Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

vadember

Tényleg "sok hülye lehet a világban. Ki érti ezt?[#conf]"
A volt igazgatónk előadása a nagyfeszültségű DC energiaátvitelről.
HVDC

Rabb Ferenc

Ez a dombtetős megoldás nagyon jó! A traktoroknak is azért sokkal nagyobb a hátsó kerekük, hogy mindig csak lefelé kelljen vontatniuk [#zavart2]

Varga László

Köszönöm nektek !
Eddig jutottunk  Frédinek köszönhetek eme remek difit ,amivel sikerülhet pihenősre fognom a szállítást.
Persze kell még hozzá egy motor ami 100 mm-nél nem lehet nagyobb meg aksi és elektronika.
Ha lenne valakinek hozzá cucca, és már birtoklási vágyát  rég kielégítette,örülnék ha jelentkezne.

      

g89ketty

Tisztázzuk. Az egyenfesz maga az efektív. Az ezzel egyenértékü hullámos (pl:váltó) egyszer ennél több, máskor kevesebb de az átlag kijön. Ahol több ott az efektív fölé nyúló áramcsúcsok lesznek, amelyek vesztesége nem térül meg amikor az efektív alá csökken. Ezért jobb a csúcsra méretezni. Egyennél az efektívre. Egyenirányítás előtt még rosszabb a helyzet, mert minnél nagyobb a kondi, annál rövidebb és nagyobb 10-100-szoros áramimpulzusok lehetnek, és még négyzetre kell emelnünk.[#pias]

sasi

Szia Laci!
A csatolt linkek adhatnak ötleteket a kaptárszállító szerkezet konstruálásában.
 
Úgy tíz éve készítettem hasonló szerkezetet, de én elsősorban a mézűr leemelésére használtam. Kissé túlbonyolítottam, ugyanis ahelyett, hogy kézi tekerővel emeltem volna, akkus fúrógéppel bonyolítottam, ettől viszont lassabban lehetett vele dolgozni.

 Kerekeknek kerékpár kerekeket használtam, így könnyű volt a szerkezet és az egyenetlen talajon is elég jól használható volt.      

https://bee.net.ua/en/vizok-dlya-pasiki/
https://bee.net.ua/en/pidjomnik-dlya-vulikiv/


RJancsi

A cikk is azt mondja, hogy épp napjainkban terjednek el azok az eszközök, amik lehetővé teszik az egyenáramú távvezetékek lehetőségét. Pár éve még egyszerűen nem voltak ilyenek.
Tudjuk, hogy a hidrogéncellás autók mennyivel környezet barátabbak a fosszilis meghajtásúaknál, de ettől még mindig a motorok 99.9%-a benzin vagy gázolaj hajtással készül napjainkban is. Szerintem még el fog telni pár évtized mire a mostani nagyfeszültségű váltóáramú távvezetékeket leváltják az egyenáramúak. Még akkor is, ha elméletben sokkal jobb lenne ha már csak azok lennének.


fn47xk7ei

Így van szerintem is .Ezért írtam a hozzászólásom .[#eljen]

g89ketty

Nekem a trabival bejáratott lejtős parkolóm volt, ahonnan reggel repülőstartal tudtunk indulni. A család meglökte és túz.

g89ketty

A váltót trafóval könnyen lehet átalakítani, de ma már az egyent sokkal jobb hatásfokkal alakítják át.

RJancsi

Engem első időben a 120 GLS skodám szívatott meg. A benzintank a két hátsó ülés alatt volt és emiatt alig 10-15 cm magas. Ha úgy álltam meg a telken, hogy "rossz" oldalra dőlt a kocsi és már csak 1/4 tank benzin volt benne, a búvárcső nem ért bele a benzinbe. Ha nem indultam el egyből motorindítás után, kifogyott a benzin az úszóházból és szánalmas tologatással kezdhettem a napot. [#duhos2]

g89ketty

Figyelj Laci! Működik a dolog vodkával is, dupla haszon.[#pias]

g89ketty

Ezért veszek a következő nyugdíjamból egy elektromosat.

Csuhás

Egy ideig volt egy Land Roverem. Terepen gyakori hogy megdőlve áll az autó, ezért ravasz üzemanyag ellátása volt. Az acpumpa két lépcsős volt, a kis nyomású része egy szűrőn keresztül töltött egy kb két literes felül nyitott keskeny és magas "bögrét" a tankban amibe az egész szivattyú bele lógott. Így a nagynyomású szivattyúrész mindig talált üzemanyagot a bögrében, míg a kisnyomású hol gázolajt nyomott hol csak a levegőben forgott.

keri