Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

000000000

Sziasztok,
Szeretnék venni egy új, kb. 400X600X130-as cnc-maró gépet kompletten. Kérlek ajánljatok nekem valakit aki megbízható és jó ár érték arányban tud nekem összetákolni egy ilyen kütyüt.
Köszi

Devecz Miklós

Nekem megvan a teljes lementés, ki lett belőle gyomlálva az összes Magira utaló link. Ennek ellenére törölnöm kellett, mert amikor feltettem a tárba, sokan kinyomozták az eredeti címet, és erre hivatkozva zargatták.
Ha van valami ötlet, akkor újra visszateszem csak pdf-ben. Így viszont nehezebb keresni benne.

000000000

És saját használatra elküldeni?

4um5b65d

Tényleg, már no.....
Mit csinál manapság István ?

svejk

Modellezik ezerrel, sőt ha jól rémlik tisztségviselő a helyi modellező klubban.

69iejf00t

Sziasztok.
Vettem itt régebben egy fórumtárstól két lineáris sínt kocsival és eléggé szorul a kocsi a sínen. A sinen nem látni semmi sérülés nyomot, gondolom szennyeződés kerülhetett a kenő anyagba vagy megöregedett maga a kenőanyag. Mivel és hogyan tudom kitisztítani? Mire kell figyelni szétszedéskor, összerakáskor? Összerakáskor milyen zsírral kell megkenni a golyókat?  
Köszi

MoparMan

Amint lesz egy kis időm visszakerül a gép-adatbázis a hobbycnc.hu-ra!
kérlek legyetek türelemmel.

vjanos


keri

Van többféle konstrukció, némelyikből kiesik a golyó ha lehúzod a sínről.
Szóval erre kell vigyázni leginkább, de amúgy is tálca felett érdemes szétszedni.
 
Ez után gázolajjal kisecsettel szépen ki lehet mosni, a golyókat körbe kergetve, aztán tiszta pamutronggyal vagy papírtörlővel kitörlöd.
Ha a golyók kijöttek, zsírt bekensz a golyópályára és egyenként bele ragasztgatod, majd visszatolod óvatosan a sínt. További zsírzást a zsírzógombon tudsz végezni. Nekem sima fecskendővel is belemegy, nem kell túl nagy nyomás hozzá.
 
Könnyű csapágyzsírt szereti, típust nem tudok, nekem jó volt azzal ami van otthon :) de ha gázolajosan vagy WD40-től tocsogva összerakod, próbálgatni úgy is lehet, úgy biztosan könnyen mozog.
 
Klaviónál lehet hozzávaló zsírt kapni, de szerintem bármelyik csapágyboltban is, ha mondod mihez kell.
 
Nekem egyszer szorult meg amikor valami SKF csapágyzsírt kentem bele, de nehéz géphez valót :)

keri

Ja és végig a patika tisztaságra ügyelj.
Finom szerkezetek ezek és megérzik a legkisebb szennyeződést. (mint a csapágyak általában)

Szalai György

Az újszerű állapotú, feszes kocsik, azok szorulósan járnak és ez nem hiba, ha nem akadozik. A jó állapotú szennylehúzók is eleget fognak rajta, hiszen meg kell akadályozniuk a tiszta kenőanyag kijutását, meg a szennyes bejutását.

zozo

Zoli, ez a szerkezet szerintem nagyon berezonálós megoldás lesz. Nem tudom milyen célra építed. A csapágyak ettől a félaxiális terheléstől hamar zörögnek, a futásuk rövid időn belül kottyanásos lesz a szelvényen, mivel csak  élben terhelik. Ha nagyobb motor lesz rajta, ez a pár tized kottyanás máris szétrázza az egészet. Persze ha csak gravírtűvel akarsz rajta dolgozni, akkor arra jó lehet. Annyi tehetetlensége lehet a mozgó tömegnek, hogy ezt a kisebb igénybevételt elviselje.

mfrfj8vv3

Szervusz,
 
Köszi az észrevételt. A görgők tengelyének külső végén önzáró anyák lesznek, amikkel finoman beállítható a csapágyak feszítése.Illetve könnyen utána is lehet vele állítani. Én így gondoltam kiküszöbölni ezt a problémát, de tényleg nem tudom milyen élettartam várható tőle. Nem várok tőle túlságosan sokat. Ha nem lesz jó, majd csinálok valami jobb konstrukciót. Ötletem lett volna rá most is, de a rendelkezésemre álló eszközökkel ezt volt egyszerűbb volt megcsinálni. A csapágyak szerszámgépekből bontottak ingyér, a spiáter anyag meg a szögvas került vagy 10 ezer forintba, szóval vigyázok hogy sokat ne kockáztassak :-).
Ha sikerül működésre bírni, akkor egy olyan gépem is lesz a feladathoz, amivel már sokkal könnyebb lesz megvalósítani egy bonyolultabb konstrukciót. Legalábbis így gondolkoztam.

zozo

Nem lebeszélni akarlak, így gyűjtesz tapasztalatot. Szimpatikus, ha valaki új módszerrel próbálkozik.  
Csapágyak beállítása után, Ha azon a Z-tengelyen a kocsit megragadod, és megcsavargatod minden irányba, bizony lesz egy jó mm kilengése. Ezzel számolni kell. A Z kocsin jön ki az összes pontatlanság halmozott mértékben.
Ha véletlenül igazam lenne, mivel ügyesen tudsz önteni, meg próbálhatod a csapágyakat  V fészebe tenni, hogy lapra feküdjenek.

mfrfj8vv3

Hát, már úgy is ilyen,csak akkor kezdem elölről, ha tényleg nem lesz jó. Ha sikerül elindítani, majd beszámolok hogy mi lett az eredmény. Ha üzem közben bejön az 1 mm jóslatod, biztosan tökön szúrom magam... [#csodalk]
Amúgy az előbb nem is mondtam igazat, mert a kis tengelyeket és egyúttal 45 fokban lecsapott élű műanyag gyűrűket is esztergáltattam hozzá, az is 10 rugó volt. Annak a tíznek fele volt a gyűrűk ára, az kidobott pénz volt, mert sokkal kevésbé finoman gördül azokon végül nem építettem be őket.... bár, még mindíg megtehetem.