Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

RJancsi

Talán még annyi, hogy mozgó hidasnál előre lehet méretezni a híd tömegével (tehetetlenség, teljesítmény igény)függetlenül a leendő munkadarab tömegétől. Mozgó asztalosnál munkadarabként akkora tömb is előfordul ami még éppen befér a híd alá. Nyilván erre kell méretezni az asztalt, ami lehet, hogy jóval nagyobb tömeg mint a híd. Ha nagyobb a mérete a munkadarabnak mint az asztal, mozgó hidasnál a kilógó részeket alá lehet támasztani. Mozgó asztalnál a lelógó rész ronda nagy nyomatékkal tekeri az asztal lineárjait legyen az sín vagy köracél.

000000000

300x400-as mozgásterületű gépnél nem hiszem, hogy akkora tömeget rá tudna tenni amit akár egy 3-4 Nm-es léptetőmotor különösebben zokon venne.
2Nm-es motornál direkt hajtású 5mm-es emelkedésű golyós orsós megoldásnál is több mint 200kg mellékmozgási erővel lehet számolni.  
Ezért se tértem ki erre.
A mozgó asztalosnál a nagyobb hely miatt hosszabb lineáris vezetékek kellenek.
Ennyiből rosszabb választás.
A mozgó hidasnál meg a kétoldali hajtás elengedhetetlen.
Ez a melyik ujjam harapjam meg effektus !

RJancsi

Nem annyira a tömeg mint a gyorsulások miatt írtam. Igazad van, hogy a 2 Nm-es motor is tud 200 kg-ot mozgatni. Szép egyenletes tempóban. De egy 300x400-as munkaterületű gépnél ennek töredéke sem lesz a híd, különösen ha kiemelt sineken van és nem az asztal alól nyúlik fel mint egy portáldaru. Azt meg tapasztalatból írtam, nálam sűrűn előfordult, hogy hosszú munkadarab végébe gravíroztam ami bőven lelógott az asztalról. Mozgó asztalosnál nem hiszem, hogy megoldható lett volna. A munkadarab súlypontja jócskán az asztalon kívül volt. Mozgó asztalnál ez rendesen igénybe venné a lineárokat.

z2a2u8wf

Köszönöm a válaszokat.
A gondom hogy a híd középpontba és a maromotort tengelye kozotti távolság 200mm az oldala pedig kb 350mm lenne. Vagyis a hidátumot az asztaltól nagyon magasra es elegge  hatra kell helyeznem.
 

000000000

Ez csak részben igaz amit írsz mert nem a sebesség a lényeg hanem azt milyen gyorsítással lassítással tudod elindítani megállítani azt a tömeget.
Ettől függetlenül elég szép tempót lehet elérni, nem kell cammognia.
A mozgó asztalosnál is le lehet lógatni a darabot és már egy 15-ös kinai hiwin lineáris sin is 11380 N dinamikus és 25310 N statikus terhelést bír ki. ( ezek már tonnás terhelhetőségek darabonként )
Az MX maximumot elérd igen csak sok 100 kilóban kellene az asztalon túl lennie a súlypontjának a munkadarabnak.
Beszéltem itt a súlypontról és ha az asztal szélén helyezkedik el a kocsi akkor igen csak túl kell lógnia amivel meglenne a 150 Nm csavaró erő, de...
És ugyebár a minimum 4 kocsi miatt a csavaróerő elhanyagolható ami egy 300x400 asztal esetén összejön a józan ész keretei között. (előbb borítaná fel a gépet mint károsodna a lineáris egység )
Csak egy példa miket viselnek el ezek a 15 lineáris sínek és kocsik.
Egy tömbre volt rögzítve egy darab THK 15 kocsi amiben 1000mm sin volt beletolva és ez a tömb volt befogva egy 150-es satuba.
A végét fel le megrángatva MX csavaróerőt létrehozva a fa satupad deszkája szakadt fel satuval együtt és nem volt érezhető, látható, mérhető károsodás a lineáris egységen.
Így ellenőriztem a "lógását" de csak a satupad bánta. [#nevetes1]
Tehát a 65-szögeket cserélnem kell valami böszme facsavarokra. [#hehe]

designr

Az egyik kép mozgó asztalos a másik mozgó hidas.De mindkettő jó elosztásúnak tünik..egy képet ha tennél föl a mechanikáról..hogy mennyire adottak a méretei..
Ha teljesen kész 3 engelyes mechanika akkor már valamilyen szinten meg van kötve a kezed,de könnyebb helyzetben is vagy..nem kell sokat alakitani.és ha gyári volt meg van tervezve,csak aztal,váz..miegymás kell,ami sok munka ugyan de nagyságrendekkel kevesebb mint egy halom lineárból orsóból alulemezből ideális felépitésű gépet konstruálni.

remrendes

Nekem ez a legkevesbbe szimpatikus gep verzio (ami a masodik kepen van). Nekem a sineket felemelve sokkal szimpatikusabb. Tehat az asztal az "U" alaki es a hid pedig csak rajta fekszik "-"

designr

Igen Y kocsijat tehette volna kicsit szét..de nem rossz konstrukció..ez egy aránylag kis méretű gép,igaz középen egy orsóval hajt de ugy látom alul össze vannak kötve a hidak.
De nekem is jobban tetszik a kiemelt U alakú sin és persze alap a két oldali hajtás.

svager

A mozgó asztalosnak van egy olyan problémája,hogy a hoszabb,nagy keresztmetszetű munkadarabok lefogatásakor,nem lehajlik,hanem az asztalt hozzáhúzza a munkadarabhoz.
Egy 150-200 gerenda simán elhúzza a marógép 50mm-es aztalát,ezért is használják a komolyabb gépeknél is,hogy a asztalon vannak a kocsik és egy kétszer akkora síneken futnak.

000000000

Ha bármi hajlik azt rég meg lehet cseszni !
Nem kell bemutatni találkoztam már pár géppel !
Év elején befejezett mozgó asztalos masinán csak az asztal 1.1 Tonna !
Egyetlen kocsi nincs sehol mert csúszóágyas, mondjuk nem is hobby gép [#nevetes1]
Gőzmozdony alkatrészeket gyártanak rajta, ami köztudottan kis könnyű darabok. [#nevetes1]

z2a2u8wf

A képeken a híd az asztaltól 12cm-re van de még 15centitás emelném kell.

          

RJancsi

Nem kötözködés, tényleg érdekel! Kinek kell ma annyi gőzmozdony alkatrész, hogy CNC gépet gyártat hozzá és nem készen vásárol egy "gyárit"?

000000000

Annak aki dízel kisvasút mozdonyt is épített és kisvasút kerék esztergát alakíttat át CNC-re sok millióért.
Nem mindenki gondolkozik kicsiben és hobby szinten.

kijy8hc3f

Tisztelt Fórum. Megoldási ötleteket szeretnék kérni, megakadtam, egyszerűen nincs ötletem.
A probléma röviden van egy tányér alakú égetőfej ( pellet kazán) amibe az új anyag középen tolul felfelé oldalról benyúlik egy kar, ami az anyagmagasságot szabályozza. Az égés során ez a kar süllyed lefelé ezáltal uabb anyag kerül középen a tányérba. De közben a tányér szélén az elégett anyag csorog lefele, azonban sajnos egy idő után az anyag kicsit összeáll (a rosszabb minőségű pelletben levő homok miatt) és nem csorog le a tányér szeléről így az égési tartomány beszűkül és a hatásfok lecsökken.
Valami mechanikai mozgást kellene csinálni, hogy ezt a viszonylag nagyon könnyen letolható  elégett hamut körben lekotorja a tányér szeléről.

Az akadályok:

1, Folyamatosan  komoly hőmérséklet van benn,
2, körkörösen nem lehet mozgatni mert a szabályzó kar miatt
    csak 270 fok elmozdulási lehetőség van,
3,  kívülről valamit bedugni nem lehet, mert a vízteret nem
    lehet átlukasztani.

HA valakinek van esetleg ötlete, mindenkit szivesen meghalgatok. Kérem segitsetek.

Üdvözlettel Mészáros Jenő 06209758051

keri

Lehet hogy ők a "gyári" gőzmozdony alkatrész beszállítók?