Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

Lacibácsi

Az autók ablaktörlő motorja 12V-os, ez jól jöhet az érintésvédelem miatt, és a feszültség nagyságától függ a fordulatszám. 12V-nál kb 60-at forognak percenként. Bontóban könnyű hozzájutni. Garat alján cső, csőben lemez csiga, meghajtva a motorral. Ameddig forog, annyi búza folyik ki. Olyan mint egy húsdaráló csak nagy garattal, akár egy hétre való mag is beleférhet. Az ajtót is ki lehet nyitni ablaktörlő motorral, végálláskapcsolók segítségével. Előny, hogy polaritás felcserélésével ellentétesen forog.

ra8nsmk6w

Alábecsülöd ezt a munkát! Már ami a ráfordoitott idöt jelenti.

vjanos

1., Az ajtót rugó vagy ellensúly húzza befelé, a motor meg egy madzaggal, csörlővel kifelé. Az áttétel legyen önzáró, reggel kinyit, este visszateker.

2., Régebben nyúletetőnek volt egy darab 110-es pvc csövem függőlegesen, az alján egy 110/50-es szűkítővel, és az egész egy tálcába állítva, hogy legyen köztük pár centi hézag.
Bocs, mikrokontroller nélkül :D

Van itt egyébként egy webódal ötletadónak

tibs

Nekem szürkületkapcsólós volt az ólajtó.
Ablaktörlő motorral egy kulisszás meghajtással két végállás kapcsolóval.
Nem kellett polaritást váltogatni egy fet hajtotta meg.
Az ajtó vizszintesen mozgott egy sinben míg a hülye tyúkja nem gondolta úgy hogy telekaparja földdel.
Az osb lapon korom jelezte ahogy a füst kiszállt a fetből.
Ekkor került bele biztosíték is.
Sokszor 2 óra ment rá most meg már tyúk sincs.

svager

Itt egy remek ötlet,csak egy csavarbehajtó kell.

d30xhrezp

Sziasztok!
Hátha érdekel valakit gravírozó tű.
Az egyik mágnes szelepből van.Új tű vezetőt kell csinálnom,mert egy picit kottyan.
A másik egy régi porlasztóból van,ott nincs kottyanás és a rugó feszessége is állítható. Vagy esetleg tapintónak is jó a Z0-át felvenni.

        

zozo

A porlasztó csúcs tűje valóban kiváló anyag, vagy 10 éve használok egyet pontozónak, most is hibátlan.

guliver83

Ismeri valaki ezt a patront?



Ez egy R8 Tormach cég gyártja.
Ha szerszámváltós főorsóba van ez benne mekkora erővel, vagy milyen rúgó kell a behúzásához ?

Varga László

Sziasztok!
Keresnék ötleteket ,linkeket egy egyszerű letisztult molnárkocsi 100 kg -ig terhelhetőségű ,elektromos vagy hidroalikus megvalósításához.
Egy órát kellene intenzíven dolgoznia.
Egy óra áll rendelkezésre tölteni míg szállítom a méheket(vagy akku csere).
Viszonylag könnyűnek kellene lennie.
Érdekelne mini differenciálmű
Kb 1 KW-os motor --vagy kettő kerékmotor 500W (segway)
Kerékátmérő 10 col feletti
Megkérném azon ügyes Matematikus úriembereket aki ki tudja számolni nekem hogy melyik megoldással tudok a legkisebb veszteséggel dolgozni.
Ezalatt azt értem hogy: elektromos,két motorral
hidroalikus-benzinmotorral
benzinmotoros difi művel
elektromos difi művel
100 kg-ot--kell terepen viszonylag normál gyalog kisérerttel 50-100métert megtenni 80-szor
Illetve egy rámpán felmennie 1 méter magasra.
Segítséget mehanikában elektronikában esetlegesen kivitelezésben mézzel tudom meghálálni.

remrendes

Ennek az adatlapja hatha segit kicsit.


RJancsi

Az "önegyensúlyozó" járgányok (elektromos egy- és kétkerekűk) tárcsamotorjait (kefe nélküli DC motorok) nem ajánlom. Neked a giroszkópra nincs igazán szükséged. Másfelől felesleges az 1-2 kW teljesítmény is, mert "gyalogkíséretű" üzemben úgyis le kell áttételezned a motort a kerék fordulatára. Az önegyensúlyozókban direkt hajtás van, az abroncs (gumi) közvetlenül a motor palástjára van szerelve. Ezért kell a nagy teljesítmény illetve nyomaték, hogy egy 100-120 kg-os embert is 15-20 km/h sebességgel tudjon egy lejtőn felvinni. Persze ebben a műfajban is vannak "szörnyetegek", amik akár 40-50 km/sebességgel képesek menni, de erre neked nem sok szükséged lesz. (Ezeknek az ára egy használt kocsiéval vetekszik.) Alacsony fordulaton elég nagy a nyomatékuk, de piszkosul melegszenek és nagy áramot vesznek fel (akár 20-25 A-t is, amit az akkuk nem feltétlen szeretnek)

Varga László

Jelenleg ez teljesít szolgálatot!
Hirtelen készült rövid távra ,de 5 éve szolgál.
Kenyér szervós!
Egy szállításnál 2 kiló lemegy-és a ruhámban lévő szárazanyag tartalom nulla.
 Jobbat még nem sikerült kiagyalnom ,vagy az idő vagy a pénz.
Ezért szeretnék egy kicsit könnyíteni.
Több ötletem van, csak az idő meg a pénz.
Ezért gondoltam ,hogy van közöttünk sokat látott ember.[#integet2]

    

Varga László

Megelégednék ha tudnék szerezni egy mini difit ,vagy ha a két kerék két motor lenne és ha egy kicsit fordulásnál rátartanék a másik motorra több ampert adna.

rotaryfun

A rotáció kapán sincs difi mégis fordul. Én valami kis benyás rotakapa átalakításából csinálnék kaptárcipekedőt, ha a méhek tolerálják a zaját és a szagát.