Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

Szalai György

,,pár műanyag fecskendőt"
Axisonként ötöt? (Négy kocsi és egy anya)
Három axis = tizenöt fecskendő.
Kicsi vékony fecskendő hamar kifogy.
Nagy fecskendő csak vastag kivitelbe létezik, amit nagyobb erővel vagy kénytelen nyomni.
Mekkora erő kellhet egy darab 60 ml-es fecskendő megindításához NLGI 1 lágy zsírral? (Dugattyú d = 30 mm)
Van az a kemény zsír, ami nem folyik ki a kocsiból, de amitől előbb szétreped a fecskendő, mint ahogy megindulna?

vadember

Ez ugyan SMD alkatrészekhez készült, de az elv használható.

2:40 -nél



vagy egy kicsit túllihegve



svejk

Igen 3x5 fecskendő.

Mint látod a gyári is 8 ml-es azaz 8 cm3.
Egy 15 vagy 20-as kocsinak egy évig elég, főleg hobbyban.

Én mindig egy 15 ml-es fecskendőbe szívom fel az MP00-ás zsírt és azzal nyomom tele a kocsikat felszerelés után.
Nem nehéz kinyomni egyáltalán.

Egy fél Nm-es moci 1-es emelkedésű orsóval 300 kg súlyerőt tud elméletileg.

svejk

Köszi a videókat, ezek már űbertechnikák az én elképzelésemhez képest.

Én még azt is el tudnám képzelni, hogy egyszerűen csak kézzel tekerne az ember egy felet az orsó mint régen a stauferoknál csak ugye itt az a lényeg, hogy egyszerre menne mindegyik -egyébként sokszor utólag már elérhetetlen-  helyre a kenőanyag.

A gőzmozdonyokon is volt már központi kenőprés :)

svejk

Jó lenne olyan műanyag fecsiket szerezni amiknek koncentrikus a kifolyó csöcse.
Mostanában az egyik oldalra eltoltakkal találkozom, gondolom a könnyebb légtelenítés végett.

svejk

Ez vajon még olyan lehet?

vadember

Van példa mind a két kivitelre.
Fecskendők

svejk

No, látom Te már notórius bazározó vagy. :)

Nálunk is fillérekbe kerül a fecsi.

vadember

Sajnos vagy nem ,de rákényszerít az élet. Mire hazaérek a melóból minden műszaki bolt zárva van. Ráadásul legtöbbször ugyan azt kapom mint Kínából, csak sokkal drágábban.
De ezt a linket csak a példa kedvéért küldtem, hogy van példa a közép kivezetésűre is.

Bicska

Azt én sem értem pontosan, hogy miért akarsz több kicsi fecskendőt? Miért nem elég 1-2 bazinagy? Utána meg csinálsz elosztót, akár lehetne állíthatóra is, hogy más-más mennyiség mehessen csapágyanként?! [#nemtudom]

fpd0kbd4

Pneu munkahenger egy vissza csapó szeleppel vagy külön  kezelhető csappal  a zsír beszívásához, plusz a #106990#-ben hirdetett  elosztóim? Már csak a bazár miatt [#nevetes1]

fpd0kbd4

Épp  a napokban kellett  csinálnom pneu munkahengerből  egy légtelenítő alkalmatosságot  az autóm kuplungjához, mikor váratlanul  nem sikerült kiállnom az udvarról.

svejk

Ad egy a csövek bizonyára nem egyforma hosszúak, ad kettő más egy kocsi és más egy golyósanya befogadó ellenállása.
Ergo sosem lenne egyenletes a zsírelosztás.

svejk

aAhirdetett elosztód olajra való, ott a kimeneti egységek állítják be a mennyiséget.
Pl. egy faipari gépen nem használhatsz olajat, mert lecsöppenhet, a zsírral is csak ésszel lehet bánni.

fpd0kbd4

A fellelt környezetében olajjal működött.Egy tesztel lehetne eldönteni,hogy központi zsír viszkozitással működne-e.A boncolós fotó alapján az a véleményem,hogy adagolja a kenőanyagot.