Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

korbendallas

Ezt ugye Te sem gondoltad komolyan:(Csavaró igénybevételkor a golyósor végén lévő egyetlen golyó adja át a nyomóerő legnagyobb részét.)

korbendallas

Legalább 4 golyósor van

svager

Masszív gép lehet,ha csak 2 századot hajlik.
 
Megmértem egyszer a Bf45-ös marógépemet,5kg-nál 2 századot,20kg-nál 5századot hajlik a főorsónál,pedig 360kg és öntvényből van.
 
 Össze kellene csavaroznom ilyen profilokból egy masszívabb gépet.. [#kuss]

fpd0kbd4

A Bankimajki topikjában láttam a linkelt plazmavágó gépek között egy gépet, amin mnden tengely, görgős lánc hajtású. Mi a hátránya ennek a technikának, hogy nincs elterjedve?

Kisamotors

Na igen egy-két mérőóra nagyon le tudja lombozni a kedélyeket :)
Az addig masszívnak gondolt szerkezet kézzel jól megnyomorgatva is több tizedet hajlik.  
 
A kis fából tákolt cnc micsodám, X síkban olyan 1-1.3mm-t rugózik, mégis tudok vele alut marni 3-as egyélűvel.
Ennek ellenére két azonos darabot is 1-2 tized pontossággal megcsinál.  
 Jó, mondjuk azt egy marós szakbarbárságnak hívná, de még mindig sokkal gyorsabb, pontosabb kényelmesebb, mint a fűrész, reszelő, oszlopos fúró. Hobby.

Kisamotors

Tudom én azt, hogy a fizikát nem érdekli, hogy nekem mihez van kedvem, vagy mire van pénzem :)
Merev vázzal, tömeggel is tisztában vagyok.
Elég csak pár percet dolgozni a nagy oszlopos fúróval. Azt a szilárdságot esélytelen megközelítenem.
A lehetőségeimhez mértem szeretnék egy egyenszilárd gépet építeni.
Kösz a szakértést Neked és mindenkinek!
 

zozo

"...azt egy marós szakbarbárságnak hívná..."
 
Pont annak nem, mert aki szakbarbár, az csak egy dologhoz ért, de abban úgymond, Király! Viszont semmi máshoz nem ért.

Kisamotors

Hm, valóban.  
Nem gondoltam volna, hogy majdnem az ellentkezője a jelentése, mint ahogy használtam.
 
Szakbarbár: A szakmájához ért, semmi máshoz nem.

remrendes

Jo estet!
Vegre ismet volt egy kis szabadidom, ugyhogy elorebb jutottam a dolgommal.
Meg az Y hajtas vedelmet kell kitalalnom es kezdodhet a masodik fazis.
Viszont lenne egy olyan kerdesem elotte , hogy szerintetek az alap aluminium lapot erdemes lenne a hegesztett zarszelveny keretre mondjuk puffer gumikkal rogziteni? Terv szerint a zartszelvenyt feltoltom valoszinuleg homokkal.

kaqkk007

Én nem tennék ekkora gumibakokat alá, maximum gumilemezt , az lehet hogy csillapítja a rezgést-hangot , de a mozgó tömeg nem "lendíti" meg az alu lapot

remrendes

Igen, az a masik amin gondolkodtam, talan van otthon egy par meter regi redler szalag.

Csuhás

Semmiképpen nem választanám le a gép tömegének egy részét egy kis csillapítású rugalmas elemmel, mert így egy önálló lengő rendszer hozol létre valószínűleg határozott rezonanciákkal. A gumi lap szerencsésebb, mert ott már a csillapítás és nem a rugalmasság dominál.

remrendes

A gondom az, hogy akkora hegesztett alkatreszt senki nem fog nekem a kornyeken sikba marni. Az aluminium lemez viszont mart.
Lehet csinalok egy ideiglenes peremet ra es a tetejet kiontom nehany mm mugyantaval, az mar viszonylag nem rugalmas, de elmeletileg elterul.

svager

Sziasztok

Valami ötlet kellene elakadtam.

Szeretném ezt a fogasszíj tárcsát valahogy rögzíteni a tengely végére.
http://www.imgserv.com/images/2016/09/05/UM6lKa.th.jpg

Sajnos mivel ebben a méretben nem lehet kúpos tengelykötést kapni (44mm furat)gondoltam 4db M5 csavarral rögzítem.
 
Mivel a tengely edzett,csak a tömör keményfém fúróval tudtam kifúrni,pontosabban kifúrnám de a menetfúró csak nyöszörög benne.
Néztem,hogy esetleg vennék tömör keményfém menetfúrót,de az ára..  [#ijedt]

Szóval,valami ötlet kellene.

svager