a motoron levő orsó biztosan jobban követi a motor forgását mind a távolabbi orsó. Ott jócskán közbeszólhat a szíj rugalmasága.
A két szíjas megoldásnál pedig ez a nyúlás és késés azonos.

ra8nsmk6w

Létezik egy harmadik megoldás is ugyan még hosszabb fogazott szij kell hozzá de egyenletesebb teherelosztásal. A motor van középen de nem azonos sikban az orsókkal, a két feszitőgörgő pedig kivülröl a meghajtó fogazott tárcsára iveli a szijat. Igy a szij egy egész rövid szárú "T" betű vonalán fut

svejk

Ez már többször fel lett említve több topicban.
A hosszú szíj mintegy kottyanást vihet be a motor és tengely közé és ez bizonyos esetekben, (egyszerű vezérlő,stb) megbolondítja a vezérlőt, vagy legalább is nehezebben beállíthatóvá teszi.
Egyik tengelyről átvinni a másik tengelyre a hajtást még nyúlás esetén sem fog befeszülést vagy különösebben mérhető derékszögelési hibát okozni.  
Igaz így a "master" tengely mindig jobban van terhelve

0gbwyh99

Tisztelt fórumtársak!
Köszönet a véleményekért! Először is : a képek méretarányosak , az áthidalandó fesztáv kb. 1m , a rajzon lévő szijak AT5-ös és 16mm szélesek , a tárcsák átmérője 35mm , H1-es léptecs vezérlés lesz rajta !  
Most azon gondolkodom össze vegyitem a "Lovas Gyula " és "Laslie" féle megoldásokat az alsó (második) rajzon lévö megoldással !  
A cél , a hosszú fesztáv véget , a közbetett feszitő görgőkell megakadályozni a szij rezonálását !!! Esetleg , szélesebb szijat is rakni (20mm vagy 25m) ??  [#nemtudom][#conf]
[#worship][#worship][#worship][#wave][#wave]

bmejdz9nu

Én most egy 1000x1000-es gravírgépet készítek...(Z=60mm)
Dupla tengelyes lesz, két szervómotorral és két vezérlővel...
Nagyon szomorú leszek, ha a párhuzamos hajtást nem tudom frappánsan megoldani...
Sajnos erre eddig erre még egy referenciát sem láttam...