Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

ra8nsmk6w

A motor tengelytől a maró csúcsáig húzz egy vonalat a hajtásláncokon keresztül és minden világos lesz.
A mezei motortartót sokak "motortartó lemezként" definiálják.
Én inkább motortartó tömbnek.

xt79ipd3

Akkor majd alkalomadtán kipróbálom a rajta lévő Workzone lappal. Azt hagytam a fűrészen hulladék fák darabolásához.

xt79ipd3

Úgy értsem, hogy azon nem kellene spórolni?

Szalai György

Vannak ezek között a kékek között olyan darabok, amiknek a létét csak tervezési hibának vagyok képes elfogadni.
És vannak olyanok, amiknek meg éppen nem kéne olyan vastag anyagból lennie.
Meg van a harmadik féle, aminek meg nem is úgy kéne lennie.

Ezek a rajzok nagyon jók arra, hogy meglásd hol a hiba, és Te ne úgy csináld.

xt79ipd3

Az a baj, hogy én nagyon kevés vagyok ahhoz, hogy meglássam a kékkel jelölt alkatrészek hibáit. Segítenél, hogy milyen hibákat vettél észre?

Szalai György

Ahogy én látom.
Zöld kérdőjelek: Ezeknek minek kell ilyen bazi vastag anyagból készülniük. Nincs semmi értelme.
Piros kérdőjelek: Ezek minek vannak egyáltalán? Semmi szükség rájuk.
Sárga kérdőjelek: Miért nem lehet ez a kettő egyetlen darabból. Nincs ok rá, hogy külön legyenek.
Rózsaszín kérdőjel: Ez mi és minek van? Az úszó oldali végcsapágyon nincs tengely irányú erő.
Kék kérdőjel: Ha vastag anyagokat pakolt oda, ahol semmi szükség rájuk, akkor miért egy sínt kínoz a Z axison? Oda is ,,jár" a kettő sin.
Szerintem. [#nemtudom]

  

ra8nsmk6w

A zöld kérdőjelhez! Nagyon nem vékonyitanám el azt a lemezt amelyik az orsó anyát tartja. Egy hosszabb orsónál komoly rezonanca forrása lehet.
A motortartóknál ott ebben az elrendezésben valóban felesleges ez az anyagvastagság.
A z tengelynél az egy sines megoldást én sem tudom hova tenni ugyanis a legkisebb orsó hibát is beleképezi az anyagba

Szalai György

Szerintem a ,,háromszög"-nek csak az orsó hosszirányára kell merevnek lennie, azt garantálja maga az alak, akár a közepe nélkül is.
Orsóra merőleges irányban kifejezetten lehet rugalmas, hogy ne okozzon túlhatározottságot.
Az orsó rezonanciát nem annak a darabnak kell garantálnia, de ilyen arányok és felhasználás mellett, attól nem tartok, ha helyes a végcsapágyazás.
Ki, hogy szereti.

xt79ipd3

Köszönöm!
Így már értem én is az aggályaidat. Úgy látom, volt néhány közös gondolatunk. :)

Zöld kérdőjel: az oldalsó háromszögeket én is anyagpazarlásnak tartom. Azokra írtam korábban, hogy -kis túlzással- akár egy-egy darab deszkából is lehetnének. Van viszont 5mm vastag rozsdamentes anyagom, abból oldom meg őket. Kiszámoltam, hogy könnyebb is lesz egy kicsivel, mint 20mm vastag aluból. Ennek ugyan sok jelentősége nincs, de a mozgó tömeg mégiscsak csökken.
Piros kérdőjel: Talán ezek is kellettek az optimális hídmagasság eléréséhez. Vagy kimaradt két ilyen darab alu és a tervező nem akarta kidobni... :)
Sárga kérdőjel: egy darabból valóban masszívabb lenne. Akkor mégse 5mm-es rozsdamentes anyagból legyen a háromszög, hanem tervezzem egy egységgé a híd oldallal?
Rózsaszín kérdőjel: tettem képet hátulnézetből is. Az csak a keret sarokeleme hátul. Tettem még fel képeket más szögből is.
Kék kérdőjel: ez nekem sem tetszett, átterveztem a Z-t és két lineáris sínt vettem hozzá. :)

Közben nekem is feltűnt valami. De azt majd később, mert elterelődik a szó a jelenleg beszélt dolgokról.

    

sanyi84

Én azért illesztőszegeket fúrnék az alukba. Elég a külsőbe is egyenlőre, sőt csak dörzsár aá méretet csak. Ha belőttél mindent akkor lehet megfúrni majd dörzsárazni kézzel

Tari Gábor

Szia,

Engedd mg, hogy én is hozzászóljak.
Alapvetően egyet értek az előttem szólókkal, én is egyféle vastag lemezből hoznám össze, és kiegészíteném annyival, hogy fóliás gyárilag síkbamart anyagot venék. Az anyag drága ugyan, legalább kétszerese a normál alunak, de összeszerelésnél ég és föld lesz a különbség. Megmunkáláson többet spórolsz, mit amenyivel az anag drágább. Így nem kell az alkatrélszeket csak kontúrmarni, és rátenni a furatokat, sőt ahol nem fontos a kuntúr, akát egy szalagfűrészen kivágható, így házilag is elkészíthető, megint csak sok gépmunkát spórolsz.  Nem tudom helyileg hol vagy, de székesfehérvár melett van egy cég, ők akármit levágnak neked, és nem kell a fél táblát megvenni.

Sok sikert!

Gábor

xt79ipd3

Köszönöm, ez sem elvetendő ötlet.

xt79ipd3

Szia!
Köszönöm szépen. Szentlőrinckátán lakom.

Csuhás

Egy érdekes megoldás, hobby cnc eszközöknél is hasznos lehet:

Pali79

Ügyes szerkezet, de 100 dolcsiért kicsit sokallom. Végülis két laprugó egy pontlézer és egy ellensúly az egész.