Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

Varga László

Meg virágporos cukorlepény meg  szigetelés meg fűtés -stb.
Megvannak a méhészkedésnek a költségei is, és buktatói.
Vannak akik a hirtelen meggazdagodás reményében belevágnak,és....
Ha lehetne inkább bankár lennék --de ha a pénznek nincs értéke akkor éhen hal volt már ilyen a pengős világban sok millió pengőért nem kaptak egy tojást.

PSoft

A méhek, kivételes helyzetben vannak a többi haszonállattal szemben.:)

rotaryfun

És mondjuk 1-1 kefés motor önzáró csiga hajtással a jobb és bal kerékre (pl valami odaverősebb ablaktörlő moci) A jobb és bal kezed hüvelyk ujjánál pedig külön külön PWM szabályozó poti és mondjuk irány váltó kapcsoló.  Máris kész a "fékezett" akár saját tengelye körül is megforduló molnár kocsi [#kacsint]
De pl időnként vannak lomisoknál divatja múlt  golffelszerelés táska cipelő elektromos kütyük, lehet azokból is lehetne kihozni valamit.

RJancsi

Tartok tőle, hogy egy golfzsák hurcolászó kocsi nem szívesen vinne 100 kg-ot egy rámpán felfelé. Főleg nem "folyamatos" üzemben 1 órán keresztül.

rotaryfun

Igen, ezért is írtam erősen feltételesen ezt a megoldást. Látni kellene mekkora mocik vannak benne, mert egy luxus sport luxus felszerelésére nem a spórolás a jellemző. Egy kört a dolog megérne szerintem. De ott vannak pl a villanyos rokkant kocsik amikből szintén erős kínálat van használtban, ezek is komoly "alkatrész bányák" lehetnének és a strapát már biztosan jól bírnák.

RJancsi

Igen, használtan már 25-30 ezer Ft-ért lehet működőképest venni. És általában elég nagy nyomatékúak mert kb. 100 kg-os emberrel a meredek akadálymentesítő rámpákon is fel tudnak menni. Ezekkel csak az a baj, hogy nem spórolnak a tömeggel, kb. 70-100 kg az önsúlyuk. Még ha le is csupaszítod, a motor, akku és kerekek legalább 20-30 kg maradnak.

rotaryfun

Hát igen, valamiért valamit. Olcsó, erős, és könnyű....
A vicc jut eszembe :
Mi 1.olcsón,
2.gyorsan
3. kiválóan dolgozunk ! Ön a 3- ból  kettőt választhat [#kacsint]

RJancsi

Mivel kibicnek semmi sem drága és csak az ötletelés szintjén tartunk, bennem felmerült a kábeles működtetés. Tudom, kényelmetlenebb mert figyelni kell a tyúkbélre, cserébe az áramforrás lehet szinte bármekkora (az autó elbírja), cserébe a molnárkocsi csak a motorral vagy motorokkal lenne nehezebb, a vezérlés és kapcsolók, potik nem jelentenek nagy többletet. Célszerű lenne minél nagyobb (váltó) feszültséggel ellátni a szerkezetet, hogy az 50 m kábelen ne legyen nagy feszültségesés. Persze ez meg érintésvédelmi problémákat vet vet.

RJancsi


g89ketty

Váltó fesszel nagyobb lessz a veszteség.[#integet2]

remrendes

Nem azert hasznalunk valtoaramot, mert az egyent korulmenyesebb szallitani?

kaqkk007

Igen ugyanannyi egyenfesz minimum kétszer akkora dobozba fér csak bele (össze kell hajtogatni)[#vigyor]

RJancsi

A sok hülye mégis nagyfesz váltóáramot használ a távvezetékeknél mert úgy tudja így gazdaságosabb. Ki érti ezt? [#conf]

g89ketty

De igen, csak akkor előbb feltranszformáljuk minnél nagyobb feszre, hogy minnél kisebb árammmal vigyük át ugyan azt a teljesítményt. Aztán letranszformáljuk használható értékre. A molnárkocsi esetében az akksi helyett trafót kell cipelni.[#pias]

RJancsi

Azért egy trafó/egyenirányító még mindig kisebb tömeg, mint egy használható kapacitású munka akkumulátor.
De halljuk a te ötletedet, hogyan kéne megoldani a kérdést?