Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

jani300

A [13585]-öt láttad ?
Valaki javította már látszik a kép is .
A valós megoldásoknál , csökken a dugattyú átmérő a nagyobb nyomású fokozatokban .
Elcsesztem vele a délutánt , de érdekes .
Találtam PDF-et is, robbantott rajzzal .

jani300

Szia !
Nekem 10 literes van . A tiédben nem eredeti már a szelep , magyarra van cserélve . Az enyémben eredeti orosz van , és csak nagyjából tudom ,merre is van :)
Az DET , vagy valami hasonló nevű tolólaposban volt , mi oxigénre használtuk . Hogyan is töltöd CO-val ? :)
Most már azért kíváncsi vagyok , hogyan is férsz el ?
Mert én már sehogy ...

fpd0kbd4

Igazad van![#worship] Megértettem az elméletet.Bár, az azonos paraméterű kompresszorok egyszerű sorba kapcsolásának a gyakorlati létjogosultságával, még mindig több ponton fenntartásaim vannak.

keri

"A fokozatok közötti hűtés rendkívül fontos"

Igen. A motoros fórumon volt egy vita hogy ki tud alakulni akár jelentős nyomástöbblet is a geometriából adódó kompresszió viszonyhoz képest, mivel a sűrítés kori melegedés is növeli a nyomást, nem csak a sűrítés.

Így egy több fokozatú kompresszor végén termonukleáris reakció is beindulhatna ha nem hűtenénk közben [#idiota]

ANTAL GÁBOR

A felépítésük elvileg azonos. Vagyis szívó és nyomó szelep , henger , dugó és forgattyús mechanizmus . DE a fizikai méretek egyre kisebbednek . Ha az első fokozatban felkomprimálunk pl 6 bar ra és a gázt visszahűtjük akkor annak a térfogata a kiinduló térfogat hatodrésze . Vagyis a második fokozat lökettérfogatát a hatod részre kell méretezni ( és így tovább )  A korábbiak szerint a gáz tömege nem változik  csak a térfogata . A második fokozat ugyanazt a gázt süríti mint az első csak az már " sokkal kisebb helyen is elfér "  Ha a nyomásviszonyok megegyeznek akkor az egyes fokozatok meghajtásához azonos teljesítmény kell .  Vagyis indulunk egy hobby méretű kompresszorból majd csinálunk egy kb akkorát mint amit a Tescoban árulnak az autók kerekeinek a felpumpálására ( akkuról Dc motorral ) és a végén akkora a kompresszor mint egy modell repülőgép belsőégésű motorja ( kissé eltúlozva a dolgokat mert a nyomás növekedésekor a falvastagságot stb is arányoasan növelni kell

ANTAL GÁBOR

A méreteknél a henger / dugó méreteket értem.A forgattyús mechanizmus viszi át a hajtást tehát az nem csökkenhet   abban a mértékben ahogy a lökettérfogat

Kisamotors

Kösz, pontosan így gondoltam én is.
Azaz 3 tök egyforma barkács kompresszorral természetesen nem lehet ekkora nyomást előállítani. Hiába elegendő hozzá a teljesítménye, 3 lépcső is megvan, de a lökettérfogatot lépcsőnként csökkenteni kell.

RJancsi

És mi az ötletetek egy egylépcsős dugattyús pumpáról? Igaz, hogy folyadék, de pl. epoxi gyantás injektálópumpák léteznek sima kézi fúrógép meghajtással. Bőven tudnak 200 bar nyomást. Lehet, hogy levegőt is tudna nyomni, csak a kenést kéne valahogy megoldani, hogy ne szárazon fusson. Ha egy automata olajzó lenne elé rakva, utána meg egy olajleválasztó, elvben működne a dolog?



epoxi injektáló pumpa

jani300

Nem működne .
Sokat vacakoltam tegnap , keresgéltem , a gép előtt .
Szerintem még a kézi pumpa is 3 lépcsős .

ANTAL GÁBOR

JANCSI!  A gáz amikor sürítjük akkor felmelegszik  A felmelegedést a műszaki gyakorlatban politropikus állapotváltozásnak tekintjük . A felmelegedés egy 200 as nyomásviszony esetén T2 = T1 * ( p2/p1) ad (kappa -1/kappa ) A kappa a levegőnél 1.4   A kitevő tehát 0.285  Ha 200 at felemeled a 0.285 re akkor 4.52 az eredmény . Ha 20 fokos a beszívott levegő akkor az Kelvinben : 293fok  ( T1) . A felmelegedett gáz tehát 1326 Kelvin vagyis 1053 Celzius .   No egyéb gondok mellett olyan olaj kellene ami ezt kibírja .
 
De ha még egy kicsit gondolkozunk akkor feltaláljuk a DIESEL motort.
 Amikor folyadéknak növeljük a nyomását ( direkt nem sürítést írok !! ) akkor az könnyen megy

ANTAL GÁBOR

Azért csináljuk a sürítést pl 3 fokozatban mert ilyenkor a nyomásviszonyt úgy állítjuk be hogy a gáz ne melegedjen meg nagyon . Pl ha p2/ p1 = 6 akkor az elöbbi számpélda eredménye T2 =215 Celzius  Ezt könnyű visszahűteni aztán 293 ról indulhat a második fokozat és így tovább . Természetesen a hengerfej és sok dolog von el hőt de 200 bart nem lehet 1 fokozatban reálisan megvalósítani

RJancsi

Ez elméletben (és bizonyos gyakorlati - ipari - körülmények között) igaz, de ha mindig így lenne, akkor a kézi pumpám sem működne pedig de. [#papakacsint]

Mint írtam, nem búvárpalackot és főleg nem nagyüzemben szeretnék tölteni, hanem csak a kis nyamvadt 180 ml-es légtartályomat. 150 bar-ral számolva 27 liter levegőt kéne összenyomni és utána pihenhetne a pumpa akár egy órát is.
Tehát megfelelő hűtőbordával a henger körül szerintem megoldható lenne. A kézi pumpában sima szilikon "O" gyűrű tömítés van a dugattyún némi szilikon zsírral kenve és évek óta nem kellett cserélni pedig gyakran használom.

A legújabb ötletem egy kapunyitó "tolómotor" (szinte aktuátor) amit használtan már 10-15 ezer Ft-ért meg lehet venni. 1 kN-t e legkisebbek is tudnak, de nem ritka a 3 kN-os sem. A szűk keresztmetszet a legalább 40 cm működési hossz.

szf

Egy kis ötletadónak  a nyomásfokozáshoz. Betáp levegő nyomás 7bar.










szf

Ház ez nem pont így akartam.
De a HP....

szf

Közben megjöttek az adatok.
3P 550W-os motor, max 250 bar, 10 perc alatt tölti meg a  tartályát.