Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

5kye5guy9

Nem ragaszkodok hozzá, mindössze eddig fel sem merült bennem ez a megoldás :)
De tökéletesen igazatok van, próbálok akkor ebbe az irányba mozdulni, köszi!!! [#worship]

5kye5guy9

Nem igazán értem, mire gondolsz. Mármint azt igen, hogy a cső egy stabil szerkezet, csak hogy építsen erre az ember síneket? ITEM-ből van ilyen, esetleg ilyesmire gondoltál?

  

Szalai György

svejk 15157
,,csavarásra a cső, hajlításra pedig az I szelvényszerűségek"
,,a kettő kombinációja lenne az igazi"

Erre kerestem a létező megoldást, nem továbbgondolva, hogy mit hogyan ehet rá rögzíteni.

svejk

Anno még a Csizi gépénél csövet akartam felhasítani, a hasítás mentén alul-felül két "szögvasat" ráhegeszteni, a síneknek.

A hasított csőbe 100 mm-enként duci holdkaréj bordák lettek volna hegesztve, csak annyi helyet hagyva, hogy a golyósorsó/anya páros elférjen.
Persze a szögvasak a végén síkba munkálva.

Semmi számítás, tervezés nem alapozta meg a dolgot.

Aztán a végén találtam egy combosabb 100-as U gerendát 20 és 15 mm-es fallal.

Hagytam a csudába az egészet.

TROMF22

A Csizi gépépítő oldalán nem jönnek be a képek.
De ahogyan leírtad, valami ilyen profilt találhattál:

Targonca emelőtornyok profilja, belül párhuzamos oldalfalakkal.
Adott esetben ez tényleg nem kívánt sok további merevítést.

  

PSoft


TROMF22

Igen igen. Kooperációban készült.
Nem ugrott be, hogy Svejknél is megnézzem.
Viszont a fotók alapján még az általam feltételezettnél is brutálisabb profilt találtak....[#smile]

5kye5guy9

Gondolkoztam azon a felvetésen, hogy a híd alsó rész nagyobb terhelést kapna. Nem mondom, hogy nem igaz, csak nem találom az okát. A csavarás középpontja a két X sín között középen van, tehát a hozzájuk tartozó erőkarok egyformák. Akkor miből jön az alsó rész nagyobb terhelése? [#nemtudom]
Gyuri által linkelt brutál kínai marógépen szerintem azért aszimmetrikus az alsó-felső rész, hogy a forgáspont ne hídon kívül legyen, így stabilabb az egész. Ezzel egyúttal helyet is generáltak az orsónak.
Vagy rosszul gondolom? [#nemtudom]

  

D.Laci

"A csavarás középpontja a két X sín között középen van, tehát a hozzájuk tartozó erőkarok egyformák."
Kicsit összetettebb a probléma.
Ha az alsó sínt tekintjük forgáspontnak akkor a felső sínt terheljük jobban. Ha a felső sínt tekintjük forgáspontnak akkor az alsó sín terhelődik jobban, de ilyen esetek nem igazán fordulnak ellő.
A te felvetésed akkor állná meg a helyét ha kétkarú emelőként kezelnénk, ahhoz az kellene hogy a Z tengelyt lentis és fent is hasonló irányú és nagyságú erők terheljék. ilyen eset sem fordul elő.
Sokkal összetettebb a probléma mint azt elsőre gondolná az ember.

Szalai György

A legnagyobb kitérést adó forgáspont, a két sin között akkor volna középen, ha nem lennének szilárd anyagból készült gerendára szerelve.
Ha a síneket tartó hídgerenda anyaga homogén is, a teljes híd szerkezete már valószínűleg nem az.
Így a csavarodás forgáspontja nem eshet a kén sin közötti felező egyenesbe, hanem hátrébb, valahol a síneket tartó gerendában lesz.
Attól is függően, hogy az alsó vagy a felső sin alatti szerkezetrész merevebb.
Vagyis, ha az alsó sin mereven meg van támasztva, a felső meg kevésbé, akkor a forgástengely értelem szerűen az alsó sin közelébe tolódik.
Mikor a legkedvezőbb, legkisebb a kitérés?

5kye5guy9

Hát ha lejjebb jön a forgáspont, akkor elvileg kisebb lesz a szerszámnál a kitérés, azonos megdőlés esetén... nem?
De ha a felső hídrész is egyformán erős, akkor ugyan feljebb lesz a forgáspont, de kisebb lesz a maró megdőlése, azonos erőre. Kérdés, hogy melyiknek jobb a végeredménye? [#nemtudom]

svager

Ezek szerint ha a háromszöget egy téglalapra cseréljük az emelő alatt,egyenletesen oszlik el a terhelés.[#fejvakaras]

  

wkbgzy80t

Szerintem az nem kérdés, hogy egy merevebb vagy rugalmasabb híd ad-e jobb eredményt, ha ugyanott vannak a sínek mindkettőn (az asztalhoz képest is).

Lehet, hogy lejjebb alakul ki a forgáspont ha gyengébb a híd fölső része, de annyival rugalmasabb is lesz, hogy összesítve többet fog kitérni a szerszám.

5kye5guy9

Azt hiszem, az asszimmetriát elengedem. Biztos lehet valahogy valamit profitálni belőle, de megbonyolítaná a forma készítést, a megmunkálást, a Z tengely kialakítását...
A többi itt kapott ötletet megpróbáltam belegyúrni az eddigibe, ez lett belőle:

    

svager

Most már ne változtass rajta,ez nagyon jól néz ki![#eljen]
(Még az orsó csapágyházaknak valami kellene,vagy nem?)