Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

hostya

Releváns lehet az általad leírt megoldás is.
De, hogy rímeljen a válasz, szerintem ez a megoldás(műszaki szempontból) akkor sem elegáns. [#integet2]

Vetesi75

[#eljen] A parafa legnagyobb ellensége a szakadt fűrészlap. Amikor esetek kb. 1% gyakoriságával begyűrődik a burkolatba és a lendületben maradó kerékről leesztergálja azt. Éppen ezért a vízüveges ragasztás hanyagolva, mert a gépre azonnal szükség van - nincs idő 24 órát várni. Pálmatex gumiragasztóval max. félóra egy kerék parafázása és gyakorlatilag azonnal használható, az eltávolításához az oldószert és a dörzspapírt meg feltalálták már...

VighLajos

Szerintem is a vízüveget hanyagolni kellene. Kemencéhez a samottporba nagyon jó, de parafát ragasztani tényleg Palmatex vagy valami hasonló: FBS, esetleg maradék szőnyegpadló-ragasztó.

Vetesi75

De jó ötlet! Kétoldalas öntapadó még nem jutott eszünkbe. Szükségmegoldásként lehet, hogy beválna.

xsugix

Tényleg 1%-a lehet,vagy még kevesebb.  Én nem sok lapszakadást éltem meg eddig, de az hála az istennek mindig az asztal fölött pattant el. És a lendülettől legtöbbször majdnem az egész szalag kiszaladt a házból. Egyszer a fülem mellett elszáguldva... Többet soha nem álltam arra a részre.

xsugix

Ha éppen nincs kéznél Palmatex.
Apropó! Parafát honnan szerzitek be? Gondolom a vékonyka padlóburkolat nem elég. Mintha vastagabb rémlene, olyan 8-10 mm körüli. Annyit beszéltek róla, lehet építek egy kis gépet a nyáron..[#circling]

svejk

Csak úgy érdekességképpen, errefelé a barkács tűzifavágásra készült gépek döntő többsége motorkerékbár kerékből készült.
Kedvelt volt a Danuvia kerék a relatív nagy 19"-os átmérőjével.

xsugix

Kis túlzással még a motort sem kell szétszedni hozzá! Erősebb indulással felkapod az elejét, függőlegesbe hozod, dobsz rá egy szalagot a kerekekre és már szabdalhatod is a tűzifát! A kormányzással meg a dőlésszög is meg van oldva.. [#wink]

Vetesi75

Terhelés alatt elvileg a hajtott kerék vagy kicsivel előtte kell szakadjon - ez mondható normálisnak. Általában a szakadt lap a burkolatnak feszül neki saját rugalmasságától, de volt már példa itthon is arra, hogy megijesztett. Ha be van repedve a lap, az a vágás irányában növekvő szitálásból gyakran megérezhető, ilyenkor nem szabad tovább kínozni, le kell cserélni, ellenben benne van a pakliban, hogy az anyag felett adja meg magát - ilyenkor életveszélyes.

hostya

Ezt a motorkerékpár kerék alkalmazást már máskor is hallottam szalagfűrész-kerék alkalmazáshoz.
Hogy működik a dolog, gumi abronccsal, vagy anélkül..??

Vetesi75

Parafa csíkot régebben vettünk faipari szakboltból, akkoriban még nem volt csillagászati ára. Most honnan lehet jó áron keríteni azt nem tudom.

Vetesi75

Szomszéd srác egy favázas, abroncsolt fakerekű masinát örökölt. Mikor megláttam némi fenntartással fogadtam, de későbbiekben kiderült, nincs rá ok.  :)

svejk

Gumival felfújva. Így a fogak a levegőben vannak.
Hihetetlen de nem mászik le a kerékről a lap.
Egyetlen nyűgje, hogy néha pumpálni kell.[#vigyor2]

PSoft

Amikor én csináltam az enyémet,parafa nem volt "elérhető" közelségben.:((
 
Viszont,5mm vastag,igazi bőr szíjam volt,és én azt tettem rá.
Először,én úgy ismertem akkor,hogy "bőrragasztó",azzal volt ragasztva.
Cégnél,ahol dolgoztam,ezt használták bőr,és bőr egymáshoz ragasztáshoz,ott,arra tökéletes volt.
Az alukeréken,azonban nem vált be,egy idő után elengedte/levált a ragasztás.:(
Utánna én is Palmatex-el ragasztottam,azóta is az a ragasztás van,nem engedte el,pedíg egy időben sokat használtam a fűrészt.
 
A #11150-ben © Szalai-kollega írja:
 
   "„de ott külön orsók vannak a dőlésszög beállítására.”  
Ha lesz rá lehetőség, tegyél majd erről egy képet légy szíves."
 
Igaz,hogy Tőled kéri a képet a Te megoldásodról...
 
Megmutatom az én megoldásomat a háromkerekes gépnél,nálam bevált,tökéletesen be tudom állítani az együttfutást,és egyben a szalag feszítés is meg van oldva.
A harmadik,"kitolt" keréken van megoldva a feszítési,és egyben a billentési lehetőség is.
 
   http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/Szalagf%fbr%e9sz/Ker%e9kegy%fcttfut%e1s_%e1ll%edt%e1s/IMG_2839.JPG" border=0>
 
A feszítés,a képen látható orsóval/menetes szárral.
Ezzel egyben az egész kerék,és felfüggesztés blokkot tudom kitolni,és a szalagot feszíteni.
Az előző képen,a kerék fölött látható a csavar feje,amivel rögzítem a feszítést.
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/Szalagf%fbr%e9sz/Ker%e9kegy%fcttfut%e1s_%e1ll%edt%e1s/IMG_6507.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/Szalagf%fbr%e9sz/Ker%e9kegy%fcttfut%e1s_%e1ll%edt%e1s/IMG_6508.JPG" border=0>
 
Az "együttfutás" állítását a következő két képen látható másik orsóval/csavarral tudom megoldani.
Ezzel,az egész csapágyblokkot billentem,a géptesthez viszonyítva,így pontosan beállítható a három kerék együttfutása.
Persze,ennek feltétele,hogy a felső,és alsó kerék tökéletesen együttfusson,ezt már a "gyártásnál" biztosítani kell,de ez nem nagy feladat.:)
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/Szalagf%fbr%e9sz/Ker%e9kegy%fcttfut%e1s_%e1ll%edt%e1s/IMG_6509.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/Szalagf%fbr%e9sz/Ker%e9kegy%fcttfut%e1s_%e1ll%edt%e1s/IMG_6510.JPG" border=0>

hostya

Ne ragaszkodj a parafához...
Nekem 6-8mm vastag vásznas gumilemezből levágott "csík"-ból van a bandázs.
A kisiparos asztalos barátom gépén is ilyenre cseréltük a parafát (gyári átm.1000mm keréken)