Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

svejk

A múltkor egy kis szegnyeregből nem jött ki a morse2-es állócsúcs. Hátulról hozzáférhető volt, de sem kisebb hidraulikus prés, sem melegítés, sem nagykalapács nem segített.
Végül kínkeservesen a két végéről hosszában át kellett fúrni keményfémfúróval az egész állócsúcsot.
ekkor aztán a 2 kilósnak megadta magát.
Előtte elkönyveltem, hogy ennek a hüvelynek már annyi ha így be van rohadva.
De csodának csodájára mind a hüvely mind a kifúrt állócsúcs palástja tökéletes állapotban volt, semmit nem kellett tenni vele.

jani300

SN 63 (eszterga).
Volt picit kint is ...
A szegnyereg járóhüvelyével legalább egy napot kínlódtam mire megmozdult . Végül megküldtem(fán keresztül) 10 kilóssal ,megindult .
Ebben egyébként van lapolása is a morsénak .
Kopott gép , foghiányos sebességekkel ,de nekem jól kézre áll .

zozo

Nekem levágott végű szűkítő hüvely ragadt egyszer a szegnyeregben. Mikor belelöktem, már eszembe jutott, hogy nem kellett volna :)
Hátulról nem lehetett hozzáférni, előre 3mm-t lógott ki a szegnyeregből. Két helyen belevágtam 0,8-as flex koronggal, így aztán szerencsémre 2 csavarhúzóval, azokat betámasztva sikerült kiszabadítani :)

D.Laci

A hüvelyt kikel venni, egyengetőlapra felfektetni, puha réz kalapáccsal kocogtatni a palástfelületet, közben forgatni. Egyre gyorsabban kocogtatni, megfelelő frekvencia elérésekkor kiesik a morzekúp.

jani300

Nekem egy belső mentes tokmánytartó kúpom van . Amikor véletlenül beütöm , mindig megfogadom ha kibányásztam teszek bele egy fej nélküli csavart ...
Természetesen még mindig nincsen benne ... Lehet eladom mérgemben ... :)

jani300

Autószerelő praktika .
Nagyon komoly autószerelő műhelyben , nemrég tanácsolták ... Nem akartam kontárkodni ott mindenki belőtt :)
De hát akkor két kalapács és szia :)

D.Laci

Na jó... de azért mégiscsak egy "precíziós" gépalkatrésztől beszélünk.
Itt nem hatnak akkora erők mint a két kalapácsos együtéses módszernél. :)

jani300

Ezt most kivételesen nem cikinek szántam ...
Jól írtad ,elég ha picit lazítják a finom kocogtatások .[#integet2]

rokonok

Végig néztem pár videót a youtubon amin robbantott rajzon mutatják be a gépiket különböző cégek. A dmg mori-nál láttam 2 db motorral fogaskerék meghajtással fogaslécen mozgatják a a szánokat de lehetőség van ez helyett lineáris motorral lecserélni  fogasléces megoldást. A 2 motorral ha valamennyire késleltetve működtetik gondolom lehet "kottyanás mentesíteni" a mozgatást. Kinek mi a véleménye ez a megoldás mennyire megbízható?
1 percnél lehet szemügyre venni a megoldást.
videó

38tnwsv8g

A mai hajtástechnológiákkal, ferde fogazású fogaskerék-fogasléc kapcsolattal, előfeszített hajtóművel már nem nagy dolog kottyanásmentes kapcsolatot csinálni. Én is dolgoztam ilyenekkel szerszámgépeknél.

designr

Itt egy jó,viszonylag egyszerűen megvalósitható fogasléces kottymentes megoldás.
Gyári KIT-et rak össze az uriember,az alap ehhez is persze egy kottymentes hajtómű.
Ami érdekes a két fogaskerekes  szij feszitéssel kottymentesithető hajtás.
Érdemes végignézni az összerakás egész folyamatát.
Összeszerelés

remrendes

A boncolosba tettem fel egy kepet. Ott ha megnezed a 2 nagy fogaskereket, oszott. A ketto kozott egy rugo elofeszites van, nehany foggal el vannak tekerve egymastol a kerekek. Tuti kottyanasmentes, evente van merve, tesztelve, de folyamatosan van ellenorizve a beultetesi pontossag.
A kepen levok kb 12 eve porognek, altalaban 24//7-ben. Igaz, lattam mar olyat, ami elkopott. Mondjuk a veluk hajtott orso elobb rakja le a kanalat.

xt79ipd3

Üdvözlet!
 Szakmai konzultációra szeretném hívni a jelenlévőket.
A majd épülő gépemhez elkezdtem beszerezni az építőanyagokat, alkatrészeket. Egy picit megtorpantam, mert a 3D-s terv szerint egyes alkatrészek 10, 15 és 20mm vastag alumíniumból készülnek. Eddig egy cégől kaptam árajánlatot a kékkel jelölt alkatrészekre. Mivel online rendelés esetén csak új, táblás anyagból adnának, 51.000 Ft-os ajánlatot kaptam. Ezek csak a gépelemek nyers, befoglaló méreteit adják ki, formára vágás, marás nélkül. Anyagköltség tul.képpen.
Ezt az összeget borzasztóan sokallom. (Tudom, mindennek ára van, a vastag alu amúgy is drága, de nekem akkor is sok pár darab tenyérnyi alumíniumért.)
 A második képen kékkel jelölt konzoloknál indokolja bármi is, hogy méregdrága alu vastaglemezből készüljenek? Véleményem szerint egyéb hozzáférhető olcsóbb anyag is tökéletesen megállná a helyét (a nyugvó helyekre kazánlemez, a mozgó részekhez könnyebb, pl. textilbakelit, necuron, danamid, stb.) Az oldalsó háromszög alakú konzolokhoz -sarkosan fogalmazva- egy darab deszka is megtenné... Várom a véleményeket, köszönöm.

    

ra8nsmk6w

A kulcsszó az "egyenszilárdság"
A felsorolt anyagok nem illenek a képbe. (Hozzáteszem, hogy majdnem alu árban vannak)

s7manbs8

Textil bakelit is frankó, erős is, meg ha elég vastag és csak oylan irányú erők érik, amit jól bír, akkor az is jó lehet.