Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

svejk

Van nekem is 2 db 1700 hosszú 45-ös 3-3 kocsival.
A soha el nem készülő CNC esztergám lesz belőle. :(

wkbgzy80t

Biztonságérzetet ad, ha van a háznál néhány ilyen felfoghatatlan teherbírású sín.

remrendes

Hmmm, koszi, ezen nem sok terheles lesz...

svejk

Nyugodtabban is alszok azóta. [#vigyor2]
De tudni kell elengedni is dolgokat.
Ma sajnos már nem kapnám meg érte azt mint 8-10 éve mint amikor én vettem. :(

a86ifm7g5

Sziasztok kedves fórum társak!

A véleményetekre, tanácsaitokra van szükségem. Építeni szeretnék egy asztali szalagcsiszolót. A tervek körvonalazódtak már a fejemben. Mellékletben itt egy kép  vázlat is. Szerintetek jó e ez az elgondolás? Elsősorban a szabadonfutó görgő szalagpálya állítása kapcsán tettem fel a vázlatot, illetve kérdezlek benneteket.

Röviden:

A szabadonfutó görgő konzolját rugó húzza hátra felé, ezzel feszítve a szalagot. A szalag lefutását megakadályozandó teendő ugye a tengely szögének kis mértékű állítása. Ez az állítócsavarral történne. A tengely egyik pontja fixen egy önbeálló csapágyba van rögzítve, a másik vége viszont a konzolban lévő "nút"-ban el tud mozdulni az állítócsavar segítségével. Természetesen mindeközben a rugó folyamatosan húzza a konzolt, feszítve ezzel a szalagot.

Jól gondolom?

Köszönöm szépen.

  

Csuhás

Ha így készíted el akkor a tengely billentést a tengely külső végére tedd. Nem jó a futó szalaghoz olyan közel állítgatni. ( Egyébként jobb volna a csuklósan szerelt álló tengely csapágyazott görgővel. )

RJancsi

Persze jó a tengely szögének csavaros állítgatása is, de őseink a transzmissziós hajtásnál már régen feltalálták a hordósítást. . Ha a laposszíj-tárcsa enyhén hordó alakú akkor magától középen tartja a szalagot. Ebből a szempontból mindegy, hogy csiszoló vagy erőátvivő szíjról van szó.

Ebben a pdf-ben a 2. oldalon látható a különböző tárcsa átmérőkhöz és szélességhez tartozó hordósítás magassága.

gaben

Szia,

én a 3. generációs csiszagépemnél uganazt a feszítést alkalmaztam, amit a kisebbik csiszagépeimnél.
Rögtön a feszítőkaron van a billenőpont és a hordós görgő is.




      

a86ifm7g5

A csuklós megoldáson gondolkodom éppen. Valóban jobb megoldás lenne. Készítek egy tervet, aztán felrakom ide véleményezésre :)

Köszönöm szépen!

Csuhás

Szvsz készítsd el a Gábor által mutatott gépet. Jól használható masina, és ha jól tudom a tervek is közzé lettek téve. Magam is megépítettem Gábortól vásárolt lézervágott lemezek használatával. Pár kép az enyémről itt.

a86ifm7g5

Nagyon jó kis gép! Tetszik.

Nekem viszont vízszintes felületű gép kell, no meg viszonylag kis gép. A kézi szalagcsiszoló szalag kerül fel majd rá. Lemezeket, nyákot csiszolni kell majd.

Csuhás

Vegyél egy tescos szalagcsiszolót és rögzítsd fel az asztalra, ez lesz a legolcsóbb megoldás :- )))

a86ifm7g5

:) No igen. De akkor hol marad az építés, agyalás öröme? :D

Közben készítettem egy terv részletet. Talán ez lesz a legjobb megoldás.

        

Csuhás

Egyszerűbb ha a két húzórugót elhagyod, a szalag úgyis nekinyomja az elbillenő részt az állítócsavarnak.

a86ifm7g5

Nem biztos, hogy nekinyomja. Mert a szalag nem felülről nyomja a görgőt, hanem oldalról.