Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

s5f8tmfv3

Ha a szakaszos üzemre gondolsz, akkor az előbb említett érintkezőpárt egy időzítő ák. egy pillanatra zárja, elindul a lapát, majd rögtön bont is hogy a következő holtponton a folyamat leálljon. Ez ismétlődik néhány másodpercenként, ha fülelsz hallhatod ahogy a relé behúz majd elenged. Egyébként ezek a motorok folyamatos üzemben legtöbbször két különböző sebességen képesek üzemelni.

Arany János

Szexre érett PONY-m van. 3 fokozat, ebből kettőnél még vagy 5 aprózással. A másik fajta motorról, amit említettem esetleg nem tudsz valamit? Nemtudom, jól emlékszem-e? Létezik ilyen?

s5f8tmfv3

Létezik ilyen bár ha jól emlékszem nem sok szó esett a fékes motorokról. Ha valaki igazán hozzáértő összefoglalná a lényeget arra én is kíváncsi volnék.

Kristály Árpád

Én igazán olyan fékes motort ismerek amit magam is javítottam, ahol a (aszinkron)forgorész egyik fele nyittott, kúpos kiképzésű, vele szemben van egy belepasszóló ellendarbb melyet egy rúgó feszít ki.
Namármost, ha feszültszéget kap berátja ez a kúpot a mágneses erő és a motor forgásnak indúl.
Amenyiben kikapcsolod, a rúgó nekifeszíti a pajzsnak melyen felodol van és ez fékezi le azonnal a forgórészt!
De vannak más megoldások is  pl. lift motoroknál ahol egy sima kétpofás fék van a tengely végén és egy elektromágnes oldja amikor feszt kap....
Hallihó!

Arany János

Köszi Árpád! A dolog lényege amihez a motort keresem: egy adagoló szerkentyű. Elképzelés: motor bekapcsol, adagoló dob elfordul. Motor kikapcsol, dob megáll. Ha lehetséges bonyolult  vezérlés és mechanika nélkül! És ha lehet elférjen a "nadrágzsebben". (a motor). Sajna a "liftmotor" kicsit túlméretes!

000000000

Mégegy kiegészítés az ablaktörlő motor fékezéséhez: az a bizonyos érintkező nem csak a táplálást szünteti meg, mert attól még egy ideig tovább forogna. A megszakítás pillanatában egy másik érintkező rövidre zárja a forgórészt és így most generátorként üzemelne a moci (a permanens mágneses állórész miatt). A zárlatra kapcsolás miatt aznban azonnal leáll, mintha betonfalnak ment volna.

000000000

Ez pontosan így van, ahogyan Imi is írja.
Ez hívják dinamikus fékezésnek, a DC
kefés motoroknak ez nagy előnye, hogy ilyen
egyszerűen is fékezhető. Annyit azért még
hozzátennék, hogy nagyobb teljesítményű
motorokat nem "illik" direktbe
sem indítani, sem fékezni a nagy áram miatt.
Valamint a féknyomaték kisebb fordulatokon
már kicsi, kezdetben sokkal nagyobb az
indukált feszültség miatt.

Arany János

Vagyis ablaktörlő kiesett! Igaz hogy megáll, de nem tud állva maradni. Hacsak nem csiga van a végén. Legjobb lenne a fékes motor. Megtudná mondani valaki, hogy milyen masinákba építenek ilyeneket?

dg8n4i8x

Az ablaktörlő motor 99% hogy csigás!
 
http://www.polimpex.hu/images/3085.JPG" border=0>

Arany János

Hát ez az!!! Mérleg kapcsolná, 120 fokot fordul,kiürül. Teljesen új hajtómű kellene rá. És nem is mutatna túl jól. Sokkal egyszerűbb lenne, ha találnék ilyen pici fékes motort.

Kristály Árpád

Hallihó János!
Hát igen én a lift motort csak példának gondoltam felhozni.......
Más...
A csigahajtás a legmegfelelőbb, persze ha önzáró!
Az ablaktörlő, ablakemelő stb., motor ilyen!!!
 
Hallihó!

s5f8tmfv3

Bár nem teljesen értem hogy mire akarod használni, azért én a helyedben megfontolnám a dolgot. Az eredeti bontóérinkezőt rövidrezárod, a dobon meg 120 fokonként elhelyezel párhuzamosan egyet-egyet (vagy a dob 120 fokonként bont egy érintkezőt). Nagy előnye hogy önzáró és szinte minden bokorban találsz ilyet ellentétben egy kisméretű fékessel (csereszabatos lesz a készüléked).

Arany János

Meggyőzőek vagytok! Mi a véleményetek a tehetetlenségről? Ha a motor tengelyét nem fogom meg, mi garantálja, hogy x fordulat után is ugyanott fog megállni? Ha 1000 v. 10000 ürítés után a dob szája eltolódik a szállítószalag elől, sohasem fog annyi anyag összegyűlni, hogy a mérleg bekapcsolja a motort. És ha ez kimarad a keverékből...

s5f8tmfv3

Ezért írtam hogy nem igazán tudom hogy mire kell a holmi, Te látod át jobban a problémát, csupán az egyszerűbbnek tűnő megoldás előnyeit próbáltam ecsetelni. Ha vannak olyan kritikus feltételek amiknek ez nem tud megfeleni, akkor marad a fékes motor. Ha készítenél valami sematikus ábrát talán könnyebb volna megítélni mi is a jobb. A dob egyben a mérleg szerepét is betölti? Addig kell állnia amíg a kellő súlyú anyag össze nem gyűlik benne aztán kiürít? Jól gondolom?

yuagaci9g

Lehet, hogy neked jobb lenne egy maltai keresztes megoldas; az biztosan nem fordul tovabb es mindig ott all meg, ahol kell.http://log24.com/log/images/020908-geneva.gif" border=0>