Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

zozo

Régen mágnes zárakat csináltam belőle, nagy fémajtókra, de át kellett tekercselnem, mert 6-7 A-t simán bezabált.
Aztán ha kettő nyitott egyszerre, megült a táp :)

Szalai György

De jó lesz, ha elkészül az első Hobby elektro-permanens mágnes. [#nevetes1]

remrendes

Jo reggelt!
Ketfele "dual wire" rendszert turtam elo. Az egyiknel a motorok ugyanabban a korben vannak es ugye csak a forgasuk iranya hatarozza meg a gep mozgasat. A masiknal viszont az iranyoknak kulon-kulon motorja van. Elobbinel mennyire korulmenyes a post processzalas? (mar ha magyarosithato a kifejezes). Csatolom a ket kepet is, remelhetoleg sorrendben.

    

keri

Baloldalit a CoreXY rendszert érdemes használni a kettő közül. Főleg kisebb, könnyű gépeknél.
Nagyobb gépeknél túl hosszú lesz a beépített szíj hossza ami rontja a gép merevségét.
Oda már érdemesebb közvetlen meghajtást használni, mint pl. a MakerBot-nál, mert bár a hídon vinni kell az egyik motort de ez nem akkora probléma mint a túl hosszú szíj.

keri

Ja és hogy a kérdésre is válaszoljak [#rolleyes]
Nem körülményes a postproc.
Itt van a lap alján a képlet.
Látszik hogy csak összeadás, kivonás, maximum kettővel osztás.
Szóval könnyű beadni a CNC vezérlőnek. Illetve a GRLB alapú vezérlők kapásból tudják is.

remrendes

Igaz, hogy konnyu, aluszelvenyes, de egy nagyobb meretu gep lenne, legalabb 2000x1000-es meretben. Egy Asymtek Axiom-on lattam hasonlo, igaz bowdenes megoldast.

designr

Bár lehet a bénázós topicba kellene..
Kérdésem hogy épített,próbálkozott-e valaki a két Y orsós,kétoldali szinkron hajtás olyan kivitelezésével hogy a két orsót,két teljesen egyforma derékszög hajtás szembeforditásával, 1 db nagyobb motorral oldja meg?

A nagyobb munkaterületű gépeknél ugye elengedhetetlen a két oldali hajtás..ennek számos módja van.
Hosszú fogazottszij.
  1000-1500mm-nél már iszonyuan fesziteni kell,és kiváncsi
  lennék egy nagyobb tömegű hid mozgatására pl szervóval..

Két oldali orsó hajtása külön külön motorral command jelek valahol összefogva..
  Jó de ha gebasz van legkisebb kontakt.. valami védelem kell mert csavarodik,törik szakad.

Beültető gépeknél bevált megoldás az egyik oldal orsóval hajtva..másik oldalra egy X-el párhuzamos forgó tengellyel átvinni a hajtást,ami mindkét oldali feszitett fogazott szijra csatlakozik.
   Ez is jó lehet,de megmunkálógépeknél nem biztos hogy elég..hiányzik a fém a fémen kapcsolat.

Két motorral,és beültetőgépeknél használt külső lineáris encoderes szervóhajtással..
  Ez jó lehet..de félelmem a két motor hajtásának a fix
  összekötése..
  Mi van ha egyik oldali hajtás rádolgozik a másikra?
  Kezdődik a húzd meg-ereszd meg..

Egy motor hajtása X-el párhuzamos forgó tengellyel szátoszva az emlitett két derékszöggel hajtva az Y-t.
  Szerintem jó lehet ha kottymentesen megvalósitható..
   Kérdés ezek a hajtóművek meddig kottymentesek?
   Bár szervómotoroknál legtöbb esetben hajtóművel
   hajtanak..ha ottjó akkor nekünk is..

designr

A felsorolásből számos verzió kimaradt..
Talán még a  kétoldali fogasléc a legnépszerübb,de itt megint csak követelmény a kottymentes hajtómű,plussz szükség van a fogazott lécnél a fogaskerék-léc kottymentes kapcsolatra..ami szintén sok munka..

zozo

Csak az új hajtóműnek minimális a kottyanása, esetedben a kettő hibája összeadódik, tehát a minimális is duplán jelentkezik.

Kihagytad az Omega-hajtást is, ahol alul is belefekszik a szíj fogazata a másikéba.

remrendes

Ez melyik beultetonel van igy?

designr

Oldalanként van egy-egy derékszögű,tehát a motor és az orsó között csak 1 db van..Ezért csak egyszeres kottyal lehet számolni.
Tapasztalatom szerint az uj hajtómű nem kritérium..annál is lehet sok mikron..mig van használtam ami szinte előfeszített..

designr

Ilyenre gondoltam..

  

designr

De igazad van..a két oldali orsó között a derékszög hajtóművek kottya összadódik..Csak a motor-orsó között egyszeres.

remrendes

Szerintem itt nincs parhuzamos hajtas.

designr

A motor golyósorsóval hajtja az egyik oldalt.
Onnan a két oldalon megfeszitett fogazottszij össze van kötve egy forgó tengellyel..
Alul látszik az áthajtó tengely..de itt még jobban..