Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

besirkyjh

He he .
 
Meglepöen jol dolgozik egyébbként .

s73tgf9vg

Nekem tetszik a mechanika, nézzétek meg ti is, elég érdekes gép.
http://www.youtube.com/watch?v=SIgkcrsikF0" TARGET=_fnew>http://www.youtube.com/watch?v=SIgkcrsikF0

Szedlay Pál

Nekem a szerszámcserélője tetszett.

000000000

 
Eléggé agyonbonyolították ezt a szerszámcserélő rendszert.
Fele ennyi mozgó alkatrésszel kétszer ilyen jó szerszámcserélőt lehetne csinálni.  
Kicsit a BF20-as gépemre emlékeztet a felépítése.  
Ahogy az egyik ismerősöm mondaná ezt megműteném menet közben ha így dolgozna. :)
 

keri

BF20 alumínium profilokból összerakva :)
 
Valószínűleg túl sok sci-fit nézett a tervezője, mert az ilyen filmekben cél a minél bonyolultabbnak tűnő szerkezetek alkalmazása.
 
Éppen ezért nekem tetszik a cucc [#nyes]
 
Viszont tényleg meg lehetne oldani ugyanezt 1 karral és kevesebb mozgással, vagyis gyorsabban.

kmajer

Érdekesnek érdekes, úgy is lehetne mondani fostalicska.
Még jó, hogy a fazon nem tervezi 30 mm-nél magasabb
alkatrészek gyártását, különben ne tudna cserélni.
Még jó, hogy a zökör nem akar különböző hosszúságú
szerszámokkal dolgozni, különben nem tudna cserélni.
Még jó, hogy ez nem magyar ötlet, különben tökön rúgnánk.

besirkyjh

Szia  
 
Tetszik az utolso sorod :))
 
A gép elkészitése volt a fontos nem a müködés logikája , tipikus gondolkodás ( tudod mikor a jobb kezünkkel vakarjuk hátulrol a balfülünket ) .
Magyarban ez ugy nézne ki hogy az excenteres nyitást kézzel végezné és ezáltal 95%-al csökkenne a cserélésre szánt idö és meg sporolná az  enyhén tulbonyolitott komplett szerszám cserélöt is .Az ilyen emberek Legon nevelkedtek , nem tudnak ( pedig akarnának ) egyszerüen gondolkodni , nem megy nekik .Még ötletet sem lehet belöle meriteni :)
Képzeld el mikor ezt a szerkezetet egy oktato videoben ismerteti a barátainak mint tecnikát .
Azok meg : yes meg like :))
 
 

Rabb Ferenc

Ha ez megnyugtat, ugyanez létezik az elektronikában is. A kezdő tervezők "egységdobozokban" goldolkodnak. Elvégre ezt tanulták öt(+) évig.  
 
Pl ha az a feladat, hogy egy jelet egyszeres erősítéssel át kell vinni egyik helyről a másikra,több megoldás is létezik. Bemeneti szűrő - erősítő - jelformáló - kimeneti szűrő - csillapító. Vagy két szál drót... Ha nagyon recegős a villany, vagy zajos a környezet, akkor sodrott érpár árnyékolással és csatikkal. Nem mindegy!!!

s73tgf9vg

Jócskán túl van bonyolítva az biztos. Én is hajlamos voltam erre, a CNC tanított meg rá, hogy ez rossz dolog, különben sehol sem tartana még a mostani gépem :)

000000000

 
Ez a gép annak a tipikus esete mikor a tervező itt is lát valamit aztán ott is és a végén a sok nagy ötletből lesz egy bazi nagy katyvasz.
Próbált valami nagyot alkotni és ez lett belőle.
Nem igazán gondolta át mit csinál.
Nekem semmi gondom az alumíniummal míg azt nem gépekben használják!
Érdekes módon mindegyik gépem öntvényből van, nem is nagyon rezonálgat.  
   

jani300

Egész komoly gépeken is használják pedig az alut .Burkolatot , ajtót stb . frankót lehet belőle készíteni :)

000000000

 
Erről az jutott eszembe mikor 1250x2500-as 0.5mm alu lemezt stancoltam a gépen és jött oda okoskodni a balfax hogy miért csak F4-en megy a gép.
(F1 full előtolási sebesség 225méter/perc, F2 ennek a fel 112... stb)
Aztán bement a géphez és felnyomta max feed-re.
Kicseréltem a táblát mert pont vége volt a programnak és elindítottam a gépet.
Ami ez után történt azt nem részletezném , de a gépet úgy csomagolta be a tábla mint mikor a szendvicset tekered aulfóliába.
Kb ennyi alumínium burkolat volt azon a gépen egyszer és talán útóljára.  [#hehe]
 

000000000

 
Még annyit hogy 1250x1250-es táblából csináltuk az adott munkadarabot, csak a lemezollósok lusták voltak levágni és egyben küldték a táblát.
Amada gépeken meg ugyebár a multipartnál nem kellet sokat tökölni pikk pakk át lehetett írni a dolgot.
Egy biztos kicsomagolni már nehezebb volt a gépet mert ahhoz a dízel targonca is kellet.  [#hehe]
A balfaxnak meg igen csak kikerekedett a szeme mikor meglátta mit is csinált [#wow1][#csodalk][#guluszem1]
Bocs a szófosásért.  

keri

Trapézmenetes orsóhoz próbálkoztam hajtó oldali csapágyazást csinálni.
 
Első gondom, hogy 10mm-es az általánosan kapható, olcsó, legkisebb csapágy (6000 számú), a 14-es orsó magja pedig pár tizeddel kisebb.
Végül is rá tudtam húzni a csapágyat, jónak tűnik, de ez így jó?
 
Másik, hogy arra gondoltam elég kicsi a csapágyak kottyanása, nem kell előfeszíteni, de megmértem és a lengyel ZKL csapágy kottyanása 0,15mm. Van francia is ADR vagy ilyesmi az 0,25mm-t kottyan. Szóval a szimpla csapágynak lőttek. Nem is ez a gond, de nem akarom elbonyolítani az előfeszítést. Arra gondoltam acél hézagoló lemezzel állítom be, hogy ne kelljen precíz csavarzatot csinálni hozzá. Lehet kapni egyáltalán ilyen lemezt emberi mennyiségben?
Illetve tudom hogy működik, mert a japán bringám váltójában így van kihézagolva a csapágy, csak

keri

Na dejó hogy nem lehet javítani, és utólag látom mi maradt a végén :)