Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

Szalai György

Jól hangzik, csak hát. (Anélkül, hogy bármit tudnék a konkrét motorról)
 
„Ha negy polusu, 50Hz-en 1500-at porog, es hajthatod 260Hz-ig, a 8000 fordulathoz.”
Ez ugye szinkron fordulatszám, vagyis slip nélküli. Ahhoz pedig állandó mágneses forgórész kell. Az állandó mágneses forgórészű motor pedig nem járatható egyszerű frekvenciaváltóról, csak olyanról, amelyiket ilyen motorhoz is ajánlja a gyártó.
 
Ha rövidrezárt forgórészű lenne, akkor lehetne mezei frekvenciaváltóról gond nélkül járatni, de akkor rosszabb lenne a hatásfoka, mint az állandó mágneses forgórészű motornak. A mai ipar, főleg a robottechnikájáról híres FANUC, nem hinném hogy rövidrezárt forgórészű motort gyártana. Ez mellett szól a beépített forgó jeladó is.
 
Úgy látom, hogy az összes FANUC motornak háromfázisú delta tekercselése van, három tekercskivezetéssel és egy védőérintkezővel. Annak eldöntésére, hogy állandó mágneses forgórészű, (egyszerű frekiváltóról nem járatható) vagy rövidrezárt forgórészű, (egyszerű frekiváltóról járatható) motorral állunk szemben, egy szerű próbát javaslok. Bármelyik két tekercskivezetésre egyenfeszültséget kötve, (+ - 12V) ideiglenesen mágnesessé válik az állórész. Ekkor a tengelyt kézzel megforgatva két lehetőség adódik. Vagy ugrándozás nélkül simán forgatható, akkor rövidrezárt forgórészű. Vagy ugrál, a forgórész mágneses pólusainak megfelelően, akkor mágneses forgórészű.
 
Próbáltam ennek utánanézni, de semmi adatot nem találok a forgórész kialakítására. Csak ez a válasz telik tőlem.

000000000

 
Köszönöm!
Megcsinálom a próbát.
Megvan az eredeti szabályozója is, csak nem ismerem ki magam a rengeteg bekötésen. Mivel a vezérlőszekrényben mindenféle összefüggések vannak.
Én meg nem azzal használom a motorok vezérlését (átépítettem).

000000000

 
Nem birtam ki holnapig. Kimentem és kipróbáltam.
Fékezve kicsit, de egyenletesen forgatható.

000000000

 
Ehhez a frekiváltóhoz keresnék adatokat, beköttést. Egyszóval kezelési könyvet, leírást.
 Movitrac 31c015-233-4-00
 

Szalai György

http://download.gongkong.com/file/2007/7/31/SEW.pdf" TARGET=_fnew>Kezelési utasítás.
http://sew-eurodrive.dk/download/pdf/09229116.pdf" TARGET=_fnew>31C sorozat katalógus.
http://www.sew-eurodrive.de/download/pdf/09230580.pdf" TARGET=_fnew>A kommunikációs felület és a paraméter lista.

csg67

Bár a konkrét típust nem ismerem, de általában a forgórész állandó mágnesű szokott lenni. Frekiváltóról nem szeretnek menni ezek az aszinkron motorok. A végén levő jeladóról csak fordulatszámot mérnek (ellentétben a tengelyeken alkalmazott szinkron motoroktól, ahol komutációs jeleket is előállítanak).

svejk

Húú, basszus, akkor ezt egy páran jól benéztük:((
Akkor ez szinkronmotor permanens mágneses forgórészel, tehát a frekiváltó felejtős (egy-két kivétellel).
Ne is próbálkozz vele, mert sokan elfüstöltettek már így frekiváltót!
A végén a jeladó lehet hogy még resolver a gyártási dátumból ítélve.

000000000

 
Köszi!
Sajnos, a csak az első link nyillik meg nekem.
A paraméterest leszednéd nekem?
Köszönöm.


000000000

 
Köszönöm!
Na, jól meg vagyok lőve. Vajon mik azok a kivételek amit meg kélene szerezni?  
 
A jeladó egy fogaskerékszerű kerék és ahhoz az érzékelő.
 

000000000

 
Kösz, ez se nyillik meg.
Az Adobe reader nek van valami gondja.

Szalai György

http://www.transbearco.com/Tech_Support_Files/Emerson_Manuals/UNISRV-UG.pdf" TARGET=_fnew>Például az Unidrive. Itt kellette magát egy nemrég. Magamévá is tettem.
(Ha töltöttél új Adobe Reader-t.)

000000000

 
Azt kérném tőled, vagy tőletek, ha láttok ehhez a motorhoz való frekiváltót eladót, kérlek szóljatok.  
Mivel, én nemtudom eldönteni mejik a jó.
Esetleg a tiéd ...?
 

svejk

Pneumatikában jártas szakembereket kérdezném.
Merre találnék, méretezési eljárásokat, esetleg egyszerű ökölszabályokat egy két alapvető dologra.
 
Pl.: adott egy Festo MEH 5/2-es szelep mely egy 50cm3-es kétirányú munkahengert vezérel, 1-1 m 6-os (4mm-es belső) csővel csövezve, fojtó-visszacsapószelep nélkül.
Mennyire változnának meg a késleltetési idők ha a csöveket 3-3 m-re növelem?
Az idők szempontjából hogy változna ha 8-asra cserélném a csövezést?
(gondolom figyelembe kell venni adott esetben, hogy a csőhálózat térfogata összemérhető a munkahenger térfogatával)
A szelep műszaki adatai ismertek, ez és a fenti adatok, valamint nyomás, stb. paraméterek alapján ki tudom számolni a várható késleltetési időket?  
Mennyire dolgoznának szinkronban, ha két azonos terhelésű munkahengert kötnék egy szelepre, de az egyik 3-szoros távolságra van mint a másik?
Ilyen esetben érdemes a két munkahengert összekötni és a köztes pontra csatlakozni a szelepnek egy mérettel vastagabb csővel?
Szóval ilyen alapvető dolgok érdekelnének...  
Természetesen ide vonatkozó alapvető irodalmat is szívesen fogadnék.

Rabb Ferenc

Bár a pneumatikához sem értek, de azért beleszólok. Az áramlási ellenállás a cső hosszával egyenesen arányos. A keresztmetszetének viszont a harmadik (az átmérőnek az ötödik) hatványával.  
Ha a feltöltendő térfogatok kölönböznek, természetesen a feltöltési idők is változnak. (egyenes arányban) Tehát lehetőleg a csőátmérőket vedd azonosra, mert az a kritikus.