Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

keri

Erről van valami hogy néz ki?

zozo

Bonyolítani is lehet, meg egyszerűsíteni is.

 Íme a legegyszerűbb megoldás:
-Haver, itt a pumpa, nyomd fel lécci, mert fáj a vállam[#nyes]

RJancsi

Tök jó ötlet! [#taps] Mikor érsz rá? A derekam is fáj... [#vigyor2]

keri

Erre a sűrített levegős motorra gondolsz?
Kettős dugattyú, kettős csuklású forgattyús mechanizmussal. Állítólag ez az optimális [#idiota]

svejk

Nem, nem is ismerem.

Csupán arra, hogy a pumpa lenyomása az elején mehet gyorsan, majd a nyomás növekedésekor lelassulhat, így közel állandó lehet a teljesítménybevitel. Lehet a hőfejlődés is másképp alakul.
Ezt meg lehetne valósítani a Zozo által említett kulisszás vagy más mechanizmusssal.

De a lényeg, Vbodi már ez idő alatt biztos ellövöldözött volna nyócvanhat' tárnyi golyóbist. :)

Dakota25

Biztos lehet találni, de nem nagyon kell, pár szó az egész, a világ legegyszerűbb szerkezete:
hengert alulról (de bárhonnan, úgyis lemegy :-)) feltöltesz pl. hidraulikaolajjal egy fogaskerékszivattyúval. (Ezek akár 500 Bar-ig teljesítenek) Az olaj a harang felső szelepén át kipréseli a gázt. Hiánytalanul kitöltheti a hengert, akár "végtelen nagy" kompresszióviszonnyal. Tömítés nem kell. Nincs mit tömíteni, a mozgó alkatrész az olaj. Gáz-abszorpciós vesztesége biztos van, de a 150 Bar még biztos megy az átlag olajoknak is.
Aztán olaj ki, levegő be, és újra.
2l-es hengerrel tizenpár ciklus.

keri

Az biztos. Amíg mi itt elmélkedünk, okoskodunk, modellezzük, kiszámoljuk, ő esztergál és magának egy 800bar-ra feltuningolt pumpát kazánlemezből, és porig alázza a gyári megoldásokat [#hehe]

jani300

Képes voltál , felrakni :)
Nekem is eszembe jutott , már az elején ...
De nem mertem :)
Akinek van PW 550 vagy hasonló , annak tök egyszerű , felteszi az asztalra a pumpát ... :)

keri

Ez sem rossz, de gondolom valami olajcsapda nem árt a nyomott oldalon.

fpd0kbd4

Én 50 bar fölött már tartanék "diesel effektus"-tól. Valaki ebben a témában már említette,hogy újra föltaláljuk a diesel motort.

jani300

Így másodszorra , már értem :)[#integet2]

ANTAL GÁBOR

Én írtam a dieselről ( mert akkor még azt hittem hogy a cél egy 150 bar os kompresszor létrehozása ) . Ott sok a levegő és nagyon kevés az olaj valamint folyamatos és gyors a sürítés.  Amikor " levegős " egy hidraulika henger akkor a bezárt levegő nyomása azonos az olaj nyomásával  és nem képződik robbanás mert lassú a folyamat és nagyon intenzív a hőcsere
Apropó : robbanás. egy megfelelően méretezett
" légtartályban " egy kis mennyiségű  ( precízen kimért ) fekete lőpor villamosan iniciálva olyan olyan égésterméket eredményez ( széndioxid , kéndioxid , nitrogénoxid ) amely gázok molnyi mennyisége a visszahűtést követően 22.41 liter térfogatuak lennének ha hagynánk kitágulni őket . Pl 0.5* 3 molnyi mennyiség az 33 liter ami ha a "légtartály "220 cm3 es akkor 150 bart eredményez ( visszahűtés után ) Persze a robbanáskor a gázok melegek ezért a tartályt a nagyobb ( meleg ) gázokra kell méretezni  és a diesel motor analógiájára feltaláljuk a puskát  . Sajnos a légpuskába valószínűleg a kéndioxid és a nitrogénoxid korrozív hatása miatt az eljárás nem jó

jani300

Természetesen emlékeztem rá hogy Te írtad .
Ha a konkrét számításokat nem is mindig , de legalább az elméletet ,általában , tudom követni :)
Türelmesen , jól el tudod magyarázni a dolgokat ![#worship]
Az iskolai műhelyben anno berobbantottuk csak az olajat is.
Excenteres lyukasztóval talán 5 mm körüli lyukakat készítettünk . A kivágott hulladékok.szépen egymás után beszorultak , nem estek ki . Ecsettel volt olajozva a szerszám . Minden negyedik , ötödik lyukasztás után , ha az ember jó lendületesem meghúzta a kart , berobbant a hulladékok közti olaj . Érdekes volt .
A nagynyomású kompresszortól , szép lassan , eljutunk a szerelt lőszerig :)
Csak politizálni nem lehet :)

jani300

https://www.youtube.com/watch?v=oOzxM5E-Qhs
Találtam egy videót egy viszonylag egyszerűen elkészíthető kifúrófejről , nekem tetszik !

pistikeid