Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

keri

Miért nem vágsz rézcsőre M4 menetet oda vezeted ki ahova akarod, és oda teszed a végére a zsírzó gombot.
Feltágíthatod, vághatsz bele menetet, vagy tetszőleges idomot is forraszthatsz végére, mert ott már van hely.

svejk

A lusta meg kérdezget. :)

De ha már átalakító...
Most pl. tervezési hiba miatt kellene vagy 10 db K/B-s M6/M4-es és M10/M6-os átalakító-8-10 mm hosszú.
Ilyenekkel nem találkoztam még csavarboltokban, de hátha valaki látott már ilyeneket boltban.

NEM menetjavítóra van szükségem, az más tészta.

svejk

Ááá... olyan cigányos.
Csak addig tudod beletekerni amíg egyenes a cső,aztán ha meghajlítgatod nem tudod cserélni.

Előnye viszont, hogy bírja a nyomást.
Nagy eszű kollégáim rárakták a nagy levegős zsírzót a központi gombra. Persze a kocsik nem győzték nyelni a zsírt, a 4 mm-es poliamid csövek kisujjnyi vastagra duzzadtak, míg kettő szét nem repedt hosszában. :)

svejk

No persze ha nem a cső durrant volna ki akkor meglehet a kocsik végeit nyomta volna le a nyomás.

keri

jajmá de igényes vagy te [#hehe]
Akkor egy ilyen motoros fékcső fitting megoldás?
m4-esben persze nincs ilyen, de esztergán 4-es csavarból viszonylag egyszerű gyártani, és nagyon könnyű szétszedni.

keri

Akkor az eredeti is jó lenne, csak a kollégáknak kéne megtanulni, hogy ne nyomja meg 100BAR-al?

svejk

Azt is mókolt, én csináltam.

svejk


svejk

Az ilyen kis bisz-baszok miatt lenne érdemes egy kis CNC eszterga.
Simán le lehetne gyártani több ezer darabot és bemenni vele a Powerbeltbe vagy a Klaviohoz, hogy tessék, kiegészítő elem, csak meg kell reklámozni a honlapon a kocsik mellett.

000000000

Nem az a lényeg mit gyártasz, hanem az hogy megtaláld vele az a pici piaci rést akivel senki nem foglalkozik.
Például madarászoknak is fillérekből lehet gyártani kis kütyüket és közel ezüst gramm árban veszik mint a cukrot ! [#papakacsint]

jani300

Kié is a haszon ? A boltos jár igazán jól :)

000000000

Főleg mikor mikor saját magad árulod mert senki nem foglakozik vele. [#papakacsint]
Egy jó honlap kérdése az egész és onnan kezdve megkerülhetetlen vagy !

keri

Na, ha bejön az ötletem, pár százalékot cseppentsetek nekem is [#hehe]

z2a2u8wf

Sziasztok.
Szert tettem egy elég masszív X-Y-Z mechanikára ami alumínium és fém megmunkálására is alkalmas lehet.
Melyik építési módot ajánlanátok?
Mózgó hidas, vagy mozgó asztalos?
Melyiknek mik az előnyei hátrányai? Eddig csak faipari géppel volt szerencsém.
Munkaterülete kb 300x400x150mm lenne.

000000000

Mozgó hidas kisebb helyet foglal.
A mozgó asztalos masszívabb de az asztal miatt dupla akkora hely kell neki.
Más előnye hátránya nem igazán van.