Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

fn47xk7ei

Köszönjük a figyelmeztetést .

robroy007

fogasléc oldalába furat mehet amin keresztül lehet felfogatni
az se árt ha 3 tizedet le köszörülnek a fogakból illetve a fogas kerékből is, így igaz oda az elvileg tökéletek evolvensen való mozgás viszont nem fog akadni a kerék a lécben, csendesebb lesz és könnyebb járású

ha meg tudod oldani a rugós feszítést az a legjobb, viszont ne legyen neki hely hagyva a rugónál, hogy át tudjon ugrani a fogakon
ha fix excenteres az állítási lehetőség úgyis beáll magától valahová, ami egy helyen passzos a többi helyen kottyos lehet kérdés, hogy ez mennyire befolyásolja a munkát
esetleg támasztott léc levegőben fix fogaskerék
a lác hátoldalára pedig gumi szalag ami elvégzi a szükséges feszítést és zaj csillapítást

frob

Hú a támasztott léc verzió elégé labilisnak tűnik elsőre, de biztos az is megoldható megfelelő megfogatással.

Te használsz egyébként a gépeden ilyet?

5agi4zz4h


5agi4zz4h

itt van mire képes

jani300

Működik ,nincsen avval probléma . De nem elég széles , 1 méter legalább kellene , sokszor . A kezelése is nehézkes így .

keri

Én inkább valami ilyesmi konstrukcióban gondolkodok.
Lemez oldalra kihajlása miatt nem biztos hogy optimális, ugyan akkor sok vágással jár, ami vastag lemeznél macerás, nehéz, szóval nem szeressem.

Viszont ilyen U gerendás megoldás viszonylag egyszerűen összelapátolható, jól méretezhető, benne van az anyag, és nem kell feltétlenül precíz statikai számításokat végezni hozzá, hogy elbírja, csak ránézni egy ilyenre, lemásolni és biztos lehetsz benne, hogy bírja a 10Tonnát.

keri

Ja, bár a V matrica szélességétől függhet az erő, de nyilván úgy praktikus a használat ha minél keskenyebb.

Karos hajlítóban nem gondolkodott esetleg senki? Ott én döntöm el mennyire hajlítson.

svejk

E[#heureka]zek az igazán hasznos infók egy ilyen hobby oldalon!

svejk

Powerbelttől vettem fém fogaslécet, fémfogaskereket.
80x40-es aloprofolra került a cucc (hekyzetfúró lett belőle)
A fogaskerékkel gyűlt meg a bajom az eredeti furat és agy átmérő de még a fejkör sem futott az osztókörrel.
Nagy kínlódás árán a fogárkokba görgőket rakva lett újraesztergálva.
Nem lett tökéletes kellett a rugós keréknekifeszítés.
Ha túl erős a rúgó hangos, ha nem elég a feszítés a visszahatásokra lötyög.
Szóval kétszer csináltam egyszer előszörre és másodszor utoljára. [#circling]

1 évre rá kellett egy még nagyobb. hasonló helyzetfúró.
Szintén Powerbeltes fém fogasléc de üvegszálerősítésű poliamid kerék.
Szintén aluprofilra erősítve elsőre tökéles, a fogasléc szépen ráengedve kerékre és szakaszonként rögzítve a profilhoz.
25 m/perc nem hangosabb mint egy golyósorsó.
Pontosság? Ki tudja oda jó ahova készült. Ha legközelebb járok arra majd megnézem mennyit kopott.
Minden esetre lézer mozgatásra aligha vetném be ezt a technikát a nálunk  megvásárolható anyagokkal.
(persze léteznek köszörült fogaslécek és kerekek de ahhoz halandó ember nem jut hozzá)

5agi4zz4h

ez minden élhajlítos bibliája [#csodalk]
élhajlítási táblázat anyagvastagság szerint.....  szoval a "V " a fontos nem a penge rádiusza. Ha kisebb, annál jobban beviszed  mikrótörést az anyag belsejébe...mert már préselés lesz , nem hajlítás !!! Mi már törtünk el 2mm lemezt 6-os matricában hajlítás után :)85 tonna csodákra képes.
A penge nyomótengelye mindig a központban legyen.Ez alapszabály minden gyári pengének,így az ellenerő mindig függőlegesen hat a "medvére" Ezen honlapon dwg dxf ben letölthető ingyenesen a penge meg a matrica alakzata.  Nem kell mindig edzett acélnak lennie, sokszor lézerrel kivágott 8-as lemezből készítünk szendvics technikával (magyarul 2 központosított furat D5mm köracélra felfűzve a n x 8mm penge, végén meg fűzővarrattal ellátva miután beleeresztjük a matricába).
Mindnél nagyobb a fesztávolság amit akarsz hajlítani, annál több anyagra lesz szükséged a váznak, meg sok sok tonnára.


fn47xk7ei

Jó az - mindenki olyan gépet tervez ami neki a legpraktikusabbnak tűnik éppen  - nekem elég lenne egy 600 mm széles munkarész és kevés helyet foglaljon el + plusz kerekeken mozgatható legyen .Présem van kisebb és nagyobbacska  is . Viszont van még más gond is a hajlítóval !! Dolgoztam másfél hónapot néhány élhajlító cnc-n de én úgy megutáltam azokat a gépeket - az ellenségemnek sem kívánom , hogy ilyen gépeken kelljen dolgozniuk ![#mf3] Szinte elmenekültem onnan .Láttam az idő alatt olyan fiatalembert aki az ujját hagyta ott pár hónapos munkavégzés után . Minden hajlításra szigorú másodpercek voltak megadva - nagy sebességgel forgattad a kezedben a bonyolult hajlítású lemez darabkákat - ma is berzenkedve gondolok rá .[#szomoru1]

5agi4zz4h

link valamiért nem ment fel:

  

remrendes

Elmeletileg ezek a fogaslecek koszorultek, legalabbis a hirdeteseknel azt irjak. Sajnos egyenes fogazasuak, de nagy mozgastartomanyra igy sem nagyon van jobb.

frob

Köszönöm a fogasléces hozzászólásokat, vagy lánc vagy szíj lesz, majd az ár dönt...

szíj legalább 20-30mm kellene hogy meg lehessen rendesen feszíteni, ahhoz meg már a kerekek sem olcsók...
nyúlás is igen számottevő már 3.5m en..