Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

zozo

Gondolod, hogy nincs egy vezető persely a főorsó másik végében, amikor egész nap ezt a munkát csinálják vele? -Hát ki tudja.

ywathzay

Simán tudsz pénzt visszakérni a PayPaL-on keresztül. Belépsz:
Resolution center
dispute of transaction
Leírod mi a probléma, lehetőleg angolul, ha 40 napnál nem régebbi az adásvétel, leírod szerinted mennyi ami kártérít, (szerencséd mert tudod igazolni képekkel meg videókkal is) nyugodj meg fog jelentkezni a Kínai és elkezd alkudozni, úgyhogy kicsit kérj afölött amennyit szeretnél visszakapni.

istvan58

Köszi,
De sajnos túl van a 40 napon, sőt a 60 on is.
Amúgy volt már esetem velük amikor tavaly vettem valamit.Akkor sikerült részben viszakapni a pénzt.

mxjj54gxi

Gondolom, sőt, mérget vennék rá.
Ahány vevő, annyi átmérőt akar, ezek meg lusták arra, hogy állandóan a perselyeket cserélgessék
Különben is, jó lesz az a fehér embernek, falura felkiáltással megy az egész.

hostya

Ha már a golyós orsóknál tartunk, akkor nekem is van egy kérdésem a hozzáértőkhöz.
 
Adott egy 12x5 STAR golyós orsó/anya páros.
Most szeretném beépíteni az épülő gépembe, és azt tapasztalom hogy az orsó simán akadás mentesen forog az anyában ha egy irányba hajtom.
Irányváltáskor azonban kissé szorul, ill. akadozva forog kb. egy fordulatig, utána megint simán megy.
Beépítés előtt ki akartam tisztítani, de ahogy kihajtottam az orsót az anyából, láttam hogy nem nagyon kell ezt tisztogatni, mert semmi szennyeződés nem volt. A zsír nem volt elszíneződve, tehát vagy keveset használták,vagy újra lett zsírozva.
Arra gondolok hogy az újra zsírozáskor "megszökött" egy-két golyó...
Mivel a g-anya zsírzó nyílásán nincs zsírzó szem,(az eredeti gyári műa.dugó van a helyén)ezért gondolom hogy "szétszedéssel" lett bezsírozva.
Tehát az a kérdésem, hogy egy-két golyó hiány okozhat-e ilyen jelenséget, vagy más(nagyobb) baj van..?
http://cnctar.hobbycnc.hu/hostya/Aluprofil%20g%e9p/DSCF4949smal.jpg" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/hostya/Aluprofil%20g%e9p/DSCF4944.jpg" border=0>

000000000

Tanulság.
Ha valami jól működik, nem kell azt feltétlenül javítani. [#nevetes1]

zozo

Én golyó hiányra tippelnék,  a lin.kocsi ugyanezt adta elő, amíg nem szereztem bele még golyót.

Csuhás

Nemrég volt szó itt az egyik fórumon a marógép morse kúpos maró behúzószáráról. Gyári megoldásnál egy hollandi van a tengelyvégbe csavarva és a szár arra támaszkodva ki tudja tolni a beszorult kúpot. Sajna nálam ez nem megoldás, mert többféle behúzószárt használok a különböző menetű marók miatt. A gyári hollandi sem jó mert nemrég szerkesztettem egy lendkereket a maróorsó felső végére, és azt is rögzíteni kell valahogy. A marók kiütögetését nem találtam kulturált megoldásnak, így más megoldást kerestem. A főorsó végébe készítettem egy közdarabot, ami egyrészt a lendkereket rögzíti másrészt egy beszúrást tartalmaz a kinyomó eszköz rögzítésére. Maga az eszköz egy "maci" ami a két lába közé fogja a közdarabot, míg a két karjára támaszkodva az behúzó csavar anyája ki tudja tolni a marót. A képeken látszik a használata, egy mozdulattal felhelyezhető az eszköz, majd villáskulccsal egy két mozdulattal meglazítható a beszorult morsekúp.
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Csuhas/Linkelt_kepek/maci2.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Csuhas/Linkelt_kepek/maci1.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Csuhas/Linkelt_kepek/maci3.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Csuhas/Linkelt_kepek/maci4.JPG" border=0>
 

000000000

Nagyon ötletes a kalapács nélküli megoldásod![#eljen]
A lendkerék mi célt szolgál?

Csuhás

Írtam már itt, de ismétlem. A verikálfejben mindkét fogaskerékpár kopott egy kicsit. Így tagolt felület marásakor, a forgácsoló él kilépésekor előrelendült a tengely, majd a következő élnél utolérte a hajtás. Egyszóval csúnyán zörgött. Hézagolással már nem volt javítható. Eredetileg csak egy felületet akartam amit forgás közben kézzel megfogva csillapítani lehet a rezgést. De kiderült hogy a tárcsa lenkerékként viselkedve önmagában megoldotta az egyenletes járást.

Szalai György

Egy-két golyó hiánya miatt nem tapasztaltam még rendellenes működést, mert egy egész sor fut mindég az orsó és az anya között. Az újra zsírozás inkább problémás, ha hanyagul végezték, vagy nem bele való (esetleg szennyezett) zsírral.
A kopott golyó pótlása picit kisebbel, az meg tragikus. A golyók nincsenek műanyag hevederbe fűzve és nem egyszerre gördülnek, irányváltáskor utolérik egymást, torlódnak. Nem megfelelő kenés esetén kenőfilm nélkül, fémesen érintkeznek. Ilyenkor akad meg a hajtás.

Kristály Árpád

Halihó Csuhás!
Jó az ötlet!
 
Köszönöm![#wow1][#worship][#worship][#worship]

vjanos

A neve a legjobb, nagyon szemléletes a "maci" :))

mfrfj8vv3

Sziasztok,
 
Jó pár éve hanyagoltam már a CNC témát,de most megint előtérbe került a dolog.  
Anno vettem egy gépet, amit marógépnek árultak, de később át kellett alakítanom  
habvágóvá, mert mechanikája csak arra volt alkalmas. Játszottam vele pár évet, próbáltam hasznossá tenni, kevés sikerrel.
Most aztán megint felmerült, hogy kellene egy maró-gavírozó gép.  
El is kezdtem a dolgot, megöntöttem a kocsikat és pár más dolgot spiáterből, lassan kezdem össze szerelni a mechanikát. Sima zártszelvényen, csapágyakon futó szerkezet lesz, mert nem akarok rá sokat költeni.  
Az a cél, hogy egy-két tized milliméteres pontossággal tudjon működni, és üresen mondjuk olyan 2000-2500 mm/perc max. sebességet tudjon elérni, mégpedig jól használható gyorsulással.  
A tervezett munkaterület 900 mm x 1200 mm x 150 mm . Az Y tengely tömege kb. 10 kg lesz.  
 
Kérdés, hogy vajon a meglévő gépen működő 1 NM körüli motorokkal és vezérléssel ez megvalósítható-e?  
Vagy jobban járok, ha a habvágót megpróbálom eladni és az árából egy komplett másik elektronikát vásárolok erősebb motorokkal?
Másik amin gondolkoztam, hogy a hajtás milyen legyen. Egyelőre a fogaszíjat gondolom befutónak, nekem az a szimpatikus.
Bár még nem tudom mennyibe kerülne olyanra csinálni. Ha nagyon drága lesz, akkor lehet hogy trapézmenetes orsó lesz. (még a sima zsinóros dörzshajtáson is agyaltam, amit kis scannerekben látni, de kísérleteim szerint az ide nem megfelelő :-)  )
Tegyük fel, hogy a fogasszíj marad!
Mi van akkor, ha nem csinálok áttételt, hanem egy kb. 30-40 mm kerületű kerékkel közvetlenül hajtom a
szíjat, a szükséges felbontást pedig microsteppel érem el? Mennyire elképzelhető ilyen megoldás
1 nm-es és mennyire 3 nm körüli motorok alkalmazása esetén?  
Vagy az áttételezést nem lehet/nem érdemes megúszni?
[#buck]

000000000

Ha kiszámolod , hogy egy 30mm átmérőjű fogaskerékkel, 600 1/min motorfordulattal, mekkora elméleti sebességet érsz el(több mint 56000 mm/min), akkor szerintem te is belátod, hogy az áttétel kihagyása nem a legoptimálisabb dolog.
Főleg hogy te is említed, hogy jól használható gyorsulást szeretnél elérni.  
A felbontásod pedig 1600 lépés/fordulat-nál több mint 0.05mm, ez még talán nem is olyan nagy baj ha csak 0,1-0,2mm-es pontosságot szeretnél elérni, de a sebesség és gyorsulás elvárásaid, szerintem mindenképpen indokolják az áttételt.