Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

5agi4zz4h

kétszer már írtam nekik hivatalosan...de nem hajlandók változtatni...  de  pengéket az oldalon már a max terhelést tonnába adják meg :)

y9au2mspr

Igen, ott nem is értem miért KN/m a mértékegység.

fn47xk7ei

Talán azért mert a hajlításhoz szükséges erő a hajlítandó anyag hosszúságának függvénye  is ?[#nemtudom]

remrendes

Szerintem ezzel tisztaban van, csak a kN/m es a t/m kozott van egy majdnem 10-es szorzo.

RJancsi

Szerintem a fő gond ott van, hogy egy műszakinak (illetve az általa készített táblázatnak) illene tudni mi a különbség az erő és a tömeg között. Bár a tonna nem SI de használható - megtűrt - mértékegység, tömegre vonatkozik, ami egy test belső "állandója". Nem kéne az erővel keverni ami tömeg és gyorsulásfüggő...

fn47xk7ei

Pontosan , csak én még véletlenül sem akarok senkit kioktatni mert előfordulhat , hogy besértődnek - így csak kérdezve fogalmaztam a hsz.-t . Az a 10-es osztás meg alapból ott van az ember fejében .

svejk

Ez már veszett fejsze nyele.
Egy fórumtársunk szokta mondani: "Ami egyszer kikerül a NET-re az már ott is marad."
Gondold el hányan letöltötték már azt a táblát -és vágták jó esetben a sutba-, de mindig lesznek akik megtalálják.

Nem utolsó sorban Te is belinkelted, csak amikor kiszúrtam akkor írtad, hogy hibás. [#circling]

svejk

Anno, a NET-en ma is kint levő főiskolai jegyzet alapján próbálgattam hajtást optimalizálni.

Persze, hogy egy alapképletből hiányzott egy apró kis négyzetre emelés.
Én meg szoptam napokig mint a torkosborz, mert tanulatlanságom miatt nem jöttem rá a hibára.:(
Végül Tibor45 csak megmondta a tutit.

Csuhás

Ez a jegyzet nincs meg a könyvtárunkban? Mert ha igen, akkor tennék mellé javítást, hogy mást ne szívassunk meg vele.

svejk

Szerintem nincs, egy word formátum, persze most nem találom a NET-en.
de nekem le van mentve -megjegyzéssel.

y9au2mspr

szervó motoros èlhajlító

Ezen a videón látszik a golyós orsó mechanika. Szerintem ez még kivitelezhető is lenne.

y9au2mspr

Ezt a nyomóerőt még egy viszonylag kisebb átmérőjű golyós orsó pár is elviseli mit az a videón is látható. Ellenben a golyós anya is képes lehet ezt elviselni,vagy akár orsónként ez is párban lehet? Csak tippelek,de az orsó kb 35-40mm átmérővel rendelkezhet. A menet emelkedése is kb 20mm.  A szervó motorokon van hajtómű ,és nem is az olcsó kategóriából. A szíj milyen típusú lehet? azok sem valami széllesek,inkább vastagok.

frob

A szervó a fröccsöntésben is kezdi átvenni a helyet a hidraulikától, főleg az energiamegtakarítás ami jelentős!

000000000

Valoszinü nem 2db orso végez ekkora erö átvitelt több tiz tonánál egész  ezen a videon ugy fejmagaság felet van pár szijas átétel tengelyvégel ez lehet a nyomoerö átviteli rendszer valoszinü...


TROMF22

Csak egy tipp: valószínűleg egy sor excentert hajt az elektronika.