Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

vthgizrff

Szia Laslie!
 
Revolver esztergágon alkalmazott menetmásoló készülékek tökéletesen megfelelnek az általad leírt paramétereknek. Ha nem ismered a működési elvet, szívesen készítek pár rajzot

D.Laci

Rá kel, hogy legyen írva! 4,6V

000000000


D.Laci


Motoros

Nem, sima trapéz menetes. A TOS R12..R16  revolver eszterga (kézi)gépek tényleg tudnak ilyen menetmásolást, de azért ez egy kemény meló, több ezer darabot végigtalpalni a gép mellett, betanúlva az összes mozdulatot, nem egy leányálom.

svejk

A léptetőmotor feszültsége nem sokat mond. Ha csak nem akarod állandóan álló helyzetben tartani, mert akkor valóban azt a feszültséget kell rákapcsolni.
A lényeg az áramerősség, melyet meg kell próbálni minden körülmények között tartani a maximális kihasználtsághoz.
(Persze a fesz adatból is kiszámolható az áram a tekercs ellenállásának megmérése után)

svejk

Brrr.... ne okozzon gondot már az Ohm bácsi törvényét alkalmazni..
Gondolom egy ellenállást már csak meg tudsz mérni!

000000000

Én, a "hülyevagy" stillus helyett szimpatikusabbnak tartom az olyan segítséget ha leírom a konkrét megoldási képletet. Bocs!

Szalai György

Mindenkinek jó hétvéget!
Saját tisztánlátásom kedvéért (és akit még esetleg érdekel) végeztem egy igazi barkács kísérletet, a mérőszalag vontatókötélként való felhasználásával kapcsolatban.
http://magiist.fpn.hu/Egyeb/Szalaghuzas.doc" TARGET=_fnew>http://magiist.fpn.hu/Egyeb/Szalaghuzas.doc
Tanulságos.
A dokumentációt csak .doc-ba tudtam összeállítani, de talán követhető. Párszor átnéztem, jó lenne, ha leellenőrizné valaki, hátha alaposan mellészámoltam valamit és nem is annyira elkeserítő az eredmény.
Köszönöm.
(Sikerült feltennem ékezetes file-névvel is. Törölni kéne. Köszönöm.)

svejk

Jóóó!
Bár én csak gondolkodásra sarkalltam a kollégát:)
Tehát :
Először is megméred a motor ellenállását.
ehhez kell egy multiméter, (jobb esetben kettő, vagy egy precíz tápegység)
Tehát a multimétert 200 Ohmos állásba tekered és mérsz.
Négyvezetékes motornál egyszerű mert csak két-két szál vezetéknél lehetséges.
5-vagy 6 vezetékesnél megkeresed azt a két vezetéket amelyiknél a legkisebb értéket méred.
az értékeknek kb. 1-10 Ohm-ig kell lennie.
vedd figyelembe a műszered mérőzsinórjának és egyéb elenállásainak értékét.
(mérés előtt összekötöd a két mérőzsinórt és a mutatott értéket kivonod a majdan motorral együtt mért értékből)
ha ez meg van akkor alkalmazd az Ohm törvényét: R=U/I átrendezve a Te esetedre U=I*R
Tehát ha 1.2 Ohm-ot mértél akkor 4.5A * 1.2Ohm =5.4 V
(Precizebb ellenállásméréshez alkalmazd a négyvezetékes módszert, azaz rákötsz egy rúdelemet a motor kivezetéseire az egyik müszerenkeresztül mely árammérő állásban van, a másik műszerrel közvetlen méred a motor kivezetésein eső feszültséget.
Az igy kapott eredményekből a fenti képlet alapján pontosabban meg tudod határozni a tekercs ellenállását)

svejk

Én kb. ezt vártam :(
És akkor még nem vetted figyelembe a hőtágulást.
(mivel úgy vettem ki az írásaidból hogy a gép keret aluprofilból lesz, igen nem fér össze az acélhuzallal)
Persze neked a pincében közelítőleg azonos hőmérséklet van, de nálam a garázsban 0-35 C fokig változik :(

000000000

Kösz a helyesbítést. Úriember vagy!

000000000

Sajnos, én is sokszor elkövetem azt a hibát, hogy csak utalok a megoldásra, de nemgondolok arra, hogy ami nekem tiszta és mindennapi, az másnak nem az. És csodálkozom, ha nem azt készitik el vagy nem úgy, amire én gondoltam.

000000000

Szevasztok!
Egy jó kérdésem lenne hozzátok, Tisztelt fórum társak.
Nekem a gépem 2,5m hoszban az x-tenelyt drótkötél húzza , de van egy felmerülő probléma vele, ugyan is az: hogy a csapágyakkal megvezettet drót alul ugye ahol csak a csapágyak vannak 2,5m a teljes drót hossz, viszont felül ahol csatlakozik az y-tengelytartójához ott csak 2m a drót hossza, no és itt lép fel a gond ,,,,felül ahol2m ott ugye a feszités az tökély, de alul ahol 2.5m ott sokkal lazább,mint felül, és emiatt mikor az x-mozgás irányt vált van egy  pontosan 1,2mm úgymond kottyanás ,de csak -x irányban, az érdekesség hogy a nullára álás minden irányból tökéletesen pontos,
de ha az x-elmegy 100 ra akkor a mért eredmény a nullától számitva 100, de ha x-100 ra megy akkor csak 98,8mm de nullára jól vissza áll.
Kérdésem az lenne hogy ez kottyanásként be lehet -e álítani, vagy valami más megoldás lenne-e  erre a probblémára??
Tisztelettel: S.I

svejk

Hogy is néz ez ki? Nem igazán világos a drót vezetése :(