Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

4umhue7vh

Tegnap a z tengelyem súlykiegyenlítésen gondolkoztam. Körülnéztem mit tudnék felhasználni. Mivel pneumatikus rendszer kiépítése volt a cél, egyből a kezembe akadt egy kb 40mm átmérőjű légmunkahenger és egy mini hűtőkompresszor. Először a munkahergert feleslegesen vastagnak ítéltem, vagy mégis jó, Vákuumhoz? Igen, tehát a vákum oldalt kötömm a munkahengerbe, és kész is a majdnem állando húzóerőt biztosító szerkezet.. Már csak egy vákuumkápcsolót kell kotornom a kacatain között, de ha nem lesz kap egy időzítőt ami félóránként bekapcsoja 1 percre a kmpresszort.

kaqkk007

Miért nem használsz egyszerűen gázrugót ? Tudod ami a csomagtartót nyitja az autókon .

4umhue7vh

Mert annak folyamatosan nővekvő ereje van, lineáris vagy inkább progresszív a karakterisztikálya.

4umhue7vh

Ja és a beépített csillapítás sem hinnén hogy javítana a gép mükődésén.

keri

Ez csak tervezés kérdése. Nem kell tökéletesen egyenletesnek lennie, és van csillapítás nélküli is.

Több értelme van mint egy bonyolult pneumatikus aktuátor rendszerrel kompenzálni.
Nem tudom milyen géped van, de sima hosszú húzórugóval is szokták csökkenteni a Z terhelését.

svejk


svejk

Az előbbi szerint a 4.-et kell választanod.

Én egyébként a Molitontól szoktam rendelni.

4umhue7vh

Értem én, ha nincsenek itthon ezek az alkatrészek, felrakok 2 gumipókot, mint a másik gépemre.Vagy keresgélek 1 hétig megfelelő gázrugót,csavarrugót, stb. Egyépként ha nem akarok tökéleteset a kompresszor is elhagyható. Kell egy golyósszelep a munkahengerre, a refpont felvételekor kitolja magából a levegőt, lefelé, az első 10-20mm után már lesz akkora vácuum hogy az út további részén men befolyásolja jelentősen az erőt. Legfeljebb munka közben megfelelő időközönként fel kell ugyrani felső végállás közelébe.Meg fogom nézni mennyi ideig képes megtartani egy munkahenger a vákuumot.

kaqkk007

IdézMeg fogom nézni mennyi ideig képes megtartani egy munkahenger a vákuumot.
Ha jó a szelep és jól letömíted a csatlakozást akkor a "végtelenségig"

4umhue7vh

Nem értem mit akarsz ezzel mondani,így gyorsba azt látom hogy lieárisan növekvő az erő, persze tudom hogy az 500mm útból csak 200-at használok... Ez a rugó legalább 1100mm hosszú, a sufnyim 2m magas legfeljebb
kereszbe tudnám felszerelni.[#nyes]

4umhue7vh

Ha a végtelenség felét tudja akkor már nekem jó![#nyes]

svejk

Én nem ajánlottam semmilyen méretűt, csak az elméletet kellett volna megértened.

keri

Tehát akkor hobbigép, amit a talált alkatrészekből kell megoldani.
Így már több értelme van.
Lényegében ez is csak gázrugó csak limitált az ereje.

4umhue7vh

Akkor most a táblázatban, a kitolóerő alatt, nem a két végérték van megadva?

vjanos

Én csináltattam a molitronnál gázrugót.
Csillapitás nélküli, oda-vissza dolgozó, 400mm löket, 500N kinyomó erő kb 10e ft volt két éve.
A Z egység kb 130 kg, két ilyen rugóval két ujjal lehet tekergetni az orsót.

Az egy másik kérdés hogy azóta se állt hadrendbe a gép :/