Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

b7gwr90m6

Hát remélem azért több lessz, de ha kicsinyellem, akkor majd eladom és csinalok egy másikat:)

b7gwr90m6

Hát első gépnek sztem ez a fajta amit mi építünk bőven elég:)

sufnituning

Csinálj inkább egy másikat![#dumcsi]

b7gwr90m6

Mert mi a baj a tervemmel?:)

jau5ccsn9

Nekem is ez lesz az első. De egyszerűbbnek tűnik 2 db 160-as U gerendát az oldalára csavarozni, mint a hídlábakkal bíbelődni.  És a végeredmény is jobb lesz.

sufnituning

Gyenge lesz, csak gravírhoz akarod? a 20 -as sín az sok, akko má 15-ös hozzá. komoly maróteljesítményt nem várj tőle! Nekem valahogy magas is , meg alacsony is nyeklősnek tűnik, középen egy orsóval lehet feszülős is lesz, de majd ha összerakod, akkor látod, hogy nem úgy megy, ahogy kéne.
Ha meg nem, akkor örüjjél!

sufnituning

Azt jónak tartom![#eljen]

b7gwr90m6

Ahhh értem , ha találok 15-os lint akkor kicserélem és akkor kap 2-2 csapágyat is.
És akkor masszívabb lessz.
Amúgy marni is szeretnék vele!

J-Steel

Üdv!

 Szeretnék készíteni egy speciális kerékpárülést. Itt vannak róla képek:
https://dualactionseat.com/shop/
 Az lenne a tervem, hogy betolok egy rudat a kerékpár nyeregfuratába, majd keresztbe elhegyezek egy másik rúd tartót, aminek a két felére két-két csapágyazott lapos acélt teszek.
Valahogy rögzítem a végállásokat.
 A kérdés az, hogy szerkezeti acél vajon elég-e? 100kg-ra szeretném méretezni.

Készítettem egy skiccet.
Az A-val jelölt furatot a marógépben fúrnám és esztergálnám ki.

  

zozo

Nem a laposacél a kritikus része ennek, hanem a keresztbe tett rúd anyaga, átmérője.

Megkockáztatom, hogy a 2 mm vastag laposacél sem görbül el, mivel a felületén megoszlik a "seggterhelés".

A keresztrúd ne törjön, mert az baromi kellemetlen érzés lenne [#nevetes1]

Függőleges tengely mentén nem akarod forgatni?

55bszcucp

Sziasztok!
Lenne egy kezdő kérdésem.Mivel érdemes kenni a trapézorsót,valamint a lineáris tengelyeket?

Szalai György

Az anyát és a csapágyat érdemes feltölteni zsírral a szennylehúzóin belül.
Ha az orsót és a tengelyeket is védeni kell a korróziótól, akkor talán száraz teflon sprével, hogy kevésbé tapadjon rá a kosz.

55bszcucp

Köszönöm.A történet annyi,hogy el kell indítanom egy CNC-t ami 6 évet állt nem túl jó körülmények közt.Teljes tisztítás után most műszerolajjal kapott kis kenést,üresjárásos teszthez,mert a gyári elektronika nincs meg így amíg nem találok olyan drivert ami rendesen meghajtja addig nem éri por.

keri

Lágy fehér lítium zsír a golyóscsapágyaknak, a trapézorsónak grafitos zsírt használok.

s7manbs8

Ha egy ágyat így fel lehet köszörülni utána ugyanígy géppel a felületbe a hántolást nem lehet géppel csinálni, egy megfelelő fejjel, mint ahogy kézzel ugyanolyan mintázatot belehántolna ?