Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

5kye5guy9

Szerintem:
tökéletesen összefoglaltad :)
Találtam egy rajzot, ami mindezt remekül szemlélteti.
Forrás

  

Szalai György

Még egy dolog szembetűnik elsőre a rajzon.
Szépen kiagyalta a hidat, de a ,,Spindle Arm" ponttól lefele hajladozni hagyja a Z főmotor tartó platformját.
Csak egy egyszerű lemez, nincs neki pereme, ami a hajladozást gátolná. Vagy csak nem rajzolta oda. [#vigyor2]

xt79ipd3

A 3D-s terven módosítottam a hidat. A 25x150mm-es hátlapot helyettesítő 80x160-as aluprofil látványa sokkal bizalomgerjesztőbb számomra. (Bár én nem értek hozzá. :) ) Az Y tengely lineáris kocsik közti távolság is jótékonyan nőtt 55mm-rel.
 A híd oldalait ki akartam merevíteni derékszögű konzolokkal, de fölöslegesnek érzem, mert masszívan rögzül a 80x160-as profilhoz.
 Egy idevágó kérdés: ti szükségesnek látjátok az oldalakat 8 csavarral rögzíteni? Mindkét végnél alulról is rögzíti 4-4 csavar.
Előtte-utána képek:

    

Pali79

Ha a profilokban megvan  a csavarok helye akkor ne spórold el. Az oldal lemezeket és a többi ilyen-olyan alakú lemezt le akarod gyártani/gyártatni cncvel?

xt79ipd3

Szia!
Igen, a profilokban ott a csavarok helye. Nem is a spórolás miatt kérdezem, csak nem akarom 8 furattal -talán feleslegesen- gyengíteni az oldalakat. (Bár lehet, hogy ezt is túlaggódom és túlvariálom. [#falbav] [#nemtudom] [#wink] )

xt79ipd3

Igen, amit nem tudok itthon megoldani, azt gyártatni fogom.

5kye5guy9

A csavaroktól ne féltsd az oldallemezt. Azzal, hogy minél több helyen összehúzatod őket, oda-vissza erősítik egymást.
Én még ilyet is használnák, nem feltétlen azért, hogy még több legyen, hanem azért, mert ez a kötés a profilodat a külső kontúrjánál rögzítené, ezzel merevebb lesz, mint a 20mm-rel beljebb lévő lyukakkal rögzítve.
A rajzod nekem kicsit túlbonyolítottnak tűnik. Miért kell 2db vízszintes lemez egymásra fektetve? És miért kell a 2db függőlegesnek különálló darabnak lennie? Minél több darabból legózod össze, annál instabilabb lesz. Szerintem [#nemtudom]

  

xt79ipd3

Én is csak később jöttem rá, de az egymáson fekvő két lap a szerelésnél lesz nagyon hasznos. A másik említett dolgot majd átrágom, talán áttervezem.

s7manbs8

Egy néhány milliméteres elmozdulást tudó, pár milliméter max valamit megszorító mechanika relé szerűség mi lenne jó ilyesmi célra, vagy hog yhívják ezeket, valami relészerűségre gondolok, ami egy kis pofát mozgatna és összeszorítana valamit egy adott pozícióba, hogy ne mozduljon el.

ra8nsmk6w



s7manbs8

Annyi van, hogy 12V-tal kéne neki menni valahogy.

Szalai György

Léptetőmotor egyetlen előre lépés zár, hátra lépés nyit.
csak egy kar kell a tengelyére.

Szalai György

KR relé érintkezői leszedve, a horgony valami műanyag darabbal meghosszabbítva.

Szalai György

Szolenoid tekercs, kétkarú emelőt mozgat.