Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

RJancsi

Igen, az egyik megoldás egy kicsi búvár palack (nem "üzemi", hanem 2 literes "mentő") lehetne, de azzal az a bajom, hogy azt sem tudnám otthon feltölteni. Egy búvár boltban meg drágán töltenék és külön gond lenne a palackot nyomáspróbáztatni, mert anélkül nem teszik töltőre (érthető okokból).

RJancsi

Jó ötlet, csak nem tudok "harckocsi bontót", ahol ilyet lehetne kapni. Börzéken meg nemigen láttam ilyet :(

RJancsi

Rákerestem a neten. Az AK 150 "harckocsi kompresszor" 300 bar-t tud. Csak kicsit (?) olcsóbb megoldásra gondoltam...
AK 150 kompresszor

ANTAL GÁBOR

Jancsi ! ezek szerint én egy 120 000 Ft os kompresszort szedtem szét és a " boncolásom " eredményét tettem a kukába .. Basszus   ( Így mulat egy magyar úr )  Pontosan a képen szereplő kompresszort szedtem szét

ANTAL GÁBOR

Éveken keresztül kompresszorokat oktattam ... Az egy fokozatban elérhető nyomást a levegő fölmelegedése ( általában politrópikus állapot változással számolunk ) korlátozza .  De p2/ p1 akár 10 -12 is lehet .  Vagyis a nagy nyomást ugy lehet elérni ha több fokozatot kapcsolunk egymás után és minden komprimálás előtt visszahűtjük a levegőt  A tank kompresszor ránézésre 2  fokozatú de emlékeim szerint a második fokozat  talán bujtatva egy harmadikat is tartalmaz . . Ha valójában 3 fokozatú akkor a 300 bar eléréséhez  csak 6.7 es kompresszióviszony tartozik mert 6.7 ad 3  az kb 300.

Kisamotors

Nitrogén palack?
Nagy a töltőnyomása, bérelni sem drága, sokan csak kauciót kérnek, palack bérleti díjat nem.

Kisamotors

Persze a sorban összekapcsolt kompresszorok paraméterei egész mások, szóval nem egyszerű.

2dbfy8y

És egy hülye kérdés....
Harckocsinál mire kellett ez a 300bar?
Talán gumikerekűnél a kilőtt gumik levegő utánpótlására?
Pl ilyen kompresszor alkalmas lenne 8bar előállítására is?
Vagy szét is nyomna egy tartályt?
Gondolom egy 100l-es tartály feltermelése szinte időbe se tellene.

gab27

A nyomás és a szállított folyadék mennyisége két teljesen eltérő dolog. Pl. egy gyűszűnyi lökettérfogatú kompresszor akár hatalmas nyomást is elő tud állítani megfelelő mechanikai tulajdonságokat feltételezve, de egy 100 literes tartályt egy örökkévalóságig fog tölteni.

MoparMan

indításhoz. lehet elektromosan önindítóval, önállóan sűrített levegővel, vagy vegyes módban is.

somma

Nem hülye a kérdés, mert oka volt ám annak.
A 38 literes (igen 38000 köbcentis 12 hengeres V motorkának két indítási módja volt.
1. villamos önindítóval
2. sűrített levegővel, ha az akku nem lett volna "hadrafogható")
A generátorát előszeretettel használták fel "hegesztődinamónak" egy megfelelő teljesítményű aszinkron motorral forgatva.

Kisamotors

Ahogy emlékszem a gumi kerekűeknél (BTR80)volt ilyen is, ami a kerékben tartotta a nyomást.

Hogy ez ennek a kompresszornak az első lépcsője volt, vagy másik arról fogalmam sincs.
A több száz Bar főleg azért kellett, hogy kis helyen lehessen tárolni nagy energiát.

"Igen, indul sűrített levegővel is, legalább is az T55-ös. Indol akksival, illetve vegyesen is, levegő-elektromos. A vezető bal vállánál van 2db palack kb. poroltó nagyságú 3-5liter, 100-150bár levegő nyomással, amit egy három lépcsős kompresszor termel, a hajtást a motortól egy átmérő 10-es tengelyen kapja. Mikor indítunk, a lefele mozgó dugattyúkra fejt ki hatást a levegő, felfelé mozgóknál sűrít és indul a motor. 4db 12v akksi van benne kb. 80kiló ami úgy van kötve hogy 24voltot legyen. Általában vegyesen indítottunk. Folyamata: A legelső áram alá helyezni a gépet, hogy lehessen rádiózni, levegő palackokat kinyitni. A motort indíts parancsot kaphatom a hk.parancsnoktól, illetve kintről zászló vagy karjelzéssel. Motor indítása: MZM szivattyú (elektromosan működő olajszivattyú, hogy ne induljon szárazon a motor)a olajnyomás műszert figyelve 6-8bár a kapcsoló továbbforgatásával indul az önindító, illetve nyílik a mágnesszelep ami engedi a levegőt a dugattyúkhoz. Ha szerencséd van indul a motor:-)"

Forrás: ferenczy, roncskutatas.hu

VighLajos

Lehet hogy a tudatlanságom szülte:
hűtőgép kompresszor?
Kicsi, dugattyús, nem tudom, mennyit képes nyomni.
Hallottam olyat, hogy a turistapalackból gömböt csinált.

fpd0kbd4

Ha nem  több lépcsős nyomásfokozós a rendszere,bármelyik  kompresszor  lökethosszából,sűrítési arányából (ha más rendszerű,nem dugattyús)lehet következtetni az elérhető tartálynyomásra,a tömítési veszteségek figyelembe vételével. Általánosságban használt kompresszorokkal,fizikai képtelenség elérni az itt megcélzott 180 bár-t. Nem véletlen hogy a videókon látható házilagos szörnyetegnek tűnő készülékekkel küzdenek. Ennek oka a nem mindennapos lökethossz.

RJancsi

Köszi mindenkinek a tanácsokat, ötleteket! Ha jól tudom, a hűtőgép kompresszorok néhány 10 (20-30) bar nyomást tudnak.
Úgy látom marad a ronda de viszonylag egyszerű megoldás, a meglévő kézi pumpám motoros meghajtása. Bár érdekességként találtam egy pneumatikus hajtású megoldást, ahol egy hosszú löketű nagy átmérőjű hengerrel "pumpálnak". Nem tűnik bonyolultnak (egyszerűbb, mint a hajtókaros megoldás), és a henger kivételével minden meg van hozzá.

 pneumatikus meghajtás