Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

Kisamotors

Láttam, hogy keresel, de ez valamilyen 70-es INA. :)

Szalai György

„Álmok álmodói – világraszóló magyarok”
Tehetek én arról hogy álmodni élvezetesebb mint csalódni?
 
http://alu-profilok.hu/files/product_picture/88/2015.01.16.16.05.11_I8%208080.jpg" TARGET=_fnew>Nincs bajom az Item profilokkal. Lehetnek elég jók is, pl. könnyű hídnak.
 
 
https://www.iramko.com/images/termekkepek/gepelemek/aluprofil/8/2183_8_40x40N.jpg" TARGET=_fnew>Ez nem elég jó!
 
Mert hajlítással szemben nem a tagolt külmérete számit, hanem a belső mag mérete, ami talán 20x20mm ha lehet.
Míg a fenti 80x80 külméretű profilban ott rejtezik a sarkára állított 56x56mm zártszelvény.
 
És itt nem könnyű dinamikus híd lesz ezekből a soványkákból, hanem statikus alépítmény, aminél még a tömeg is csak jótékony hatású.
Akkor miért ebből? Mi szól mellette? [#nemtudom]

w0hgtwf3w

Itt is folyamatosan megfigyelhető a fejlődés.
Amikor én még látogatni kezdtem a fórumot sokan gondolkodtak a favázas gépben léptetőmotorral fióksínnel. Ezekkel lehetett egy "10 éve Szeretlek Kati" fa szívet kimarni, úgy hogy néha  a lépésvesztés látványosan pont a közepén okozott egy elugrást.
Aztán elkezdődtek a hegesztett zártszelvényes gépek építése,ki homokkal ki valami polimer betonnal próbálta a rezonanciát mérsékelni és egy elfogadott gépet csinálni.
Ahogy én itt észrevettem ezeknek a gépeknek az építése folyamán ütközött mindenki a legtöbb nehézségbe, a hegesztett váz tekeredett, a sínek helyét be kellet maratni néha a világ másik végén vállalták csak el olyan áron ami megfűzethető egy hobbistának, és bele is fér marógép megmunkáló területbe.
Nagyon sok ilyen gép építése állt meg a végkifejlet előtt, és került az adok-veszek rovat heti rendszerességgel megjelenő folyamatos árcsökkenéssel szereplő portékájává.
És talán egy-két éve belekerült a képbe az alu építőprofil, Item, Bosch, stb.
Meggyőződésem, hogy az egyik legjobb választás egy hobbistának, nagyon könnyű szerelni, szinte roncsolásmentes az összeszerelés és a szétszedés. A pontosságok teljesen megfelelő a hobbi szinthez. Nem utolsó szempont az sem, hogy a valamit elszúrunk azt egyből látjuk, és nem akkor amikor megérkezik a 2 hete megrendelt   nem kis pénzért műhelyben legyártatott alkarrész. Én nagyon sok mindent építettem már belőle. Nem hiszem, hogy az otthoni gépépítésekhez ennél nagyobb befektetést kell.
Egy masszív 'VAS" gép az már nem hobbi szint az már egy kicsit több !
Lásd. Farkas Ádám
 

svejk

A fejlődés vitathatatlan, de az aluprofilos gépek hamarabb készültek mint a hegesztett vázúak.
Már az első találkozókon is ott voltak az Item profilosok.

svejk

Szerintem... copyright: Szalai György :)

w0hgtwf3w

Természetesen akkor is készültek alu gépek, én inkább csak a trendet akartam érzékeltetni.
És még mindig azt mondom a hobbiban az a szép, hogy ma felépítem a cnc gépet, holnap pedig szétszedem és csinálok belőle egy Varga féle fűrészt :))

remrendes

Raktunk ossze egy par dolgot a gyartasba ilyen profilokbol. Nekem a kotoelemek a gyengek.
Gondolkodtam en is profilos vazban, de az osszeallitas utan hegesztve.

vjanos

Áhh, ezzel az aluprofillal is csak a gond van :)
- Házilag nem olyan jó darabolni
- A találkozó végeket azért csak merőlegesre kéne marni
- Úgysem találni épp akkor pont ahhoz a profilhoz tartozó kötőelemet.
- Unalmas a laposvasat furkálni, menetelni, darabolni :)

sanyi84

Szerinted a marás mint tecnológia pontos? Mert ha a gépváz maróra feltételkor a lefogatásnál megcsavarodik akkor kiengedve is vinni fogja a csavarodást. IPE profil talán jó választás lehet. Akár mit is csinál az ember a hegsztés csavarodást visz a vázba. Mondjuk simán csavarozva és mava esetleg K720 ból jó lenne. De szerkezeti anyagként ilyen drága anyagot luxus használni. Minden esere marós tapasztalatból mondom az legalább nem vetmedik. Persze hegeszteni se lehet.  
 
Kedvenc munkáimhoz talán valamikor készül egy gép. Ott két motor lesz, egy nagy és egy kicsi. Légrugós könnyíés persze kiiktatható. Y tengelyt rövidebbre akarom venni, ergonómia a legfőbb szempont.  
 
 

Kisamotors

Miért ebből? Leírta.
Könnyű szerelhetőség, könnyű megmunkálni, méretre marózni, könnyű módosítani.
 A széles sínt szinte csak fel kell csavaroznom, összedobva sincs benne 1-2 tizednél nagyobb hiba.
Konzolként, távtartóként működik.
Mit kellett volna használnom? Valami teljes öntöttvasból készült, köszörült, vagy hegesztett acélváz ennél egy nagyságrenddel kerül többe.
Az utánajárásról, egyeztetésről a forgácsolóműhellyel, hurcibálásról nem beszélve.
Nekem az kinlódás és nem hobby.  
 
Ma mértem le, 110 kiló eddig, ha egyenszilárd gépet szeretnék, akkor most jön a neheze.
Amiatt továbbra is aggódom, az az e feletti felépítmény :)

svager

A Gyurinak pedig igaza van.  
 
"A cél alu marás jó felülettel, maximum 6mm-es maróval, remélem reális elvárás"
 
Szerintem,ha 6mm maróval akarsz dolgozni a gépnek tudnia kell min a dupláját is elviselni.
 
Teszteltem a gépemet,acélban 12mm maróval telibe a 2mm fogásmélység is megy,viszont ha a felület is számít,max.6-8mm maróval,max. 1mm fogásmélység az ideális.
 
 

keri

Jó lesz az. Láttam már hasonló felépítésű gépet. Kézzel nem tudtam 2századnál többet belehúzni. Gyönyörűen dolgozik már lassan 10 éve ismerősnél, kb. arra használja amire te is akarod.

keri

Egyébként egyrészről igaza van azoknak akik a túlméretezett merevséget erőltetik, mert abból soha nem elég, de én is azt veszem észre, hogy adott feladatra leméretezett gépeim rendre dupla olyan vaskosak mint azok amit a gyakorlatban használni szoktak :) szóval nem kell aggódni, ha belerakod az anyagot jó lesz.
Nyilván nem egy mikrokristályos, pihentetett öntöttvas ipari marógép, 5Tonnával, de nem is egy fa mechanikás gép, faszív faragásra.

Szalai György

Bár nehéz, de elfogadom, hogy a kevesebb eszközt igénylő megépíthetőség, és a későbbi átépíthetőség, egy Hobbyistának fontosabb anyagválasztási szempont lehet, mint a mechanikai merevség.
Ezzel megmagyaráztuk az alu profil létjogát.
 
És mi az uralkodó vélemény az egy kocsis megvezetésekről, amikor nyomóerő helyett csavaró erő hat a kocsira.
Először annak fényében, hogy a kocsik (Ma) csavaró igénybevétellel szembeni ellenálló képessége kb. század része a (C0) nyomó hatás elleninek.
Ami sokkal rövidebb életciklust is jelent.
(Csavaró igénybevételkor a golyósor végén lévő egyetlen golyó adja át a nyomóerő legnagyobb részét.)

sanyi84

Ezzel azt akarod mondani sík kell a sín felfogatáshoz? A #13441 ben leírtam a felmarásról az aggodalmamat vagy inkább tapasztalatomat. A sín sem egyenes, még feltételezhetően oldalnézetből sem. Valószínű profi gépgyártók azért feszítik oldalról is a síneket nem csak síkra csavarozzák.