Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

D.Laci

Hát nem érted HÓNOLÓ lesz... Csavarral szétfeszítve... :)
Véleményem szerint sarokcsiszolóval már rég fellehetett volna hasítani, de szerintem a hónolók nem véletlen 3 szegmensesek szokta lenni, Ha csavarral szétfeszíti úgyis mindegy a pontosság átmérőben is meg hosszában is...

PSoft

Két napja hasogatjátok azt a 150mm hosszú, 26-os bronz rudat.:)

Virbo

Sokat gondolkodtam hogy erre válaszoljak, de legyen.

A flexes megoldással már rég végeztem volna, viszont az általam elvárt minőséget úgy érzem ez a megoldás hozná a legkevésbé. De köszönöm a tippet.

És igen furathónoló lesz. Valóban a jó honólók minimum 4-5 kövesek és egy kúpos kényszerpályán mozognak a kőtartók, amit szintén csavaros mozgatással oldanak meg! Van belőlük gyémántos is azok még jobbak. Sőt, minél több páratlan számú kő van bennük annál kisebb az alakhibájuk.
Ja, azt olvastad hogy 24-es furathoz kellene[#kerdes]. Kérlek mutass ebben a méretben elérhető többköves gyári hónolót!

Számolgassunk kicsit. A hajtókar 13mm széles. A hónolás lökethossza 30-40mm. Ha a tervezett 100mm hosszon kúpol a szétfeszített tüske 1 századott, akkor a dolgozó részre eső kúpolás mekkora? Elméletileg 3-4 ezred, azon a hosszon. A hajtókart forgatva 1-2 ezred alakhibát el lehet érni. Ja igen, ehhez kell valaki aki tudja mit csinál. Mondok valamit: a gyári hónolásban is van ennyi.

Valóban gányolásnak tűnhet a dolog, de ha mindent amit leszóltak hagytam volna  fenébe, akkor nem tartanék ott ahol most. 2010 óta versenyzem az általam felkészített motorral (Simsonnal. Igen azzal. Próbálj meg hozzá versenyzésre alkalmas alkatrészeket venni...), azóta fejlesztem az eszközparkom, amit tudok én magam csinálok a motoromon. 2 éve országos bajnok voltam (Mert hogy van/volt ilyen hivatalos bajnokság is)az általam épített motorral, a javítási megoldásaim felét lehurrogták hogy "úgyse fog működni, meg se próbáljam".
Ezt a hónolótüskét egy idős szakinál láttam, anno a Honvéd-ben volt versenymotor szerelő, több igen jól működő motorjában bizonyított ez a megoldás. Sőt amit eddig én használtam - és működőképesnek bizonyult, csak ráment egy fél napom mindig - attól azt hiszem többeknek felállna a szőr a hátán.

Szóval egy hobbi fórumon próbáljátok így kezelni a kérdéseket. [#rolleyes]

Virbo

Ha lenne időm rá csinálnám. De dolgozni is kell, és a gyerkőc is betegeskedik éppen. [#shakehead]

svejk

Várható volt ez az ellenreagálás, de nem baj, legalább ezeket az infókat is megtudtuk rólad.

Ez sem történt volna meg, ha ki lenne töltve az adatlapod... mondaná Csuhás. :)

Csináld csak ahogy jólesik és kedved leleld benne, ötletet kaptál eleget.

Van itt a fórumon sok szuperpreciz ember és sok "kontár" is. Magamat az utóbbi csoportba sorolom, s mi bizony legalább olyan nehezen nézzük el a tökölést mint  a precízek slender munkát.

No szóval a lényeg, hogy talán ebbe a fórumba belefér a b@szogatás is...ugorgyunk!

MoparMan

csak kérdezem. mi lenne ha nem hasítanád, hanem levágnád a fél darabot és két csavaros lenne a feszítés. így némi méricskéléssel a párhuzamosság is tartható.

000000000

Igazából ezek a dolgok több darabból vannak és rugók feszítik a köveket, vagy a gyémánt szerszámokat a furat falának.

MoparMan

de itt nem lesznek kövek és gyémánt szerszámok csak a csiszolóanyag és kenőanyag keveréke.
természetesen így szerszám is kopni fog, a többrészes megoldással a későbbiekben ez is könnyen korrigálható.

Motoros

"Sajnos nem ismerek szalagfűrészes embert aki hosszában tudná vágni"

Ezt a fórumot több ezren olvassák naponta. Ha beírod a lakhelyedet akkor többen fognak jelentkezni a közeledből, hogy felvágják neked pár perc alatt. Egy próbát megér.
A Simsonos eredményekhez megőszintén: [#eljen]

MoparMan

használtam eleget a 90-es években, amikor még Ladát tuningoltunk. Virbó esetében ilyen ki méretben ez házilag nem kivitelezhető. Vagy ha igen, csak értelmetlenül sok idő ráfordításával.


000000000

Mivel a szerszám is kopni fog, szerintem nem sok értelme, de ez az ő dolga.
Fényes felületet biztosan el lehet érni vele, de a pontossághoz nem sok köze lesz. Persze, nem tudom, hogy az neki mennyire fontos az adott munkájához.

000000000

Ilyesvalamire gondoltam én is. esetleg, ipari kiadásban. Én még csak olyat láttam.

svejk

Mesélhetnél -titkokat nem kifecsegve- a tuningolt motorodról.
Én pl. azt sem tudom miket lehet elkövetni, hogy még indulhasson az adott versenykategóriában a gép.

D.Laci

Ha nem írtál volna ilyen hosszú szösszenetet még el is árultam volna hogyan lehet csak esztergával házilag kisméretű, több szegmenses honolót készíteni.
Az öreg szakitól egy dolgot nem tanultál meg " mindegy, hogy mit csinálsz csak csinálj valamit".
Nem mondta, hogy a sarokcsiszolóval kézből vágjad....