Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

remrendes

En csak annyit talaltam, hogy lenyegesen kemenyebb es a szakitoszilardsaga es a folyashatara is magasabb.
A kerdes, hogy gepvaznak melyik lenne jobb.

keri

Gyuri is ezt mondta :)

Szalai György

A hobby forgácsológép vázszerkezettel szembeni legfontosabb elvárásnak a merevséget tartom.
Ezért az építőanyag számomra legfontosabb tulajdonsága az E (rugalmassági) modulus.
Legyen minél magasabb, ha lehet.

remrendes

Koszonom. Akkor vagatok egy par darab lemezt.

Bozso777

Nem biztos hogy ide való, de a béna topikban nem kaptam választ, és elég sürgős lenne:
 
Kis help kéne...  
Z tengelyt építek, ehhez keresek lineárokat. Egyenlőre úgy tervezem, hogy 150 mozgása lesz, egész mozgó rész súlya kb max 4kg. Ehhez elég lehet e THK HRW17 kocsi 4db. THK HRW17CA link Hátha ismeri valaki mire elegek ezek a lineárok.


Bozso777


Kisamotors

Belekeztem egy kicsit masszívabb gép építésébe, ebben szeretném a tanácsotokat kérni.
 
http://www.imgserv.com/images/2016/08/16/sBa5p.jpg" TARGET=_fnew>Ez a az elképzelés , össze is állítottam nagyjából a http://www.imgserv.com/x1N" TARGET=_fnew>keretet. .
 
Vastagfalú ITEM profil így http://www.imgserv.com/x1Y" TARGET=_fnew> összeállítva elég stabilnak tűnik.
 
Oszlopoknak 150mm széles 20mm vastag alu anyagom van, vagy 200mm széles 15mm vastag. Egyiket sem érzem elég jónak, leginkább acélból csinálnám, de azt nem tudom megmunkálni, és a rezonanciát sem tudom merre viszi.
 
Van egy http://www.imgserv.com/x1b" TARGET=_fnew>félig kész gépem, amiről átmenteném az http://www.imgserv.com/x1z" TARGET=_fnew>X és Z egységet..
Melyik lehetne a jobb X-nek?  
A fotón szereplő széles sín egy kocsival, vagy a 25-ös 1-1 kocsival?
Előzőekből tanulva az Y tengely két oldalon két orsóval lesz hajtva, még nem tudom, hogy szíjas összeköttetéssel egy szervóval, vagy két léptetővel egyenként.
Bármilyen ötletet és építő kritikát szivesen fogadok.
Kösz!
 

Kisamotors

A cél alu marás jó felülettel, maximum 6mm-es maróval, remélem reális elvárás.

Szalai György

Az a gyönyörű vasdarab ott középen, az maga a stabilitás.
Az alumínium váz meg egyszerűen méltatlan hozzá, szerintem az egy 300W-os kis KaVo főorsó motorhoz való.
De, ha ez van, hát ez van.
Biztos működni fog. Valahogy.
Az egy kocsis megoldásokat szerintem kerüld, ha nem csak gravírozgatni szeretnél.
Az X alul-felül sin elrendezés is borzaszt, bár már több hobby konstrukcióban láttam.

remrendes

A CAE szerint eleg jo eredmenyeket lehet elerni aluminiummal is. Mondjuk nem az ITEM profilra gondoltam, hanem a 20mm-es lemezre.

keri

Van anyag azokban is. Jó lesz ez.
Asztal meg gondolom azért vas, mert ez volt, de valóban túlzás oda...persze ártani nem árt.
 
Az alul felül sínes elrendezés komplikáltabb, de megvan az az előnye, hogy adott híd szerkezet mellet, nagyobb az erőkar, vagyis erősebb lesz a híd. Az sem mellékes, hogy a Z kilógása a síkból kisebb, így ez is növeli a merevséget.

keri

Egyébként megértem az ellenszenvedet az ITEM szerű, előre gyártott elemekből épülő szerkezeteken, de meglepően okosan vannak kitalálva, és a látszat ellenére elég jól közelít az optimális megoldáshoz.
 
Én akkor döbbentem erre rá amikor egy lemezekből összerakott gyári quadkopter vázat jól lefikáztam, elkezdtem áttervezni, meg számolni, és kiderült hogy elhanyagolható mértékű javulást tudnék csak elérni úgy ha szabadon formázható héjszerkezettel akarnám pótolni ugyan akkora tömegű anyaggal.
 
Persze mindig lehet jobbat tervezni, de a gyakorlatban a praktikum és a könnyű szerelhetőség nagyobb előny, mint a tökéletesség. Ezért van neki egy majdnem kész gépe, neked meg csak álmaid [#bee1]

vjanos

Az a szép széles dupla furatos sin vélentlenül nem THK HRW 50 ?
 :)

Kisamotors

Igen a 80 kilós öntvény kicsit túlzás, de ez volt "olcsón" szép állapotban.
A vastagfalú profil így duplázva már nem olyan sovány, elég jó ötvözet. Egy kompromisszum, ahogy Keri is mondta.
 
A 70mm széles acél sín is jól összetartja, így egy blokkot alkotva már nekem remélem megfelel.
 
Jobban tartok az oszlopoktól és különösen a Z egységtől, azzal könnyű elrontani egy gépet.
 
Szintén, ahogy Keri is említi az alul felül sín nagyban csökkenti az orsó kinyúlását, ami szerintem nagyon meghatározó a merevség szempontjából, sok hátrányát nem látom.
 
Fix hidas, mozgó asztalos konstrukció nekem szimpatikusabb, nagyon lecsökkenti a munkaterületet és-vagy növeli a méretet. A sínek meg adottak, 780mm-es sínnel kár lenne 250-300mm-en dolgozni.
 
Ez 70mm széles sín, 95mm a kocsi azaz majdnem akkora, mint két 25mm-es kocsi egymásra tolva.
Az a hátránya megvan, hogy kettő "sok" egy pedig talán kevés.
300W leadott teljesítménnyel meg is elégednék, nekem a minőség és pontosság fontosabb, mint a termelékenység.  
Viszont 20-30mm mély profilmarásra alkalmasnak kellene lennie. (ami nagyrészben a marószáron múlik).
 
Kösz mindenkinek a válaszokat.